Någon som är kär i dig
Om ni får reda på att en tjej/kille i din klass/ i skolan är kär i dig, hur reagerar ni då och hur beter ni er mot den personen?
Rätt enkelt. Är jag intresserad tillbaka och singel så börjar uppvaktningen. Om jag inte är intresserad så antingen säger jag det eller så fortsätter jag som att inget hänt.
Undantaget är dem som sägs vara kära men undviker en när man försöker få kontakt. 😕
Om jag va singel och någon av killarna eller tjejerna skulle börja flörta och så med mej skulle jag vara lika tillbaka och se vart de ledde. Jag skulle bli lite smått chockad faktiskt :)
#2 Det är ju bara taskigt om du inte är kär tillbaka.
Nä inte i fall man har en kille :)
#4 Vad menar du, det är ju ännu taskigare om man har kille?
Aa :)
#4 #5 Det spelar ingen roll om man är tjej eller kille.
För övrigt tror jag inte man behöver vara kär för att vilja vara ihop med någon. Man blir ju kär när man lär känna varandra.
Är jag intresserad, så visar jag det. Beror ju på vad vi redan har för relation, är det någon jag inte känner kanske man kan börja med att säga hej när man träffas och så.
Är jag inte intresserad så fortsätter jag som vanligt.
//Jessie
#7 Har*, inte är
som typ alla andra. Blir väldit jobbit är de aldrig slutar och de vet att man inte är intresserad ! -.-' fattar inte vissa folk elr?
#9 Jasså, jag läste fel. Men det spelar fortfarande ingen roll. 🙂
Jag har råkat ut för det men jag var inte intresserad av henne, jag ignorerade henne totalt.
Det var två killar i min klass på gymnasiet som var kära i mig. Jag försöke bara att vara som vanligt mot dem utan att ge dem några falska förhoppningar. Det var jobbigt ibland men med tiden gick det över.
#1 Om jag vet att någon gillar mig eller så så brukar jag undvika dom, vet inte varför! Måste sluta med det..
Vad elakt att undvika personen!! Vilken hemsk känsla hon/han måste få då.. vid sånna tillfällen får man försöka sätta sig i personens situation
Be the best version of you.
- Zoella
#15 på vilket sätt är det elakt? Om man har svårt för att markera att man inte är intresserad av personen så brukar det funka att undvika / ignorera personen ( om det inte är nån trögfattad pers förstås) Det hade varit mer taskigt att säga vad man egentligen tycker ^^
#16 Det är mer snällt att säga vad man känner. Visst, personen blir kanske ledsen men det är bättre att vara ärlig så att man inte får några förhoppningar om att det kan bli något. Och att ignorera en person är bara elakt. Ärlighet varar längst.
Och vadå trögfattad? Ibland förstår man inte att personen inte är intresserad tillbaka, men man är inte trögfattad för det. .___.' då är det tusen gånger bättre att säga "jag känner tyvärr inte på samma sätt" än att hålla på och undvika personen i skolan osv.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Jag har iaf aldrig sagt ngt, de tjejer som har varit intresserade av mig och som inte har fallit mig i smaken har fattat det rätt snabbt ändå.
#18 Då är det personer som har förstått att du inte har varit intresserad, men om någon säger att den är intresserad är det väl bättre att bara säga att man inte är intresserad själv? Förstår inte varför man alltid ska krångla till allt, när man bara kan vara ärlig och säga det rakt ut.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Hur många går bara fram och säger ' hej jag är intresserad av dig' ? De flesta känner först av vibbarna och sen så småningom kanske frågar om man ska hitta på ngt tillsammans.
Jag och min pojkvän gick i samma folkhögskoleklass och båda var intresserade av varann. Han var dock modigast och sa nåt. Träffades ett tag & blev tillsammans, varit det i ett halvår snart.
Hade jag inte varit intresserad tillbaka hade jag nog sagt det och fortsatt som vanligt.
#16 Tänk om du är kär i någon och den personen undviker dig? Då kommer du tro att du har gjort något fel. Hundra gånger bättre att vara ärlig! Och om man tycker personen är ful och dum så behöver man ju inte säga det utan man kan helt enkelt säga att man inte är intresserad.
Be the best version of you.
- Zoella
Men då måste ju människan säga rent ut att den är intresserad, de flesta tjejer springer bara efter en och glor som fån när de är intresserade,. Det är min erfarenhet. Gillar man tjejen så är det bara att snacka med henne men är det ett skåp så nä tack… Då håller man sig oanträffbar ;)
Första gången någon sa att han var kär i mig eller "tyckte om mig mer som en vän" så fick jag typ panik undvek personen ett tag, hade inte sett det alls och var kär i en annan person :P När jag senare lugnat ner mig så sa jag väl förlåt för min konstiga reaktion och sa så snällt jag kunde att jag bara ville vara hans vän (om han fortfarande ville ha med mig att göra :) Om jag är kär i någon annars tittat jag extra mkt på honom, skrattar åt hans skämt, rodnar lätt, retas och så… men framför allt sitter jag väl och beundrar honom på avstånd XD Just det: jag kan inte tänka eller svara ordentligt på några frågor om han är i närheten så om jag helt plötsligt glömmer bort hur man formar en vanlig mening så är jag antagligen kär i någon i samma rum! :P
Har en irriterande vana att börja flirta med personen, ofta omedvetet först men kommer på mig själv efteråt och frågar mig själv vad fan jag håller på med. Är i de flesta fall verkligen inte är intresserad tillbaka av personen i fråga, vilket ju gör flirtandet något problematiskt :P.
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13