Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3667 ggr
[oroligkaninägare]
2

Min nya percing i läppen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är äntligen drömmen sann har väntat i ett år och nu har man sin percing på plats. Fick ta nere åt höger jag röker ju på vänster ska skölja med listerin utan alkohol. Redan köpt känns konstigt att äta nu fick ha sugrör när jag drack och såg ut som en unge när jag åt. De gör inte alls så ont i hålet nu mera har redan köpt smycket om jag nu byter när den är läkt.

[oroligkaninägare]
0

Har fått tvätt info tvätta med asolösing men jag tar saltlösning då jag inte har de andra hemma. Sen skölja efteråt man rökt så de blir rent i munnen när jag tvättar den på utsidan kommer jag ha handskar på mej även om de räker med tvätta händerna. Vill vara säker på att de är rent händerna då är handskar suveränt har de via mammas jobb då plast

[oroligkaninägare]
0

Kaninerna åker in i buren igen medans den läker så klart ska köpa kompost nät snart

Sugar Mist
23

ok

-

[rumelle]
4

Undvik Listerine, det är alldeles för stark för slemhinnorna. Om du vill skölja munnen med någon antibakteriellt en period så använd något med klorhexidin istället, t.ex. Corsodyl, Hexident eller Paroex. Finns på Apoteket.

[oroligkaninägare]
0

Ok hm har bara de hemma :/

[oroligkaninägare]
0

Hon som piercade rekommendera de listerin :/ Hur göt vi nu de är de ända jag har hemma :/

[oroligkaninägare]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt de andra smycket i örat har bestämt mej för att inte byta de smycket som jag fick

youandyou
3

Jaja okej.

[Nelley]
12

Kan du sluta göra inlägg

[AnimalLover1]
7

Slutade inte du med att röka?

[oroligkaninägare]
0

Klarade de inte

Fridaaaa
5

Ts borta, igen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IceTee
15

Men snälla någon, varför ignorerar du ALLA råd du får? Jag hoppas nästan att du får problem med både örat och läppen för att lära dig någon gång…

Medarbetare på Skor iFokus

[AnimalLover1]
1

#13 Hon har tagit bort sitt konto igen.

molam
2

Han tar bort sitt konto och gör ett nytt när hon fått för mycket råd Eller "gnäll" som jag har en känsla av att hon tycker det är.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ebbamedruby
0

Jättesnyggt!

molam
2

#17 YOu found it x3

[Nelley]
4

#18 Haha x) undrar hur lång tid det tar denna gång.

molam
3

Ger vi det helgen ut eller?

[Nelley]
1

Jo visst(;

jossan...
0

Hahah jag dör!

Gud vad bra jag stavar…

molam
3

Undra när hon skriver här nästa gång😉 Fast då kom jag att tänka på en sak, alltid när hon gjort ett nytt acc då Blir det snack om en ny kille, blir det så nu också eller?

Whippet
0

Wierd, men varför göra nya konton när hon får så bra råd och tips, orkar hon inte?Aja skit samma..

I'm out Vilar huvudet i handen

molam
1

Hon gör alltid så för att man inte ska veta att det är hon nästa gång hon frågar, hon tar inte åt sig tips och råd hon får ^^

Vilket accound är hon på nu fjärde?

Fridaaaa
3

#25 Minst 6e hon hade flertalet innan hon började här på tif. Hade många diskussioner via PM precis när hon blev medlem pga skötsel av marsvinen och kaninen hon hade bland annat. Hon bytte säkert 3-4 gånger bara då.

Whippet
1

#26 Oj!

molam
0

#26 Sjätte till och med,det var det värsta trodde det var fjärde eller Max femte jag, men ack så fel jag hade xD

Fridaaaa
0

#28 Minst, tappat räkningen 😉

molam
0

#29 aa det är lätt hänt 😃

LuLeLo
1

Oj, herre. Ja, vissa personer här på forumen är ju lite roliga. Hörde av en kompis att denna bytte en massa konton, och nu har jag fått det bekräftat :P.

