Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 1566 ggr
PartyPinglansParty
2

Rädd att han ska lämna mig...

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i två år. Och vi har aldrig haft sex en då jag är oskuld och har en vilja att vara det tills jag är 18 vilket är om 3 månader. Han har varit väldigt accepterande fram tills nu..

Nu har han börjat tröttna på att jag suger av honom istället och det känns som om han kommer lämna mig. Han försöker hela tiden ta upp sex, och göra mig kåt. Men jag vill inte ännu. Jag känner mig inte redo helt enkelt… Vad gör jag?! Hjälp!

Tjeja
9

Har han hållit sig i två år kan han hålla sig i tre månader till!

Om han funderar på att lämna dig kommer sex nu inte göra någon skillnad! Han kommer tappa intresset för dig i alla fall så snar han fått som han vill.

Antingen älskar han dig fortfarande och orkar vänta tills du är redo eller så har hans känslor svalnat. De kommer inte vakna igen av sex varken nu eller senare!

Vill du att din första gång skall vara med någon vars känslor för dig har svalnat?

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

PartyPinglansParty
0

Han är inte oskuld, så att hans "Sexdrive" är starkare än mitt förstår jag.

Jag kommer bli helt förstörd om han lämnar mig! Han är min dröm kille!

Han är snäll, mysig, sexig! Och han är helt fantastisk med min lillasyster, och hon ser upp till honom. Vet inte vad jag ska göra :(

Tjeja
18

Du ska absolut INTE ha samlag med honom förrän du själv verkligen känner dig redo! Det kommer bara att krossa ditt hjärta ännu mer när han lämnar dig om du går emot dig själv!

Dessutom kan jag lova dig 100% att han inte kommer att stanna hos dig bara för att ni har sex. Och jag LOVAR att det finns fler killar du kommer att älska i ditt liv. Den här kommer snabbare än du tror vara historia för dig den dagen han lämnar dig.

Din kropp har du alltid med dig! Killar kommer du byta och ingen kille kommer stanna hos dig i längden för sex!

Jag bliir faktiskt lite arg på honom när du skriver. Bara det att han trycker på om sex när han veet att du inte känner dig redo än är en STOR signal på att hans känslor för dig har svalnat. Det vore såå onödigt om du lät ditt hjärta bli ännu mer krossat genom att du låter honom utnyttja dig och dina känslor för att få sex!

Lämna istället är mitt tips! Innan du blir inte bara sårad utan också utnyttjad!

PartyPinglansParty
0

Jag vet inte… Innan vi var tillsammans så var vi bästisar, och han har varit här för mig när min mamma stack. Jag har känt honom sen jag var 8… Men det känns som han har förändrats väldigt mycket senaste månaderna..

Tjeja
0

Det har han säkert… ni är ju tonåringar och mycket händer i både kroppen och i livet just då! Allt ifrån att kroppen växer extra mycket och fort till olika hormoner som påverkar känslorna att åka bergochdalbana. Dessutom händer mycket med skola och planer för livet och framtiden. Man upptäcker nya saker och blir nyfiken på nya grejer.

Han kommer förändras och du med! Förhoppningsvis kan ni fortsätta vara vänner under hela livet. Men mest troligtvis kommer ni att växa ifrån varandra och det har kanske börjat redan.. 

Stor kraam till dig! Det är jobbigt, men en del av livet.

PartyPinglansParty
2

Hoppas inte det! Jag älskar honom verkligen! Men om det händer att vi växer ifrån varandra hoppas jag att vi kan vara kompisar.

Får se hur det blir, och fortsätter han så får jag väl antagligen göra slut :(

Kram! Tack för hjälpen!

[VampireGirlElvira]1
3

Lämna honom! Det är det enda som jag kan också ge dig. Min första pojkvän var också en sån som ville ha sex "så fort som möjligt". Och ung och dum som jag var så hade jag sex med honom. Ett halvår senare dumpade han mig och senare så visade sig att han var en kvinnotjusare. Han hade en annan vid sidan av medans vi var ihop. Så det är det enda rådet jag kan tyvärr ge till dig. Dumpa honom fort!

PartyPinglansParty
0

Vi har snackat nu, och han säger att om det betyder så mycket för mig så kan han vänta "100 år" hans ord, inte mina. Är det här bara för att få mig att lita på honom igen..?

ostbollen
4

Hej! Jag tror inte att det är för att du ska lita på honom igen. Han har kanske fått insikt i hur du faktiskt mår? Jag skulle "avvakta" ett tag. De flesta killar är som öppna böcker, om du har känt honom sen du var 8 så kanske du kan märka på honom om det han sa var sant eller om han fortfarande bara vill ha sex. Lycka till! 😌

PartyPinglansParty
0

Okej! :) Ska göra det!

Tjeja
2

Jag skulle göra som Vivvo… avvakta och se! vad du gör ha inte sex dock innan du själv är redo! Är det så att han bara försöker få din tillit igen kommer det visa sig och han försöker trycka på snart igen.

PartyPinglansParty
3

Han lagade middag åt mig ikväll, min favorit rätt! Och nu ligger vi framför TVN och myser. Jag älskar honom!

Tjeja
2

Vad mysigt! hoppas han fortsätter så utan att pressa dig mer!  ❤️

PartyPinglansParty
0

Ja verkligen! Hoppas jag med! ^^