Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 2923 ggr
Nebulosa
0

Språkresa?

Hur många av er är det egentligen som ska åka/ funderar på att åka på språkresa? 

Tell me everything, för jag undrar lite över det. Hur gamla är ni? Var ska ni åka? Vilket företag (eller vad man säger) åker ni med? Berätta gärna om era resor!

~Rabbits for Life~

Nebulosa
0

Någon? :)

~Rabbits for Life~

[Xani]
8

Jag var på språkresa förra året till Malta, det må ha varit det roligaste jag har gjort i hela mitt liv! GALET ROLIGT😃

Värmen, musiken, människorna.. Saknar allt något så otroligt! Vi gjorde galna saker hela dagarna och nätterna. Var vid havet, åkte sån luftballong högt uppe i himlen, snorklade, shoppade, gick runt överallt och såg oss omkring. Käkade glass och bara träffade allmänt härligt folk och skrattade hela tiden! På nätterna satt man på balkongen ett stort gäng och spelade kort och larvade oss. Eller så smög vi ut och hittade på nått😇

Jag har gjort mycket kul under mina 15, snart 16, år. Men detta tar priset! En grym upplevelse, har växt något extremt i mig själv. Och har träffat vänner för livet. Skulle göra allt för att få återuppleva detta❤️

[rumelle]
0

Vad jag har förstått så är språkresor ganska värdelösa om man är ute efter att lära sig språk. Vill man däremot få uppleva andra ställen och festa med nya människor osv så lär de vara perfekta.

Ljusa
1

Jag skulle vilja åka på språkresa men har inte råd. Andledningen till att jag vill åka är att jag vill testa om jag kan ta mig fram med hjälp av franska som är det språket jag läser. Visst skulle det vara kul att åka utomlands för första gången men största andledningen är studier. Undrar också hur ni som ska åka/har åkt har råd?

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Josse5233
0

Jag har aldrig åkt på språkresa men skulle gärna vilja, dock väntar jag nog tills nästa sommar :) Behöver spara ihop pengar och så först :)

Ha en trevlig dag! 

[Tilde]
0

Jag tänkte åka till Japan under ett år med Blueberry språkresor, men hoppade av trots att jag blev antagen efter intervjun. Ville nämligen ta studenten med mina bästa vänner… 🤐 Sen är det ju lagom dyrt också, haha

Wenniz
1

Kanske inte räknas som en "språkresa" men jag har bestämt mig för att åka nästa år till Afrika och jobba som volontär i något av deras Djurreservat då jag pluggar till djurvårdare just nu :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
NordicSunset
0

Jag vill jättegärna åka till antingen england eller New York. Min drömresa går till NY och därför vill jag helst av allt dit, men det är så långt bort. och DYRT. Jag ska försöka att samla ihop pengar iallafall! Jag har ringt och pratat med EF och jag tycker att de verkar vara ett bra "företag". Jag är 14 !

Be the best version of you.

• Zoella
[EllenAlicia]
0

#3 vi hade ngra som prata om språkresor och de hade bara varit i sverige i typ en månad men kan faktikt mycket för sån kort tid.

Ökenråttan
0

Jag är 14 år ( blir 15 år nästa sommar )och ska åka på språkresa nästa sommar med "sts". Jag har aldrig varit på det innan men jag antar att om man vill satsa extra mycket på att lära sig språket så kan det vara bäst att välja att vara med en internationell grupp, med elever från flera andra länder. :)

[Tilde]
1

#10 När jag funderade på att åka läste jag dåliga saker om STS… Att de inte brydde sig om utbytesstudenterna, typ om någon hamnade i en dålig familj fick de fixa det själva, osv… Men det kanske har ändrats nu. 😃

NordicSunset
0

#10 Vart ska du någonstans? :)

Be the best version of you.

• Zoella
[jojorut]
0

I somras åkte jag till Brighton med en internationell grupp med sts. Företaget sts är jätteduktiga, våra ledare försökte göra dessa veckor till dem bästa någonsin och dem älskade att bjuda på sig själv (dansa på gatan :D). DOCK lärde jag mig i princip ingen engelska förutom det jag kan, även om jag åkte med en internationell grupp men för mig gör det inget; fick underbara vänner för livet! Om du ska åka internationell gör det i mitten av sommaren, vi var bara svenskar o finskar då ingen annan hade fått lov ännu. Något negativt var att vi i början hade fullt upp hela tiden, ganska utjatande men man kom in i det efter ett tag, Har du frågor så ställ dem! Juste! Rekommenderar absolut sts och Brighton, underbaart med världens bästa ledare!!

Wenniz
0

#13 Åh berätta mer! :3 Funderar själv att åka till Brighton via STS eller hur man ska säga ^^

• Nederlandse Kooikerhondje -
cecilis
0

Jag var i Florida i somras med esl, också sjuukt kul, och jag lärde mig jättemycket eftersom att jag var den enda från Sverige så jag pratade engelska med alla hela tiden! Vi gjorde också massa roliga utfärder till stränder, shoppingcentren och nöjesfält mm, och allt var bara helt perfekt! Ångrar inte en sekund att jag tog modet att själv som 13 åring åka iväg över Atlanten. Saknar det redan haha :);)

[jojorut]
0

#14 åk! åk! Haha skämt åsido men Brighton är verkligen huur underbart som helst! Om jag ska berätta lite, schemat var uppdelat i 3 ( 09.00, 13.00 och 19.00 tror jag) så vi hade 2 aktiviteter och 1 skola per dag (3 timmar lång), i början gjorde vi saker hela tiden, ganska tröttsamt men när dem börjat 'lita' på oss blev det mer strand, mindre museum haha ;). Skolan var helt okej, vi hade grymma lärare som hade 3 olika ämnen, Sarah hade the phonetic alphabet, Mat hade the english language och Richard hade grammatik. Om du åker till Brighton så måste du åka karusellerna längst ute på piren en lördagskväll, jättemysigt och grymt kul! Är det något du undrar om språkresan i allmänhet eller bara Brighton så fråga på!