Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 701 ggr
MissanTissan
2014-10-13 17:40
0

Pengar?

Hej,

nu är det så att jag skulle behöva pengar eftersom ett husdjur blivit sjuk. Hur kan en 14 åring tjäna pengar? (Förutom att göra jobb hemma)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Fridaaaa
2014-10-13 17:44
3

Dina föräldrar ska stå för det eftersom du är 14 år.

Nog svårt att tjäna ihop tillräckligt på kort tid beroende på hur mycket du behöver ha?

Men gå ut med andras hundar, vara barnvakt t.ex

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2014-10-13 17:45
1

Dela reklam? Jag gör det och tjänar 1500-2000 kr i månaden. Dock funkar det ju inte om du behöver dom direkt..

Gå ut med hundar, eller göra jobb åt grannar?

//Jessie

MissanTissan
2014-10-13 17:55
0

Mamma och pappa har sagt att dom kan stå för det om jag kan betala tillbaka. (Anledningen är för att dom egentligen inte ens vill ha det här djuret och har sagt att om jag vill ha råttor så måste jag stå för allt själv.)

#2 Har du någon link till vart man kan hitta såna jobb? Det skulle vara toppen!

Scorpio97
2014-10-13 17:56
0

#3 www.delareklam.nu

Sen är det ju inte säkert att det finns något ledigt nära dig (och ibland finns bara bilområden och då bör man ha någon som kan skjuta runt en), men jag håller tummarna för dig! (:

//Jessie

MissanTissan
2014-10-13 18:07
0

#4 Tack så mycket, har ansökt nu! Bilområden? Kan man inte cykla?

Scorpio97
2014-10-13 18:11
0

#5 Beror på, vissa områden är väldigt stora och om du inte har lust att cykla flera mil med en tung kärra med reklam så bör du ha bil, medan andra räknas som bilområden men inte är så stora egentligen. Du får bil/bensinersättning om du har bilområde, så man tjänar bättre på det. Jag har två bilområden och tjänar ungefär lika mycket i lön som jag får i bilersättning. 

Sen finns det vanliga områden, där det är meningen att man ska cykla/gå.

//Jessie

MissanTissan
2014-10-13 18:18
0

Jaha okej! Men om man får bensin ersättning borde det inte vara något problem för mina föräldrar att skjutsa mig.