Väger jag för mycket?
Hej! Jag är en tjej på 13 år som är 161 com lång och väger 46 kg. Nu är frågan: väger jag för mycket? Tacksam för svar:)
Nej du väger absolut inte för mycket.
Och tänk inte på sånt. Du är bara 13 år, Lev livet!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, verkligen inte. Du är helt normalviktig!
Nej.
//Flöffo
Absolut inte!
/Christine
Varför tror du att du väger för mycket?
Varför undrar du ens om du väger för mycket? Tycker det är hemskt att folk blir så oroade över att väga för mycket. Speciellt när dessa människor har en bra vikt, eller ännu värre; är underviktiga och ändå oroar sig över övervikt. Du har en bra vikt och jag tycker inte du ska oroa dig över vad du väger i och med att du fortfarande växer. Ät bra och håll igång kroppen så lär du inte bli överviktig. Bara för att man får en liten kula/putning på magen så betyder inte det att man är överviktig.
Snarare för lite
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#7 Ja
Skulle varit glad med den där längden och vikten om jag vore dig..
I'm out 
Är 163 cm och väger 52 kg. Men är ändå mager så ben sticker ut. (tjej)
Nej, du väger inte för mycket
Nej absolut inte! Normalviktig. 😃
Hälsningar Amanda och kaninerna
Ey, jag är 157 och väger 52. Plus, LIVE LIFE. Vi trettonåringar ska inte behöva oroa oss om vikten på det sättet, jag menar, sure, vi ska ju inte vara alltingen väldigt underviktiga eller väldigt överviktiga, men att man har in lite blubby-mage, eller att ma är smalare än andra, betyder inte att det är någonting fel med dig. Spendera tiden på andra saker än att oroa dig för din vikt, du är absolut inte överviktig.
Portal Is Love, Portal Is Life.
Tack för alla svar:) då vet jag att jag är normalviktig och inte behöver oroa mig!
Bara för att man kanske väger några kilo mer än vad det står att man "ska" väga (borde inte finnas något sådant) så behöver det inte betyda att du är överviktig. Tänk även på att ditt skelett, inre organ och muskler väger en del. Oman tränar mycket bygger man upp större muskler och kan få uppöeva att man väger mer. (Rätta mig jag har fel). Du är absolut normalviktig, finns som sagt egentligen ingen speciell vikt alla ska sikta på då alla är helt olika. Ändå undrar man sig ibland om det verkligen är en bra vikt, men du har som sagt fått en hel del bra frågor! Fortsätt som du gör och tänk ej på det! 😊👍
#14 Absolut! Muskler väger mer än fett. ;)
Dock går man inte upp många kilo per år i muskler. Tar några år att "gå upp" mycket i muskler om man säger så.
#16 Vart har du läst att det tar flera år att gå upp mycket i muskler? Och vad anser du som mycket? ;)
#17 Sa inte att det tar några år att gå upp i kilo, skrev att det tar några år att gå upp mycket i kilo i muskler, skillnad. Svårt att förklara men pratat med flera duktiga som håller på med bland annat fitness. Tjejer tar i regel längre tid än män. (nu syftas det på om man gör det naturligt och inte extrema tillskott osv)
Nej det gör du inte.
Medarbetare på Skor iFokus
18 - Jag skrev ju i muskler :) Tränar man hårt och sköter sin kost rätt brukar man kunna gå upp mellan 0,5-1 kilo i månaden, beroende på. Det var därför jag undrade av du ansåg som mycket när du skrev. :)
#20 Du har ändrat din text i efterhand ser jag nu för så stod det inte innan.
Inte enligt kunniga människor som då tränar bland annat fitness och mycket på gym. Finns kanske delade meningar kring det hela men jag tror på dem då de är väldigt insatta i det dem gör.
#21 Ändrade den samma minut men det kanske inte hann att komma på din dator. :) Vad säger de då? Jag har nämligen snart gått klart en 3-årig PT utbildning så jag är också väldigt insatt.
Absolut int överviktig. Tyckter det är riktigt ledsamt att det ska vara så att folk tycker dem är tjocka. Det är inte fel på dig och du är inte stor! Du är perfekt precis som du är! :)♡
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