(X) Vill dö.
Asså på senaste tid har jag haft det så jävla jobbigt, jag har haft sömnproblem pågrund av det och sover drygt 4-6 timmar på natten. Det beror främst på dessa grejer:
· Jag har haft det skitstressigt i skolan, orkar inte med det. Måste vara glad för jag är den '' Glada tjejen '' i klassen. Vill bara börja gråta på lektionerna men får inte.
· Jag är mobbad, har drygt 3 bästisar. Men den första bor 40 minuter från mig, den andra går på en annan skola och den tredje gick bort för ett tag sen.
· Detta är den jobbigaste punkten, jag har haft självmordstankar. Jag har ofta skärt mig på armen (men har inte lyckas komma igenom) Och har gråtit för ingenting. Jag har känt att jag inte är värd något och att ingen kommer bry sig om jag dör
Mina föräldrar tycker att fotboll verkar vara viktigare, dom har inte märkt att jag varit deppig, även om jag inte gömmer det. Jag orkar fan inte med denna skiten mer!
Hjälp mig :(
ps. Jag skapade ett nytt konto bara för att jag ville hålla mig så anonym som möjligt
Jag tycker att du borde prata med en person som står väldig nära som du kan lita på. Jag gått genom en jobbig period och då ville jag oxå dö. Jag har skärt mig en del och det syns rätt tydligt. Jag vet exakt hur de känns att vara mobbad och ensam. Du är inte ensam om det, det är många som har det så. Men hur gammal är du? Iallafall om du går ut nian nästan år så tänk att de är inte långt kvar. Och på nästa skola kommer du får säkert massa nya vänner. Håll ut!
Förstår vad du känner, och det är väldigt vanligt för tonåringar att känna sånt. Jag förstår att folk antagligen alltid säger till dig att det kommer bli bättre, men det kommer det. Du kanske inte ser det just nu, eller inom ett år. Men det kommer komma. Lita på mig :) Jag finns här om du vill prata. Det är bara att PM:A mig.
Jag har själv gått igenom det här. Så jag förstår hu jobbigt det är. Men kom ihåg, att det finns folk som lyssnar, och bryr sig. Det är bara att hitta dom! Jag tycker att du borde säga till dina föräldrar att du behöver prata med dom. Och sedan berätta exakt hur du mår. Berätta för dom att du mår så dåligt att du inte vill leva längre.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
#1 och #2 jag pratade med kuratorn om detta, och hon sa att hon skulle ringa mina föräldrar och berätta om hur jag haft det, men hon har inte gjort nånting. Och det var för 4 veckor sen
Ta upp det med henne och om hon fortfarande inte säger något till dina föräldrar borde du ta upp det med din rektor.
Hälsningar, Missan och djuren! ❤️
Sajtvärd för Border Collie iFokus
Ta kontakt med socialen och BUP. Skit i kuratorn och skriv ner ditt problem och lägg på rektorns bord om det är för svårt att säga eller skriv ut det du skrev i första inlägget och lägg på frukostbordet hemma.
Ring BRIS när du känner dig som sämst.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -