Han är kåt hela tiden!
Hej,
Jag och min pojkvän har vart tillsammans i 3 år, men inte haft sex för ens nu det senaste. Anledningen till det är att jag har velat vänta. Vart helt ok för honom att vänta och så, och han har inte velat stressa mig. DOCK så hade vi smeksex nästintill alltid när vi sågs innan jag blev helt av med oskulden.
Jag har trivts med allt som vi gjort hittills, men ibland känner jag att jag inte är sugen, och definitivt inte nu, om vi ska ha sex varje gång vi ses.
Jag har föreslagit att vi ska gå ut och gå och allt sånt, men då säger han "vi har ju hela framtiden på oss att göra det"… Han vill helst kolla film eller ha sex.
Han säger att han accepterar ett nej, och det måste jag ändå medge att han gör. Speciellt om jag har mens! Men jag kan inte skylla på att jag jämt har mens….
Han säger även att han inte är ute efter att va tillsammans med mig bara för sexets skull. Skulle jag inte velat ha sex, så kan han leva utan det, bara han får vara med mig. MEN hur säger man då ifrån att man inte har någon lust? 🤫 På ett fint sätt då…
Häromveckan skrev jag till han när vi skulle ses, att jag inte kunde ha sex den veckan, för att jag hade mens (sa det för att jag inte hade lust till sex just då!) .. Han accepterade det, så vi såg på film och bara slappade istället. Jätte mysigt och jag trivs verkligen! Nu har jag dock fått mensen på riktigt och han vill gärna ses imorgon. Dock vill jag inte det, för att jag inte vet hur jag ska säga.
Bästa är att prata om det, förklara för honom att du helt enkelt inte har lika stor sexlust som han har helt enkelt och det får han acceptera. Inte ska man behöva komma med vita lögner i alla fall, bättre att vara ärlig 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag måste erkänna att han låter ganska normal. Många killar vill gärna ha sex ganska ofta, särskilt när han älskar dig så är det ju något speciellt för honom. Sedan att han accepterar ett nej är ju självklart, det borde alla göra, men också underbart för att han accepterar att du inte vill.
Det som gäller är ju att berätta som det är. Säg att du faktiskt inte är sugen på det just nu, att du hellre vill mysa. Att du inte har lika stor sexlust. En risk är ju att han tror att du inte "tänder" på honom och det är därför att du inte vill ha sex. Så var tydlig med att det inte är därför. Det är mysigt att bara gosa eller säg att du hellre vill hitta på något.
Att han väntat 3 år för att du velat vänta tycker jag är riktigt riktigt gulligt! Det visar på äkta kärlek och jag önskar er all lycka! :D
Tack ni båda två :) Och tack #2 för lycka till. Vi trivs i övrigt väldigt bra.
Borde inte vara en så big deal för honom att du inte vill, om han kunnat vänta förut, så kan han gott ha tålamod och vänta mer, det är ju inte som att man måste hålla på hela tiden. Känn dig aldrig tvingad eller som att du måste nåt mot din vilja. Försök att inte tänka på sex som den stora elefanten i rummet varje gång ni ska ses, utan ta det som det kommer. Om det dyker upp, ge samma respons att ni har hela livet på er ;)
Förlorade han oskulden tillsammans med dig? Ifall ni är rätt unga och att ni alltså båda rätt nyligen för första gången har haft sex så tror jag att det har jättemycket att göra med att det är spännande, NYTT och finns mycket att utforska 🙂
Sedan kan jag väl inte helt hålla med #2 om att många killar gärna vill ha sex väldigt ofta. Finns ingen skillnad mellan tjejer och killar på sug efter sex. Det finns ju många killar som är asexuella eller har mycket mindre lust än den andre i förhållandet. Att många killar är kåtare i tonåren är väl dock ett faktum.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
#5: Nej, min pojkvän är äldre än mig och har haft sex tidigare.
#6 Okej. Ja egentligen får du nog bara vara rak på sak och säga lite lättsamt kanske att du inte är så sugen idag. Ifall han skulle bli sur eller något för att du inte vill, så är det bara hans problem. Du kanske kan föreslå något annat att göra i samma veva och bara säga att "ja du kanske har märkt att jag inte är riktigt lika kåt som du, men så kan det vara" 🙂
Jag menar tre år är en lång tid! Han bör kunna acceptera läget!
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
nyfiken hur gammal är han och hur gammal är du?
Säg bara som det är, att du inte är kåt/sugen. Man borde aldrig räkna med att någon säger ja till sex utan om man frågar så ska man inte bli ledsen om det blir ett nej. Mycket bättre att säga som det är, att du inte är sugen än att ljuga.
Behövde inte säga något, han anade att jag inte ville och accepterade det 😊
Tack för alla svar!