Tass Josephine

molam
0

Jajjemen :p

NordicSunset
29

Vad överdrivet elaka vissa är! Vadå "ok" t.e.x? Hon visar upp sin piercing, säg om du tycker den är fin eller inte eller skriv ens inte i tråden. Jag tror att alla har förstått att hon har svårt med att ta emot tips och råd, och jag håller med. Hon kanske inte ska ha ett konto här på iFokus då men det betyder inte att folks ka vara elaka! Hon har aldrig skrivit något elakt mot någon här. Hon har bara lagt upp och frågat om hjälp (inte för att hon har tagit emot några råd men) men som sagt hon har aldrig varit elak mot någon..

Be the best version of you.

• Zoella
NordicSunset
15

Och nu är det dessutom henne det drabbar, om hon inte lyssnar på råden hon får. Om ni stör er så mycket så skriv inte i tråden?!

• Zoella
molam
2

Uhmmm, nu har jag läst igenom hela tråden igen och hitter inte var nån har varit rakt ut elak….

[MikaelaR]
11

#34 Jag tycker också denna ton mot henne är väldigt dryg, nu vet jag inte vad hon gjort innan eftersom jag inte hänger här på tonåringar.ifokus men det är klart man vill radera sitt konto om man bemöts såhär :/

[Nelley]
3

#36 Grejen är att hon gjort nytt konto om och om igen och frågar samma frågor om och om igen, men tar aldrig åt sej råden. Kommer ihåg "annet," "älsklingtassen," (någotsådant) "oroligkaninägare," "tösen,cesse,malte," "morotochcesse" och denna men vet att det vart fler. #33 Är inte du minipim? http://tonaringar.ifokus.se/discussions/52e27d968e0e740b6300158f-lycksaligast-nu tala för dej själv

[MikaelaR]
4

#37 Men ignorera henne då om ni tycker det är så jobbigt? vad hjälper det att skriva "ok" eller andra ganska onödiga kommentarer, jag tror mer är det hon vill okej hon gör kanske onödiga inlägg ibland men hon vill ju ha uppmärksamhet för det och det får hon ju genom att ni kommenterar. Tar hon inte åt sig av era råd varför fortsätter ni ge dem då? låt henne vara istället för att gadda ihop er.

Whippet
4

Tycker också det gått lite långt, måste alla vara på hon? hoppas det löser sig Ts även om du inte är här 🙂

[MikaelaR]
3

Japp jag lämnar denna diskussion nu.

jossan...
4

tycker inte man ska va taskig men hur är "Ok" något taskigt?

Gud vad bra jag stavar…

Whippet
0

#41 Håller med

IceTee
1

Jag tycker inte någon varit taskig? Det är väl självklart att man blir sur när någon ignorerar ens råd, trots att hen sagt att hen tänker följa dem! Vad exakt är taskigt? Vi kanske kan reda ut det på något sätt? För jag tror inte någon här inne menar att vara elak!

Molekylflickan
2

Ni har ju tillochmed varit snälla att ge råd, för TS eget bästa. Ignorerar hon dem hela tiden blir man ju lite less… Men då antar jag att hon helt enkelt får ha infektioner och liknande. Ni varnade henne, ellerhur? Någon taskig ton har inte jag märkt, speciellt med tanke på TS andra inlägg.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

GiraffTunga
0

Man blir trött om man ger råd för henne och hon ignorerar råden. Det är taskigt av henne. Vad vill hon att vi ska ljuga och säga det hon vill att vi ska skriva?

You can not judge me unless you know me.

NordicSunset
9

Jo jag är MiniPi m, och jag förstår nu att jag har varit riktigt elak jag själv. och det står jag för. Jag har börjat ignorera henne istället för att skälla på henne hela tiden. Istället för att ta fram mina gamla inlägg kan du kanske tänka på att vara snällare själv, jösses. xD

• Zoella
NordicSunset
9

får jag fråga dig Nelley, bryr du dig såååå mycket om henne? Gör du verkligen det? Jag tror knappast att du (och många andra) bryr dig om henne överhuvudtaget. Det du gör är ju att skriva i trådar att hon ska lägga av osv osv,, du kan lika gärna strunta i det

• Zoella
NordicSunset
13

Men vadå, hon har skrivit om sin nya piercing och man bara "ok". Varför inte strunta i att skriva något överhuvudtaget? Ok låter som = okej jag bryr mig inte

• Zoella
molam
2

Men VART har nån varit taskig? Ok är ett ord bara "ok, jag förstår", "Ok, Men så då" inte ens "ok, men tror du jag bryr mig" är direkt elakt, Ok är ett Neutralt ord inte taskigt, så var har nån varit taskig?

