Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2342 ggr
[Siffran2]
0

Förlovningsringar

Jag och min pojkvän har funderat på förlovning men det hänger än så länge bara i luften. Dock tycker jag det är väldigt kul att kika runt på ringar på nätet. Har någon en bra sida för billiga ringar? Vi funderar då på att köpa billiga ringar till att börja med och när vi blivit äldre och har stadigare ekonomi, så ska vi köpa lite dyrare ringar. Men för mig är inte priset det viktiga utan att vi faktiskt är förlovade. Han är den ända jag älskar och jag vill dela hela mitt liv med honom och då känns förlovning som en underbar sak för att liksom bekräfta. 

Så tack så mycket i förväg, hoppas någon har några förslag på billiga förlovningsringar!

Fridaaaa
1

Tradera har ibland 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rumelle]
1

Saijtam.se har snygga ringar i stål som kan fungera som förlovningsringar. Se bara till att ni vet vilken storlek ni behöver för stålringar brukar inte gå att förminska av någon anledning.

[Siffran2]
0

Tack så mycket! :D

IceTee
1

Vill man vara lite lyxigare så finna hedbergs! De är rätt ok i pris också! Jag och pojkvännen har kollat där, så nu har jag pekat ut en av deras och en schalins (dock har dessa diamanter och är i både vitguld och rödguld

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
0

Vill man vara lite lyxigare så finna hedbergs! De är rätt ok i pris också! Jag och pojkvännen har kollat där, så nu har jag pekat ut en av deras och en schalins (dock har dessa diamanter och är i både vitguld och rödguld

Wellcraft
0

Följer då jag och min pojkvän även vi ska förlova oss.. Och vi är inte heller direkt stenrika ;)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Roxie
1

Jag och min fästman beställde våra ringar från hedbergs guld :)

// Sofia

[Yllhilda]
1

Min kompis förlovade sig med en plastring från en vridautomat. Sen när killen fick sin lön köpte han matchande silverringar till dem båda. Silverringar brukar kosta under tusingen, så det skulle man kunna ha råd med som student.🙂

[RedHood]
3

Jag och min pojkvän förlovade oss bara för några veckor sedan och vi gick in på Guldfynd och hittade ringar för 250kr styck tror jag. Vi tyckte det var billigt och bra för vår ekonomi och vi ska göra som du säger TS att vi troligtvis skaffar finare ringar i framtiden när ekonomin tillåter. Men just att vi förlovade oss, oavsett pris på ringar då vi egentligen inte bryr oss om det, känns väldigt bra.

[Tilde]
16

Jag förstår inte riktigt… Varför inte bara vänta tills man har pengarna som krävs för "riktiga" förlovningsringar? Man har ju ändå inte råd med ett bröllop innan dess och en ring är inte direkt enda tecknet på ens kärlek 😉

[Twiggys]
0

Min ena syster har förlovat sig och ville absolut inte ha begagnade ringar för det betydde otur (skillnad om det är arvgods)

Fridaaaa
3

#10 Fast man måste inte gifta sig för att man förlovar sig, samt att vad spelar priset för roll? De är lika riktiga för 400 kr som t.ex 2000kr (bara som exempel)

[Tilde]
10

#12 Förlovning är dock ett löfte om giftermål. Sen är det ju ingen som tvingar en att gifta sig, men jag förstår bara inte grejen. 😛 Mjo men för mig ska smycken vara äkta och just en förlovningsring har man på sig varje dag hela tiden så den ska ju hålla (vilket många billigare ringar inte gör).

Fridaaaa
1

#13 Inte i dagens samhälle. Jag & min sambo kommer inte gifta oss (jag som inte vill, inget för giftemål) men vi är förlovade ändå. 
Fast man kan ju fortfarande inte gå på priset 😉 Våra var inte speciellt dyra men haft min i många år nu. Vi ska dock byta i framtiden men blir när det blir 🙂 Jag vill inte ha så dyrt på mig heller.

