Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 636 ggr
Idlil
2014-11-01 19:33
1

varför då?

idag när jag kom till stallet så var det en unge där som är rätt så uppkäftig ibland. jag var trött och hungrig och gillade inte alls vädret, på det så var jag ju också små tjurig. 

Hen sa hej och jag svarade såklart men kanske inte direkt, hej ååh vad kul att se dig sättet som hen vill att man ska göra  tydligen. så sedan börjar hen fråga ang min instagram osv och lägga sig i den. jag svarade kort svar och gick för att hänga upp saker på logen. när jag kommer tillbaka står hen och pratar med en av sina föräldrar att jag inte har varit "snäll" emot hen och givit korta svar osv. då säger personen, va jag dryg eller!? på ett så drygt sätt att jag kände,  ett ord till och jag kommer att explodera. jag kollade på hen och gick där ifrån. jag gick för att packa hö och medans jag går ut så säger jag till mig själv att ta det lugnt och lugna ner mig.. jag vet inte vad som är men jag känner att vissa personen klarar jag inte av och vissa klarar jag av. jag känner också att som i skolan kan jag verkligen inte koncentrera mig utan jag sitter och tillexempel ritar medans lärarna går igenom någonting, jag får ångest för att jag tror att jag inte kan någonting osv. jag kan inte koncentrera mig heller… sedan som här så känns det ibland som att jag bara vill explodera när någon är dryg eller uppkäftig, jag klarar inte av sådant, jag klarar inte heller av plötsliga saker som händer då blir det som en chock för mig om ni förstår vad jag menar, klarar inte heller av andra saker som mina vänner klarar av som att sitta o lyssna en hel timme, jag måste få göra något.. men jag förstår inte varför det är såhär? varför det känns som att jag ska explodera vissa gånger och som jag skrev nyss, att jag inte kan koncentrera mig som vanligt. det här har kommit på senare år. 

mina vänner är underbara som står ut med mig och det är jag så tacksam över.. någon som har varit med om samma saker?

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Nallebus
2014-11-01 21:25
0

Jag känner verkligen igen mig i det du säger. Själv vet jag att det beror på min ADD. Kanske kan du prata med en kurator för att ta reda på varför det blir så för dig? Men kom alltid ihåg att du inte är ensam! :)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Idlil
2014-11-01 21:34
0

#1 Ja, min kurator vill prata med mig för olika anledningar som hänt i skolan. 
Hur vet man om man har ADD/ADHD? min vän har ADHD och hon har samma problem som mig själv.. 

Nej precis. och det är det som är så himla skönt! :

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Nallebus
2014-11-01 21:43
0

Om du har misstankar om att du har det så ta kontakt med kuratorn berätta om dina "symptom", så kan hon säkert hjälpa dig att få kontakt med t.ex. BUP så att du får göra en utredning. :) Man kan också leta upp självtester på internet för att få ett hum om vad det är, men var noga med att ta det resultatet med en nypa salt. :)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Wenniz
2014-11-01 21:48
1

Känner igen mig där, men som sagt du är inte ensam! Nu låter jag lite creepy men jag skulle tipsa om att fråga dina päron om att kontakta BUP för att träffa någon där att få prata med då jag vet hur er kurator är på skolan, hen är jätte trevlig men ibland så undrar man när hon snackar. 😉

• Nederlandse Kooikerhondje -
fsigge
2014-11-02 09:51
0

jepp, vi är i samma sits. Jag har kollat upp ADD tidigare och allt stämmer in på mig. Jag kan tycka folk är så grymt irriterande ibland så jag nästan bara vill skrika på dom.  ADD är ju som ADHD utan hyperaktivitet och någon yttre agressivitet.

Frida