NordicSunset
14

Strunta i OK då, men "hoppas du fårprpblem med den" är ju ELAKT! vet inte vad du tycler men jag tycker det är elalt

• Zoella
molam
6

"Jag hoppas nästan att du får problem med både örat och läppen för att lära dig någon gång…"

Detta du menar? Ja det är i princip så dom flesta Tycker för hon VILL ha råd men hon tar INTE in dom.. man blir less efter ett tag och hon skrev inte att hon hoppas att TS får problem utan att hon NÄSTAN hoppas att TS får problem

GiraffTunga
1

Minns o tråden där hon klippte sitt hår o visade bild men hade cigg i munnen och då många inklusive jag tjatade om att hon ville bara visa alla att hon röker. Många klagar på henne :/

Fridaaaa
1

Man ska inte vara elak nej men förstår också att folk tröttnar pga alla miljoner trådar, all ignorans och massa annat som skett i trådarna. Och alla "Miljoner" konton hon haft som tagits bort när det gått emot så att säga.

NordicSunset
12

#51 Jags krev att JAG tycker det låter elakt! Allas ton ÄR elak och det behöver du inte försvara , för det är faktiskt så det är. Jag vet hur många konton hon har gjort och att hon inte har tagit emot några råd ALLS - MEN då fattar man väll att hon kanske inte tänker som alla andra och att hon kan ha problem med det? VARFÖR inte bara strunta i det hon skriver om man stör sig så mycket? Hon tänker ju inte på sig själv så man tjänar ju ingenting på att skriva… Om man inte skriver mågonting kommer hon tröttna och sluta skriva. Nu kommer någon skriva "Men du har ju varit elak mot henne själv" JA det har jag, men man lär sig av sina fel. Jag har bett om ursäkt till TS och jag kommer aldrig skriva så igen. Tänk om DU var hon? Hur akulle det kännas? #53 Men varför inte sluta att skriva i tråden? Alla tröttnae, visst. Men blir man inte ännu tröttare av att lägga energi på att svara henne? Nu tänker jag inte fortsätta diskutera, jag har viktigare saker att föra. Ha nu en bra dag!

• Zoella
Fridaaaa
2

#54 Ignorerar man totalt så är ju inte det särskilt snällt heller. Så lika illa vilket som egentligen. För det blir ju mobbning på sätt & vis att skita i personer som inte trollar runt.

NordicSunset
10

#55 Men va? vadå inte särskilt snällt heller? Det är väll snällare än att klaga på henne i varenda inlägg? xD

• Zoella
molam
1

#54 Istället för att vi ska ignorera, för att hon inte lyssnar på råd som hon vill ha, borde inte hon kunna Sluta Skriva trådar då?

Och ignorerar vi henne, då fryser vi ju ut henne, och en utfrysning är värre än "k. bry" Typ

Fridaaaa
2

#56 Att frysa ute en person är mobbing och eftersom personen inte är ett troll så är det ju inte särskilt snällt det heller.

NordicSunset
7

#57 Men om vi slutar skriva i hennes trådar så slutar hon ju att skapa nya, Nej det är 100 ggr bättre än att klaga på henne. Och om hon isar upp sin piercing t.e.x skriv "fint!" eller inget alls? Då fryser man ju inte ut henne heller. Om hon gör ett inlägg om att hon tycker det är gott att röka - då kan man strunta i att skriva någonting.

• Zoella
NordicSunset
8

#58 Men allvarligt! Tycker du det folk skriver nu i hennes trådar och klagar på henne är snällare? Det är inte utfrysning. Vi har gett henne ett försök och alla har delat med sig av råd och tips till henne som hon inte tagit emot. Om hon skapar nya trådar och ingen svarar ochh on sedan klagar på att ingen svarar henne så är det bara att skriva "Men du tar ju inte emot några råd ändå". Så enkelt är det.

