Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 918 ggr
maränghjärta
0

Rädd för sjukdom jämt.

Hejsan jag måste bara få skriva av mig lite. Jag vet inte vad det är med mig jag är jätte rädd för att jags kall vara sjuk hela tiden :( jag inbillar mig att jag har en massa saker som inte är sant. Jag är rädd för allt och googlar det fast jag vet att så fort man har ont i fingret för att man klämt det är man dödssjuk enligt google. Jag säger till mig själv att det inte är någon fara men ja roar mig endå. På sista tiden har jag varit trött,illamående,orkeslös,domningar i handen och i ryggen en gång snabbt i några sekunder. Jag har också ibland bara känt mig svimfärdig utan anledning. Jag har skaffat mig ett sjukt inte bra socker beroende äter flera godis grejer plus bullar och kakor varje dag! Kommer inte ifrån det funderar på om det är pga av detta jag mår dåligt. Har också haft sjukt ont i mina knän. Jag tex inbillar mig att jag har magsjuka,diabetes och till och med ebola fast jag aldrig varit utomlands och att jag inte har det! Någon som också är sjukdoms hypokondriker? Och kan hjälpa mig att tänka på ngt annat. Snälla var inte elak mår faktist inte bra över detta.

Cahira
0

Svimfärdig, yrsel, trötthet, illamående och så vidare får man när man har näringsbrist eller vätskebrist, eller sömnbrist och stress. Det är snabbt hänt att man är rädd för det värsta men jag kan trösta dig med att om du skulle ha en sjukdom så finns det behandling för så gott som alla av dom. Du kommer inte dö. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Kurre97
1

Låter som du har panikångest. Jag har det, gå till bup.. Dom kan försöka hjälpa dig!

[rumelle]
1

Pja, du kan ju alltid googla vad socker kan ge för sjukdomar så kanske du känner dig inspirerad till att dra ner på det.
Prata med din skolsköterska tycker jag. Det är mycket som händer i kroppen under tonåren och det kan ibland vara svårt att avgöra om det är något normalt eller något som bör kollas upp.