[Twiggys]
12

#14 då är det ju bara en ploj!

Fridaaaa
1

#15 Är det absolut inte! Vi förlovade oss av kärlek & hållt ihop i 7 år nu, förlovade oss efter  8månader, av kärlek! Så det är inget ****** skämt! Ja nu blev jag faktiskt förbannad när du kommer med sånt skitsnack.

[Tilde]
11

#14 För mig känns det dock onödigt att förlova sig om man inte ska gifta sig, för då "betyder" det inget (alltså ringen är ju egentligen ett löfte då om giftermål, så i mina ögon är det bara en ring om det inte kommer ett giftermål). Självklart kan man se det som ett tecken på kärlek, men det tycker jag finns ändå. 🙂 Min sambo och jag kommer inte att förlova oss förrän vi är redo att gifta oss. Vi känner inget behov av att köpa ringar som symboliserar vår kärlek om det inte är för att vi faktiskt vill gifta oss så småningom. Vi vet att vi vill det någon dag, men ringarna får liksom vänta tills den dagen kommer närmare.

Men alla är såklart olika! Man får ju köpa ringar även om man inte ska gifta sig, men då tycker jag inte att det är att vara förlovade eftersom det just betyder att man ska gifta sig. Det betyder då snarare (i mina ögon) att  man helt enkelt lovat varandra sin kärlek. Men men… bara min åsikt. 😛 Jag vet att just du och din sambo har varit tillsammans väldigt länge och att ni såklart älskar varandra, så jag förstår väl tanken, även om jag ändå inte riktigt gör det.

Fridaaaa
2

#17 Ja alla tänker vi olika men för oss är det absolut inte så. Betyder lika mycket för oss oavsett om det är giftemål eller inte.
Och jag känner inget behov av att gifta mig. 
Vi är dock förlovade 😉 Vi har lovat varandra kärlek genom förlovningen, vi känner att man måste inte gifta sig också för att göra det 🙂
Men alla tänker vi olika kring det men man ska inte säga till någon annan att man inte förlovat sig bara för att man inte ska gifta sig eller att det hela är ett skämt som en gjorde här. Det är faktiskt riktigt elakt och dessutom blir det att påhopp också. (samt inte ens sanning)

IceTee
11

#18 tror Tilde (och jag) tycker att efter som ordet "förlovning" betyder att man lovat att gifta sig, i alla fall förr i tiden (trolovning kallades det) känns det rätt onödigt att förlova sig om man bara gör det "för skojjs skull" för visst kan ni visa att ni älskar varandra ändå? 

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rlovning

Den här testen tycker jag beskriver rätt bra vad jag känner om förlovning i alla fall 🙂 självklart får man göra som man vill! Jag tycker bara det är onödigt eftersom det inte ger några ekonomiska fördelar som registrerat partnerskap/giftemål gör!

Fridaaaa
4

#19 Jo det vet jag redan om & vet vad Tilde menar & tycker med det.
Vi har inte förlovat oss för "skojs skull". Långt ifrån.
Vi kör inte på traditioner heller, och vet många idag som inte gör det, är inte mer "fel" för det och betyder inte att man förlovar sig "för skojs skull".

Och jag känner inget behov av att gifta mig heller. Har inga barn osv heller. Och för oss räcker det med förlovning och vi vill "visa" att vi hör ihop, visa vår kärlek och att vi ska hålla ihop kan man säga. Så är som sagt absolut inte "för skoj skull". Vi kör helt enkelt inte på tradition.

IceTee
5

Ja, självklart är det inget krav! Jag hade bara aldrig kunnat förlova mig för att visa min kärlek, det gör jag så bra utan ringar 😉

Fridaaaa
1

#21 Menar du mig? inte sagt något om krav heller 😉
Ja det gör vi också (inte sagt något annat) men vi visar också genom förlovning precis som vissa gör det via giftemål. För oss är det ingen skillnad 😉

[Yllhilda]
9

Vill man inte vigas i statens ögon men ändå för varandra visa att man lovar varandra trohet med ringar utan att göra någon arg med att kalla det förlovning; 

Kalla det för "trohetsring".