• Zoella
molam
2

#59 tror du verkligen på att hon kommer sluta skapa nya? Minns inte vilken iFokus de var MEN hon hade skrivit på en iFokus tror det var med annet eller nått sånt, och hon hade knappt fått nå svar i vissa trådar inget svar allsm, men tror du hon slutade skria trådar? nope det kan du glömma Fanns ändå fem miljoner trådar av henne.

NordicSunset
5

#61 Man har ju inte gett henne en chans! Hur ska man då kunna veta det? Om det sedan fortsätter så kan man be admin ta tag i saken. Alltså det ÄR så lätt!

• Zoella
Fridaaaa
1

#60 Det har jag inte skrivit, läs vad jag skrivit istället. Har inte skrivit att det ena är värre än det andra.
Att strunta i hennes trådar helt och ingen skriver något det är visst att frysa ut. 

Fast att skriva ""Men du tar ju inte emot några råd ändå"." är ju inte särskilt snällt det heller även fast det är sanningen.

[MikaelaR]
4

Att lägga dryga kommentarer är inte bättre #63 

Skulle lämna men har svårt att göra det ;)

NordicSunset
7

#63 Men sluta nu.. Varför inte bara ge henne en chans? Det är inte utfrysning..

• Zoella
molam
1

En chans till vadå? At hon ska göra sjuttioelva tusen trådar för att ingen svarar på hennes första?

NordicSunset
6

FÖR GUDS SKULL!! ingen har ju testat! VARENDA gång hon skrivit en tråd har hon fått minst 10 kommentarer där folk klagar på henne

• Zoella
NordicSunset
5

Och varför inte prata med admin om det? alltså man gör det ju bara svårare. Det känns som att folk gillar att skriva i hennes trådar.

• Zoella
Kadoor
16

Herregud, hur svårt ska det vara?! Stör ni er på hennes trådar, skit i dem då! Ingen har tvingat er att kommentera. Och folk borde ju märka att hon ändå inte tar åt sig av råden hon får, så vad är poängen med era kommentarer, som dessutom(i MÅNGA fall) är väldigt elaka eller dryga. Dessutom, om hon nu skapar ett konto till kan vi kanske försöka få henne att förstå att hon kanske kan skriva i klotterplanket, istället för att skapa nya trådar hela tiden? Och då är det hennes val om hon vill lyssna, gör hon inte det… Tja, då är det inte vår förlust i alla fall. För folk har ju lessnat, det har jag själv. Dock orkar jag inte skriva, för det hjälper inte ändå.

Ingen tjänar på att vara otrevlig eller ha en trist ton/attityd mot henne eller andra. Snälla, inse att det bara ger en tråkig stämning på sajten. Låt hennes trådar vara och strunta i att svara om ni inte har något snällt att säga. Dessutom, om ni ger henne uppmärksamheten hon söker genom kommentarerna, så kommer hon fortsätta med det hon gör. Så är det bara. :)

Det bästa är att vara trevlig. Ett simpelt "ok" ÄR inte trevligt, det är drygt och tråkigt! Är det det enda man kan skriva, så strunta i att skriva något över huvud taget. Så enkelt är det faktiskt.
Och nu tänker jag inte lägga ner tid på otrevligt folk här, alla har i alla fall lika stor rätt att skriva trådar på sajten. Dock så håller jag med om att det har gått överstyr. Det kanske är något som moderaterna borde ta tag i, för det stör. Men en tråkig attityd hjälper inte, inte ett dugg!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

NordicSunset
3

#69 TACK! Precis det jag menar..

