Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: sex-och-samlevnad
Läst 6487 ggr
beaast
1

(x) spelar storleken någon roll??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej, jag måste få fråga alla tjejer o killar. tycker ni storleken spelar roll? skulle i kunna göra slut för att killen ha för fliten penis?

föredrar ni stora elr små?

ni killar är ni nöjd med era elr vill ni ha större/mindre=´?

PrincessMelpomene
17

Mitt ex hade en för stor, enligt min mening då den var gigantisk. Lite så den skrämde mig. xD Men jag tycker inte storlek har någon betydelse egentligen, inte i längd i alla fall. Mycket som spelar in; såsom tjocklek/bredd osv. 

Men också vad han kan göra med den ^^ Så jag skulle säga att storleken inte spelar någon roll alls och jag skulle aldrig göra slut med en kille pga det. Det hade varit ytligt, man får ju känslor för personen inte hans penis. 

Man får väl då istället finna leksaker, positioner osv som gör att det enda funkar för en som ett par så båda får det skönt.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Scorpio97
2

Jag har visserligen inte haft sex, men jag tror inte storleken spelar roll. Om killen inte har en onormalt gigantiskt eller miniatyrisk penis då, och då får man väl lösa det på något annat sätt (sex är ju trots allt mer än bara penis i slida). Jag tror det mer spelar roll hur man funkar ihop, och hur "bra" killen är helt enkelt.

//Jessie

Juliaskaniner
5

ja, storleken spelar roll. Tycker de ska va lagom stora, inte små. (Men ja, döm mig om det känns bättre i ert hjärta och samvete) Men jag skulle aldrig göra slut med en kille pga nåt sånt, då är det inte kärlek.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[MikeW]
0

Ja det spelar roll. Vill inte ha typ 20+ cm o.o det skulle ju göra ont..
Sen hur liten den är spelar inte så stor roll för mig.

Jag är själv nöjd med min.

[cookies]
3

Visst nu är jag kille och har inte haft sex med någon annan kille då killar inte är lika intresserande som tjejjer i mitt läge. Men storleken spelar roll, allt spelar roll. Jag menar en kille med väldigt liten, hur mycket kan man egentligen göra just med penisen då? Samma som om man har för stor, kan man heller inte alltid göra så mycket, kanske man inte ens får in den… Sen såklart spelar ju roll med vem man är med, hur man tycker om personen, om den är bra och erfaren eller om man ligger och ålar sig första gången man har sex ;)

Sen är vi ju alla olika, killar är olika långa, tjejjer är olika "djupa" (vet inte vad man kallar det… -.-' ). Vissa tjejjer klarar säker få inte 20-25 medan andra kanske bara klarar 10. Sen spelar storleken roll, jag säger ja. Eftersom vi alla är annorlunda så blir ju olika, olika skönt. Är tjejjen stor kanske man föredrar större, är man mindre (där nere alltså) kanske man föredrar mindre? (spekulationer som kille..) Men jag tror att varje person har en "unik penis" som är perfekt för dem, kommer åt de rätta punkterna osv. Ujuj, blev en uppsats.. :p

Har en fråga, vad räknar ni som stort? Även vad räknar ni som "normalt"?
(menar nu såklart inte att provocera någon eller någonting utan en fråga till realistiska människor. Frågar man på en del ställen på internet så får man "Jadu, har du inget under 40cm har du inget att komma med. Lol" så de svaren känns inte relevanta. Ska man bli impad av porr behöver man ju ha minst 30 cm typ också. Så få en något realistisk bild av vad vanliga människor tycker och tänker)

Svara om ni vill (:

(enligt lite snabb research så ligger enligt många undersökningar medellängden på ca 15cm och 75% har emellan 12-15 eller 12-18)

[Tilde]
3

Alltså… ja det spelar väl roll… Man vill inte ha extrema åt något håll! Älskade jag personen hade jag inte gjort slut ändå. Tycker inte att sex är det viktigaste i ett förhållande.

Fridaaaa
0

Spelar roll till viss del men säger ingenting hur killen är i sängen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PrincessMelpomene
1

#5 faktiskt svårt att svara på vad som är "normalt". Det skulle väl vara som att svara på vilken kup storlek (bröst storlek) som är "normalt" hos tjejer eller vilken storlek på blygläpparna (ja, även detta kan variera). Mycket har med personen proportioner att göra. 

Men skulle väl inte säga emot att din snabba undersökning på 15 cm låter helt orimlig. Men alla människor ser olika ut och jag tror det är fel att använda ord som "normalt" när det kommer till kroppsdelar då det kan påverka människor uppfattningar. Bättre att förstå att människor ser olika ut och det finns egentligen inget "normalt".

Handlar inte om vad man har utan vad man kan göra med det man har 😎

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Fridaaaa
0

#8 Det som #5 hittade där med 15 cm osv det är medellängden, alltså inget vad som är "normalt" eller så.