Wellcraft
3

#10 Och hur vet man att man "någonsin" kommer ha råd med "riktiga" ringar?
(Vad som anses riktigt eller ej är dock individuellt).
Jag tror inte jag eller min pojkvän kommer ha råd med ringar dyrare än 1000, dels för att jag prioriterar andra saker och hellre lägger undan pengar till bröloppet.
Dels för att vi har många djur som självklart går först.
Oavsett vad så köper jag hellre billiga snygga ringar.
Som redan sagt, man vet aldrig heller om man kommer ha råd med dyra/"riktiga" ringar någonsin, tyvärr.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Arinya
8

Tycker folk börjat förlova sig hit och dit så det har tappat meningen. Tycker också att om man inte gifter sig efter man förlovat sig så heter det något annat. Precis som alla andra säger är traditionen att man gifter sig efter ett år och har man varit förlovade mer än 5 år "måste" man förlova om sig. 

Alla gör såklart hur de vill och alla ser saker och ting på olika vis men JAG tycker inte man ska förlova sig hux flux bara för att man älskar varandra och som väldigt ung som jag ser överallt i min stad. Småbarn som går och förlovar sig sen gör de ändå slut nån månad senare.

Men ja, grattis till er och ringar finns väl lite överallt, bl.a. tradera som någon sa.

[Tilde]
5

#24 Well förhoppningsvis har man bättre jobb i framtiden och kan spara ihop pengar till fina ringar :) Har man ambitioner så brukar det gå! 

#25 Håller med dig. Minns när man gick på högstadiet och folk köpte ringar för att "förlova sig" när de var 14-15 år. Sen gjorde de slut senare, så ringarna betydde tydligen inte så mycket som de trodde. 😛

[SisselaJ]
11

För mig innebär förlovning att få frågan "vill du gifta dig med mig", alltså frieri. Jag förknippar dem med varandra. Men sen är det ju upp till var och en, men tror det är som #23 sa att det heter något annat om inte giftemål är baktanken.

Wellcraft
3

#26 Jaha, dock har vi ju båda jobb och kommer inte få några direkt "bättre" jobb med den utbildningen vi har.
Möjligtvis ska jag väl börja jobba heltid, men det handlar bara om tusenlappar.
Vi sparar hellre pengar till gård & djuren.

Sen är ju jag ett stenkast från arton & han är tjugo, så något "högskole-frieri" är det knappast.
Sen tycker jag att man ska låta alla göra som de själva vill, utan att lägga sig i.
Känner faktiskt två personer (i min lilla umgängeskrets) som förlovade sig i högstadiet, de har varit tillsammans nu i snart 6 år och ska strax gifta sig.
Att förlova sig när man är äldre gör det knappast mer seriöst, även vuxna kan gå skiljda vägar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

IceTee
4

Jag är nyfiken på de som förlovar sig utan planer för giftermål (inte TS), hur friade ni? Inte frågade väl någon "vill du gifta dig med mig?"? Vad säger man liksom? "Vill du vara förlovad med mig?"? Eller säger man bara inget, utan betämmer sig bara för att "nä, nu tror jag att vi ska förlova oss!"

[RedHood]
2

Jag och min fästman förlovade oss för att ta ett nytt steg i vårt förhållande. För att vi vill gifta oss. Förlovning och giftermål är två oerhört viktiga saker för mig och någon jag tycker hör ihop. Gifter man inte sig, fine det är ditt val, men jag vill gifta mig och det var därför vi förlovade oss.

Vi köpte billiga ringar för att vi inte vet när vi får bättre ekonomi och vi kände att vi verkligen ville förlova oss. På något sätt så känner vi oss mycket närmare varandra och samtidigt så är det ett litet tecken på att vi hör ihop även ifall ringarna inte kostade över tusen kronor. När/om vår ekonomi blir bättre i framtiden så vill vi skaffa mer speciella ringar som är med personliga.