• Zoella
molam
1

Den tråkiga attityden blir det ju faktiskt av dom som börjar diskutera om saker som det nästan är omöjligt att göra nått åt, visst kan man skita i hennes trådar och Frysa ut en person men det är mobbning i man svara "ok" fryser man inte ut nån iaf

jossan...
0

#63 Nej men det är ju hennes fel att sanningen är så, om hon då märker att folk inte gillar det så borde hon lära sig till slut…Och utfrysning? hur vet hon att folk inte har något svar på hennes trådar bara då… och är det inte lite "utfrysning" att inte lyssna när hon får svar då är det ju som om hon inte hör, tänk dig i värkligheten när någon ställer dig en fråga, du svarar och den gör precis tvärt emot… känns det bra? Jag menar bara att man måste se det lite från bådas vinklar för att kunna förstå folks reaktioner.

Gud vad bra jag stavar…

NordicSunset
2

Men istället för att komma på massa onödiga argument, acceptera det bara?? Så du tycker seriöst det är mobbning att ignorera? Att skriva klagande kommentarer är mobbning, inte att ignorera. Men du, om du bryr dig så mycket. Skriv "ok" i varenda tråd, men jag tror knappast det är för att du bryr dig om henne.

• Zoella
jossan...
0

Vem mende du?

Gud vad bra jag stavar…

jossan...
0

Tippar på #71 elr?

Gud vad bra jag stavar…

NordicSunset
0

Ja, 71!

• Zoella
NordicSunset
0

Ja, 71!

• Zoella
NordicSunset
0

• Zoella
molam
0

Jag tycker att man mobbas om man fryser ut nån ja, och jag tycker inte att man mobbas om man Skriver "ok" Nej

NordicSunset
8

#79 Men skriv "ok" i varenda tråd hon lägger ut då. Att man fryser ut någon för att man inte svarar i tråden är bara ett dåligt argument tycker jag. Ni som så gärna vill s kriv "ok" i alla hennes trådar. Jag bryr mig inte. Säger bara att om man stör sig så bedrövligt mycket så kan man strunta i att svara - det är så enkelt..

• Zoella
[SuperNaturalBeing]
5

#79 ok

[MikaelaR]
3

Man fryser inte ut någon bara för att man inte kommenterar, flera skulle säkert kunna kommentera något positivt till henne ni skulle bara slippa skriva onödiga kommentarer som "ok"

[EllenAlicia]
2

men herregud folk.. alla kan bara lägga av.

NordicSunset
4

#83 Vi diskuterar bara. Tycker det är intressant att se vad folk menat med sina argument

• Zoella
[EllenAlicia]
5

Ni säger bara samma saker om och om och om igen?

Ugh fuck this shit im out 🥵

[rumelle]
10

Det är väl bara bra att TS frågar om det är något hon undrar över. Så att om hon får vettiga svar så kan hon välja att göra bra val om hon skulle känna för det. Man måste ju faktiskt inte följa de råd man får om man inte vill. Visst får hon skylla sig själv om hon får bra råd och inte följer dem, men då har hon iaf fått en chans att göra bra val. Om alla istället skulle välja att inte ge henne några råd så har hon ju inte ens chansen att göra bra val. 
Jag ger gärna råd i TS trådar hellre än att bara klaga och klaga på att hon gör så många konstiga val. Visst tycker jag också att det är irriterande när hon inte tar till sig av de råd man ger. Men jag mår bättre av att veta att jag har bidragit till att ge henne en chans att göra bra val istället för att håna henne för de val hon gör fel.

NordicSunset
5

#85 Läs inte då? x) Det är för att folk vägrar ta emot det man säger och bara kommer på helt onödiga argument hela tiden

• Zoella
molam
0

Det är precis så det är

[EllenAlicia]
3

#87 Ts tar inte åt sig av va andra säger men du tycker de andra ska ta åt sig de du säger?

NordicSunset
4

#89 Vad har det med saken att göra? Jag kan väll inte ändra på vad tS vill ta åt sig eller inte? Och sa dessutom "ta emot" - menar inte att man ska ta åt sig utan bara acceptera det man säger och inte komma på löjliga argument..

• Zoella
Whippet
3

Nordicsunset, du kan ju börja att kliva ut ur denna tråd så slipper ni kommentera samma sak hela tiden, de är ju bara du som skriver, lägg ner bara 🥵

[MikaelaR]
3

Men ni skriver ju samma sak hela tiden ni som inte håller med oss också #91

Nu tycker jag denna tråd spårar ut totalt, kanske någon admin som kan låsa den? ingen av oss lär komma någonstans med allt tjafs och TS har ändå avslutat sitt konto, bara en tanke..

