Simon och Sophie (bok)
Någon som läst boken "Simon och Sophie" och skulle kunna berätta vad som händer fram till s.74? Ungefär som en redovisning, sammanfattning, något sådant. Ska dock bara berätta inför en liten grupp :)
Läs den så vet du, Boken är bra och det är bra om du läser den! jag lovar att den är bra också om det är ett par år sedan jag läst den^^
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Jag har vart sjuk och hinner inte läsa 74 sidor nu så läraren har bett mig fråga någon som själv läst den. Så vadå?
#3 "så vadå?" jag tycker det låter lite tyket ;) hur skulle vi veta att du har varit sjuk? Om du skrivit varför från början skulle det varit lättare.
Bläddra igenom och läs alla viktiga händelser du hittar, också om det är bättre och läsa hela.
Har du frågat någon av dina klasskamrater än?
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Hinner borde du nog göra. Fast även ifall du var sjuk så kan du la ändå göra lite läxa? är man bara hemma hela dagen och inte gör något då kan man ta lite tid och faktiskt göra läxor. Bara för man är sjuk så är det inte omöjligt.
Kan ju inte be någon annan göra detta för dig, det är ditt ansvar själv att göra klart det du ska. Det är ditt eget fel ifall du inte gör klart det.
Visst man kan inte hjälpa att man blir sjuk, och det är inte så värst roligt att göra läxor när man är sjuk, men det tycker jag du ändå borde ha gjort.
Att läsa är ju jättebra sysselsättning när man är sjuk :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Håller med dom andra. Annars är det något du får tala med läraren om tycker jag.
//Flöffo
Så du ber oss göra din läxa åt oss, när du inte läste boken själv när du låg hemma en eller flera dagar och var sjuk? Att läsa en bok när man är sjuk är faktiskt inte så himla jobbigt…
Men mitt tips är att läsa den. 74 sidor är faktiskt inte jättemycket, bara man lägger ner lite tid på boken och inte sitter med annat. ;)
En idé kan ju också vara att prata med läraren & förklara.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Kan du inte skumma igenom boken? Så får du ett hum om vad om händer. Sen kan du ju läsa någon spännande del noggrannare :)
Har du varit så sjuk att du inte har kunnat läsa borde du få göra uppgiften till en annan dag.
Jag har läste den för något år sedan och den var faktiskt ganska bra! Så ge den en chans, 74 sidor är inte så mycket faktiskt.
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Istället för att ta dig tiden att skriva ett inlägg här, så kan du läsa boken, jag brukar snabbläddra igenom boken ibland, (läsa genom raderna) men oftast är jag ute i god tid, och har aldrig problem med det, eller så frågar jag en kompis!
I'm out