Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 961 ggr
[Cloudy]
0

Jag mår så dåligt...

Nu orkar jag inte! Jag har varit fri i flera år!! Varför nu?! Jag ska berätta… Det började med att jag inte var hungrig. Men jag åt ändå. Och sedan en dag bara sådär på ett par timmar mådde jag så dåligt att jag ville dö. Jag hade den värsta smärtan någonsin i min mage. Grät. Skrek inombords men jag orkade inte ens prata. Så jag orkade inte gå heller. Vägrade äta och dricka för jag hade så ont… Sömnen försvann tillslut. Så hade jag det i någon månad. Men det försvann… Och kom tillbaka någon månad senare. Det var för några år sedan. Nu har jag samma problem och jobbigt att andas samt förlorad hörsel när jag står upp. (Näringsbrist?) Och huvudvärk… Men det finns en skillnad. Nu kommer det i några timmar och försvinner och så kommer det tillbaka osv. Men det blir värre. Jag fick ingen 'diagnos' fast jag varit inlagd på sjukhuset pga det. Läkarna utreder gallan men det verkar inte vara den. Jag ska träffa en läkare på onsdag och hoppas på någon hjälp därifrån. Jag är så himla rädd för att det ska bli värre! Är det någon som upplevt liknande som fick någon diagnos? Nu vet jag att ni inte kan ställa diagnos, men det kan hjälpa mig.

[Juel70]
0

Usch det låter väldigt jobbigt 😕 Prova gå till en annan läkare och be att dom ska utreda ditt problem grundligt. Det första jag kommer tänka på är gluten-allergi.  Googla på det och se om du har symptom som kan stämma in.  Hoppas att du får lindring snart.

Fast det där med jobbig andning och försämrad hörsel låter som det inte stämmer in på gluten. Du måste ju få hjälp av en bra läkare.

[Juel70]
0

Exakt var i magen har du smärtan?

[Cloudy]
0

Ja, okej… jag ska kolla upp det. Tackar! Det vet jag inte… Eller jag vet men det är olika. Jag tror nästan det är i hela magen… Sedan där magsäcken sitter och det kanske tyder på allergi? Och ibland där gallan sitter, så jag hoppas att det är gallan så att läkare kan fixa problemet. Tack igen!