Whippet
2

#92 Exakt

,Tycker lite synd om ts egentligen, att hon blir utpekad på det viset och är tvungen att byta konto ..😮

NordicSunset
4

Ja men folk förstår ju inte vad jag menar verkar det som, därför behöver jag upprepa det flera gånger. Du själv skriver samma sak som andra skrivit! Men nu ska jag gå ur tråden, tack för mig. Tänker nog nte delta i end iskussion på ett bra tag nu

• Zoella
Whippet
3

#94 Det är ju du som inte förstår oss! 🤓

molam
4

#94 Vi måste säga samma sak om och om igen för du börjar med att säga samma sak on och om igen ^^

GiraffTunga
3

Herregud -.-

IceTee
7

Jag fattar inte vad problemet är här faktiskt… Varför tar folk åt sig av vad någon skriver till någon annan? Det påverkar väl inte er det minsta? Har TS problem med vår attityd får hon ju gärna ta det med oss. Tycker ni är otroligt löjliga nu, och nej, jag kommer inte svara på era kommentarer till mig heller då en diskussion med er inte leder någon vart. Har läst samma kommentar från er säkert 10 gånger nu, bara olika formulerat. Vi har fattat, ni gillar inte vår ton. Men de flesta här bryr sig inte faktiskt, i all fall inte jag. Såvida inte TS säger till mig att hon tar illa upp så ser jag ingen anledning att ändra min ton då jag inte upplever det som att jag är elakare mot TS än vad ni är mot oss.

molam
0

Håller med #98

[Nelley]
0

100

Whippet
0

#100 ?..

[Nelley]
0

Hehe x)

Whippet
0

#102 😃

NordicSunset
11

Ber så mycket om ursäkt till er som tycker att jag är dum. Jag menar inget elakt mot någon här utan jag blev bara irriterad över att folk var så mot TS. Jag tvingar absolut inte någon att tycka som jag, om någon har uppfattat det så ber jag ännu en gång om ursäkt! Är det någon som har tagit illa upp kan ni ta det via PM. Jag förstår att alla tycker olika och det är inget jag kan styra eller bestämma!

• Zoella
NordicSunset
4

Ber så mycket om ursäkt till er som tycker att jag är dum. Jag menar inget elakt mot någon här utan jag blev bara irriterad över att folk var så mot TS. Jag tvingar absolut inte någon att tycka som jag, om någon har uppfattat det så ber jag ännu en gång om ursäkt! Är det någon som har tagit illa upp kan ni ta det via PM. Jag förstår att alla tycker olika och det är inget jag kan styra eller bestämma!

• Zoella
GiraffTunga
1

Undrar bara när hon kommer hit till TiF med sitt nya konto

[Nelley]
0

Percing finns inte kvar på ifokus

molam
0

Får man se  vad hennes nästa namn blir då ^^

hahael
13

Har smugit lite i skuggorna i denna tråd och tyckte att det var dags att yttra mig.

När TS har hållit på med nya konton, nya trådar (med samma frågor i många fall), inte tagit emot tipsen osv ja då blir jag irriterad, men jag kan själv som person känna om jag vill göra ett inlägg i tråden som lyder något i stil med "åhh guud du är sååå jobbig kan du sluta elr?! hoppas din läpp svullnar upp pga de där!!" elr något mer i stil med "Du har dock redan en tråd om detta, du kanske kan hålla dig till den? :)" . Det första tycker jag är rent onödigt och självklart otrevligt, det andra är dock en vänlig hänvisning. 

Man har aldrig en anledning att gå på folk, så om man sitter där och känner sig på "flame" humör och vill skriva en taskig kommentar så skit i att klicka på tråden. Man måste själv som person ta ansvar och förstå att "Men de va hon som börja" ursäkten kommer bli respekterad. 