[Siffran2]
4

Jag håller med Frida då vi inte har planer om giftemål på länge. Vi är 16 och har varit ihop i 2 år. Vi vill dela våra liv med varandra och vill då gärna förlova oss för ett bevis på att vi ska gifta oss inom en framtid :) 

Tack för alla tipsen! :D

Fridaaaa
2

#29 Min sambo som frågade om vi skulle förlova oss, sedan tittade vi på ringar & så och kom fram till att "detta vill vi göra". Av kärlek till varandra helt enkelt (bland annat).

Galopptjejen_98
2

Vad gulligt! :) <3

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

[Siffran2]
5

#24 Håller helt med dig. Jag har nu beställt ett par riktigt snygga ringar som var i silver, dock billiga så vi klarade av att köpa dem. 

Jag förstår verkligen inte varför folk säger, "varför inte vänta tills ni kan köpa dyrare ringar". Varför ska vi lägga ner så mycket pengar på ringar? Det är väll en dyr ring som spelar någon roll, utan att man har en ring på fingret som liksom är något extra för att visa att "det är vi". 

Jag lägger hellre pengar på sådant jag behöver än flera tusen på en liten ring på fingret. Vi vill endast förlova oss för att det är speciellt för oss och det symboliserar att vi "hör ihop och ska leva ihop".  Vi ska gifta oss, så det är som att vi har "för lovat varandra" för att vi ska gifta oss. Men vi är som sagt 16 och vi vill inte gifta oss än. 

Men vi anser att det skulle vara underbart att ha en varsin ring att kunna titta och snurra lite extra på när vi är ifrån varandra. Och något som visar att det är vi! Hur underbart som helst. :)

Roonja
4

Jag måste säga att jag tycker det är gulligt. Inte ifall man förlovar sig och sedan gör slut. Ifall man lovar att vara tillsammans resten av livet, förlovar sig och håller det. Jag känner ett vuxet par med två tonårsbarn som förlovade sig när de gick i 8:an och de gifte sig för bara några år sedan och har varit tillsammans i ca 25 år.

Jag tycker det är underbart, ifall man hittar sitt livs kärlek i den åldern och sedan håller ihop. Och är det så du känner Siffran2 och att ni vill dela era liv tillsammans så tycker jag inte att du inte ska lyssna på de som skriver negativt om detta, utan det är ert val om ni ska förlova er, och ni har en speciell åsikt om förlovning, och andra sin. Då ska ni följa eran. 

I dag har alla rätt att tycka och tänka och saker är annorlunda i dag än vad de var förut. I dag är det okej att förlova sig och gifta sig ca 10 år senare eller inte alls. Vill ni det, så är det ert val. 🙂

[Twiggys]
2

#35 ja det är väl som när man väljer gudföräldrar till sin unge idag, man väljer bästa vännen men om ngt händer en så tar gudföräldern inget ansvar för det är ju inte menat på allvar… Likadant med förlovning, jag kanske gifter mig men formodligen inte ^^ Nä, seriöst. Vissa saker måste betyda ngt annars blir det bara ploj av det hela. Tyvär är förlovning, gudföräldrar osv inte menat på allvar idag, tråkigt tycker jag. Den dagen då jag ger min flickvän en förlovningsring och ber henne att gifta sig med mig så hoppas jag att hon tar frågan på allvar!

[EmmiieErixon]
5

Jag tycker förlovningen är viktig! För mig är det som tidigare sagt steget innan man gifter sig. Och jag tycker faktiskt man kan kosta på sig lite där! Jag mena om man ska vara med personen tills döden skiljer en åt så är det ju knappast några kastade pengar!

Smurfan17
4

Förlovning tycker jag i princip är viktigt för är man tillsammans med en man är lycklig med så, självklart kan man förlova sig för att visa " vi två för alltid".  :)