PrincessMelpomene
9

#9 Jag vet 🙂Men hand frågade vad vi anser vara normalt, så jag svarade på det. Något fel på mitt svar?

Fridaaaa
1

#10 Det har jag inte påstått att det var heller….

ElinaS
0

Nja, har visserligen inte haft en männsklig penis i mig men det är ju inte direkt skönt med en gigantisk dildo hur försiktig jag än är med den. En liten tycker jag är skönast, alltså motsvarande en kort och smal penis. Men jag tror inte att någon penisstorlek spelar någon roll om killen skulle ha sex som i en porrfilm, då skulle det göra ont oavsett. Jag skulle absolut inte göra slut pga hans storlek!

Xristina
0

Ja, storleken spelar roll. Jag kanske är ytlig, men jag har avslutat en relation eftersom att jag inte känt mig nöjd med sexlivet pga att han varit för liten.

Sen finns det självklart de som varit för stora också, vilket inte heller är så skönt. Då gör det ont om de kommer in för långt.

När det gäller storleken, så är lagom bäst enligt mig. Det är dock bara min egen åsikt, och jag tror inte att alla andra lägger lika stor vikt vid storleken som jag gör.

Semper_Solus
0

Jag är kille, och jag tycker inte att storlek spelar någon stor roll, men det/den ska väl ändå vara lagom lång/stor för att tjejen ens ska känna nånting (antar jag iallafall, är ju inte tjej så..).  
Själv är jag både nöjd och missnöjd med "min", men det beror väl mest på att jag har sämst ögonmått och inte har nån aning om vad som är "bra" pga att många tycker olika. 🎧

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

[Tuulikki]
4

Spelar roll? Ja.
Är det avgörande för ett förhållande? Nej

Vill inte att det ska vara extremt åt något av hållen. Men mycket hänger på hur man "passar ihop" i sängen. Sexet kan ju vara bra oavsett storleken på killen. Så nä, jag skulle inte göra slut pga storleken

beaast
0

vrf jag frågar är att jag såg en dokementär om storleken, för han friade  till hans tjej o hon sa nej för han ha för liten penis, sen åker han runt i världen o tar reda på hur stor betydelse storleken har

Jessicahagstrom94
4

Ja, storleken spelar faktiskt roll men jag skulle inte dumpa en kille för att han har för liten eller för stor eftersom sex inte är det viktigaste i ett förhållande enligt mig. 

Även om killen nu har för liten eller för stor så säger det ingenting om hur killen faktiskt är i sängen, är han bra och kan hantera sin pryl så kan han göra det skönt för sin tjej oavsett storlek.

CupcakeGod
1

#1 Vad heter ditt ex?  😃 😊

Thildalulu
0

De är väl klart de spelar roll, de känns ju skillnad på nåt som är 5 cm och nåt som är 20 cm. det är ju dock inte storleken som gör ifall killen är bra eller dålig i sängen, det är ju rätt mycket annat också. Då de är en del av ett förhållande och är ganska perfektionistisk vill jag att allt ska va 'perfekt' så jag skulle nog kunna lämna nån pga dåligt sex. Döm mej hur ni vill ^^

PrincessMelpomene
0

#18 Alex. Förvänta dig dock inte att han kommer tillfredsställa dig eller ens vilja röra vi dig. Han vill bara få njuta själva. Finns en, icke storlek mässig, anledning till att jag lämnade honom.

fulifuli
1

Rent fysiologiskt spelar storleken roll, för stor penis gör ont, fast här får man även se till kvinnans kön som också varierar storleksmässigt. Men rent emotionellt har storleken ingen inverkan enligt mig. Om man älskar en person så faller man för hela personen och inte för kroppsdelen mellan benen. Även om sexlivet spelar en del i ett förhållande (fortfarande enligt mig) så är det till helheten man ska se det. Jag kan väl inte klaga på min sambos men jag skulle nog aldrig göra slut med en kille på grund av storleken. Penetrationssexet är oftast det som inte stimulerar tjejen bäst utan stimuli av klitoris. Så om killen ändå har en liten men är väldigt duktig på att stimulera på andra sätt såsom förspel har ju storleken ingen större betydelse. Samtidigt får man ju helt enkelt pröva olika ställningar då könsstorlekarna också där spelar lite roll på hur sexet känns utifrån vad för ställning man använder.

dicaprioswf
0

Jag tycker att storleken spelar roll, men det beror också helt på hur killen "använder" den. Har man skitbra kemi så blir sexet oftast bra ändå, även fast han kanske har en lite mindre. Men jag skulle aldrig kunna göra slut med någon pågrund av storleken, det är inte kärlek och sex är inte ALLT i ett förhållande, klart det är viktigt men ändå. Tycker man verkligen om någon gör man inte slut pågrund av det.

IceTee
0

Storlek spelar definitivt roll! Har ex som haft 20+ och det gjorde lagom ont på mig i alla fall…

Medarbetare på Skor iFokus