Va kul med en ny piercing Ts, är själv väldigt intresserad. Ett tips kan vara att läsa på internet om just den piercing du har skaffat :)

Klart att laxen ska ha en jolle

hahael
0

#109 menar såklart att "Men de va hon som börja" ursäkten kommer Inte bli respekterad.

Klart att laxen ska ha en jolle

GemTwist
2

Vill bara säga en liten sak om det där med utfrysning…

Det kommer ju inte vara så att alla fryser ut henne, eller? TS skulle inte veta vilka som läser och inte bryr sig om att svara men att få en dryg eller helt ointressant svar så känner hon nog sig mer utsatt. Jag har själv tröttnat på TS och väljer att ignorera alla inlägg, och jag kan slå vad om att hon itne bryr sig om att jag gör det. För det finns fortfarande dem som svarar.

VT4ever
3

Förstår inte varför ni pratar öppet om en person som faktiskt kan sitta bakom skärmen och läsa allt. 😐

molam
0

Varför inte? Kan man inte säga vad man tycker och känner, då måste man finna sig själv som person

Flöffo
6

För att det kan såra den andra kanske? Förstår faktiskt inte hur du menar där. Jag tycker att det inte är acceptabelt att säga något medvetet som man vet kan såra den andra personen. Och även om man råkar göra det så tycker jag man bör be om ursäkt.

//Flöffo

Kadoor
2

#113 Man får säga vad man vill, så länge man inte kränker eller sårar någon.
Man behöver inte skriva exakt allt man tycker/tänker om en person eller det den gör. Lär dig skillnaden mellan ärlighet och ärlighet. Det finns bra typer av ärlighet, och så finns det "dålig ärlighet"(dåligt förklarat lol, men du förstår nog hur jag menar).
Är man otrevlig och ändå inte har något snällt att skriva, kan man lika gärna låta bli att skriva. :)

VilmaKristina
9

Jag tycker verkligen ni ska sluta sitta och prata om henne, jag menar sluta NU. Som den ovan sa så kan hon sitta och läsa det här. Det är ungefär som att det skulle vara ett gäng som satt och pratade om ditt beteende och dina handlingar när du står bredvid. 

Okej, TS skapar nya användare och tar inte till sig råd. Fine, vad ska ni göra åt saken? Säga till henne i varenda tråd? Det verkar inte ha fungerat under dessa månader så jag förstår inte varför ni inte bara slutar istället för att vända det till skit snack.

Det har varit en stor grej kring denna tjej och jag rekommenderar att ni lugnar ner er kring henne innan hon faktiskt blir sårad. (vilket hon redan kanske är)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Flöffo
5

Jag tycker någon borde låsa denna tråd.

//Flöffo

Mollypierce
1

Vad är elakt med att skriva ok? Ok=okej Okej är väll ändå inte elakt på något vis. Förresten så är denna tråd sjukt underhållande att läsa :D

molam
0

så Ni tycker att det okej att ljuga för att inte såra en annan person? Till exempel, "yada yada yada Nu sjunger jag nåt" så låter det som ett krattskaft, är det då okej om dom frågar, jo hörru jag funderar på att söka till idol, hur låter det? Ska man då jo men urbra urbra asså jag lovar ingen skunger bättre… Nej Sanningen kan göra ont men man kommer längst med sanningen dvs säga som man tycker och tänker, det är min mening

Flöffo
3

#119 Det finns alltid mildare sätt att säga det på. Tycker inte ens det hör ihop med tråden. Har man ingenting snällt att säga, säg ingenting alls.

//Flöffo

Kadoor
2

#119 Det där är en helt annan sak. Här kan man strunta i att svara om man inte har något snällt att säga. Irl måste man ju svara, och det är ju såklart bättre att vara ärlig om någon frågar om man sjunger bra. Dock kan man ju säga det på ett snällt sätt, som #120 skriver.
Allt är inte svart & vitt, kära du. Man måste inte vara antingen jätte elak eller jätte snäll, det finns något mitt i mellan också.
Vi har inte heller skrivit att man ska ljuga, antingen så skriver man något snällt svar om man ens ska svara, eller så skiter man i det. Och så enkelt är det.
Inte mitt fel om du inte kan vara trevlig! :)

