Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 737 ggr
saaandras
0

Massa symptom

Åh, har haft dessa symptom hur länge som helst fast saker och ting börjar bli mer tydliga nu, jag märker sammanhang, symptomen visar sig tydligare och allt oftare. Frågan är bara, någon som har en susning om vad detta kan vara? Hänger det ihop med varandra eller är allt var för sig tror ni?

Symptom:

- illamående, nästan hela tiden men framförallt i samband med mat

- hungerkänsla 24/7, trots att jag mår illa.

- huvudvärk rätt ofta

- trötthet, väldigt väldigt trött

- bortdomnade kroppsdelar, framförallt från midjan och nedåt typ om jag sitter stilla i bara någon minut. Ibland tappar jag känseln helt och ibland har jag jättedålig känsel i större delar i ett väldigt bra tag. Även armar, händer, fingrar osv domnar bort, men inte lika ofta. Jätte obehagligt..

- Yrsel, ramlar ihop och bara ligger stilla i nån minut (ofta spänd i musklerna) innan jag slappnar av. Dock väldigt kort tid, mellan 1-3 minuter skulle jag nog säga. Blir ibland bara väldigt yr men lyckas hålla mig på fötter, men oftast såpass att jag ramlar.

- Alltid, verkligen ALLTID kalla händer och nästan alltid kalla fötter

- Vid kyla blir fingrarna kritvita och tårna blir blåa.

You will never see me cry. 

Cindy S
3

Ring till vårdcentralen på måndag och boka tid direkt. Jag vet inte vad det är, men det är inte bra.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Scorpio97
0

Säger samma som #1, tycker du ska kolla upp det hos läkare.

//Jessie

Kadoor
1

Det med att dina händer & fötter är kalla är nog något med blodcirkulationen. Men det låter verkligen inte bra… Så säger som de andra, kolla upp det!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

MsSofieG
0

Är du törstig mycket? Låter som om det skulle kunna vara diabetes, men att du måste till läkaren är ett faktum. Oavsett vad det är behöver du hjälp innan du skadar dig. Så ring och boka tid så fort du kan, gärna via 1177 så får du förklara dina symptom och får akuttid så du slipper vänta.

[EmmiieErixon]
0

Rind VC låter inget bra alls! Hoppas det inte är något farligt bara!

saaandras
0

Mamma ska ringa till vårdcentralen, men har haft kontakt med flera olika läkare i flera olika städer under flera års tid, då vi nämnt många av symptomen och sökt hjälp för de var och för sig men ingenting händer. Får inte svar på något känns det som..

You will never see me cry.