[EmmiieErixon]
3

Dags att låsa denna tråd kanske? Den börjar gå lite över styr nu… 🤓

molam
0

#120 Det hör inte till tråden, rätt, men det var en Grov likhet

Man ska kunna tala sannig no matter how much the truth hurts

[Lyckligsingel]
2

Ingen idé att ens vara med här !! Jag tar de inte hårt utan borstar av mej allt elakt eller så men snälla som skriver på mina trådar tar jag åt mej !! Jag är inte så dum i fall man lär känna mej !! Min piercing läker super fint byt nu till koksaltlösing tack vare denna hemsida !! Va glada för att jag för skriver i stället !Men jag har kanske byt konto igen ja för att jag inte mått så bra i själen pga saker och då gick jag ur och la ner alla forum och sidor. Jag kommer inte skriva jag tar vist till mej råd om min percing annars skulle den inte läka som den gör nu !! Jag använder mitt förnuft även om de inte syns ! Jag är en vanlig mänska med känslor !! HEJ DÅ HA DE GÖTT NU GÅR JAG UR OCH SÄTER ALDRIG MIN FOT HÄR MER PGA KLAGOMÅL MOT MEJ !!

[SisselaJ]
3

Ja vem hade trott att detta skulle hända?

Tråkigt att du lämnar TS. Ingen ska behöva känna sig manad att lämna på grund av andra.

molam
1

Och där var hon igen..

Men hon kommer att komma tillbaka oroa dig inte Sissela.

Flöffo
4

#123 Visst är det bra att tala sanning, men ibland skadar det inte med en vit lögn. Det är väldigt sällan man inte har ett annat val. Nästan alltid  kan du säga det på ett snällt sätt eller slinka undan och inte säga någonting alls. Det är ingen som tvingar dig att gå in och läsa denna tråd, det är ingen som tvingar dig att kommentera. Du kan bara låta bli, istället för att skriva taskiga saker. TS är också en människa. Jag tycker ditt inlägg i #126 var taskigt. Skulle någon säga så till mig, skulle jag bli ledsen. 

Jag förstår att ni är irriterade, men seriöst, man behöver inte vara elak för det. Bara låt bli att kommentera. Så svårt är det väl inte? Jag tycker tråden börjar spåra ut. Varför är det ingen som kommer och låser den?

//Flöffo

molam
0

#127 Taskigt att säga att hon är tillbaka, eller att hon kommer att komma tillbaka igen? Hur fasiken kan de va taskigt? o.e

Flöffo
7

#128 "Och där var hon igen…" tycker jag personligen låter irriterat. Som "Ah, nu kommer hon här igen. *suck*". Det är i alla fall så jag tolkar det.

//Flöffo

VT4ever
3

#129 håller med!

molam
0

Så det kan inte vara för att de tär irriterande o.e jag menar hon sapar jhu bara drama om ett par veckor är hon här igen, max

Flöffo
5

#131 Va? Tycker fortfarande det inte är någon anledning att vara taskig. Hon har faktiskt inte gjort så himla många trådar på sistone .

//Flöffo

[EmmiieErixon]
4

Men asså allvarligt…hon är med en människa…visst det kan vara jobbigt när det kommer upp samma sak flera gånger…men really you guyes…det är igen anledning att gadda ihop sig mot någon och öppet skriva sådana här saker…tänk om det va du? Jag tänker inte svara mer på detta då det är out of control redan…

molam
0

Säg vad man vill om mig då, spelar ingen roll som jag skrivit även i en annan tråd jag säger vad jag tycker och tänker har alltid gjort kommer alltid att gö, varför ljuga?

eirwen
0

Allvarligt talat, kan inte admin stänga denna tråden?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

[EmmiieErixon]
0

Har kontaktat admin…

IceTee
0

Eller så slutar ni kommentera, är väl inte så svårt…

[EmmiieErixon]
8

Eller så ser vi till och låser denna tråden så behöver det inte tas upp igen…finns alltid dem som drar upp gammalt för att vara taskiga. Just sayin. Aja nog om detta!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer