Knäcka fingrarna!
Jag knäcker fingrarna och typ allt annat har alltid gjort de.
De är jätte svårt att sluta även om jag vet att de är dåligt.
Många säger till mig, när jag knäcker fingrarna i te x klassrummet håller alla typ för öronen.
Min bästis knäcker också fingrarna och kan inte häller sluta.
De har hänt flera gånger att benet typ fastnar när man har knäckt dom och dom inte går tillbaka på länge, gör svin ont!
Knäcker nån av er fingrarna?
Eller har ni några tips för att sluta?
Eller vet ni vad som kan hända om man knäcker för mycket komentera gärna!
Jag gillar inte att knäcka fingrarna. Jag rös när jag läste det du skrev. Har hört att det man gör när man knäcker fingrarna är väll att få dom ur led och tillbaks sen. Så det du beskriver som att dom fastnar är ju att dom går ur led och inte kommer tillbaka och det gör ju ont. Min bror sa alltid åt mig att inte göra det för man får krokiga fingrar när man blir äldre (vet inte om det är så). Men ont i fingrarna får man nog när man blir äldre och knäcker fingrar. Att knäcka fingrar är ju som att knäck te.x sina knän och inte kunna sluta. Aj aj. Sluta med att knäcka fingrarna och det kan du ju göra genom att tänka på konsekvenserna och kanske knäcka något annat (som du får knäcka såklart) när du vill knäcka dina fingrar.
Haringenregnbåge :(

Anledningen att man kan "knäcka" fingrarna, enligt nyaste forskningen jag fått av en jag känner som läser till kiropraktor, är att det bildas luftbubblor i lederna och det är ljudet från dem som låter att det knäcks. Helt ofarligt!
Det är inte alls farligt att "knäcka" fingrarna eller andra leder, ljudet kommer antagligen från luftbubblor i ledvätskan. 🙂 Får man ont av det ska man givetvis låta bli, inte tvinga fram knaket. Mina leder knakar av sig själv när jag rör på mig, allra mest fingrarna och det gör inte ont alls.
Jag har knäckt mina fingrar läänge, säkert i minst 10 år och det har inte hänt något alls faktiskt.
Vet inte vad man kan göra för att sluta, har själv försökt men eftersom jag gör det automatiskt så har det inte gått något vidare.
Knäcker fingrar, knä, tår, armbågar, handleder, fotled, nacke, ljumske, rygg .. ja. Hela min kropp är kaos men säger som de andra, så länge de inte gör ont så är det ingen fara. Jag är inte så mycket bättre utan jag gör det främst om det gör ont då det "låser" sig annars men ändå ;)
Vet inte heller vad man ska göra för att sluta. Bara tanken av att knäcka fingrar och tår får det att krypa i kroppen haha.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag var helt fast med att knäcka mina fingrar förut och jag kände att jag fick ont i fingrarna av det, men sen en dag så bara bestämde jag mig för att helt enkelt bara sluta. Oftast så märker man ju ens knappt att man knäcker fingrarna, men jag försökte verkligen tänka på det då, och då kanske det blev att man bara knäckte ett finger men inte de andra. Och så fick man ju stå ut med den där känslan att det typ sträcker i fingrarna, och att man bara MÅSTE knäcka dem. Men då kan man ju typ fokusera på att hålla still händerna, typ knäPPa händerna i knät eller något sånt. Det viktigast är att du bara betämmer dig för att sluta. Då kommer du göra det, i sinom tid.
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Jag tycker att det är skönt att knäcka typ ryggen(alltså att man vrider på den så att det knäcker). Sen knäcker jag mina tår, mina handleder plus mina tummar. :P ibland knäcker jag de andra fingrarna men det är om jag rör på dem. Knäna brukar knäcka om jag böjer mig ner, vilket är rätt äckligt haha. O.o
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Jag knäcker översta delen av fingret. Jag tar tag runt fingertoppen o drar åt sidan så det knäcker, asgött
#8 Indeed
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Det kryper i mig när nån knäcker med fingrarna, jag tror inte att jag hade klarat av det om nån i min familj gjort det.
Aa jag har försökt att sluta de är ju bara att jag märker inte längre att jag knäcker fingrarna eller nått annat.
Min ena fot har börjat knäckas atomatiskt när jag går den gör de hela tiden och alla stör sig på när jag går och de låter..
Sluta om du får ont av det absolut! Som #6 säger, försök tänka till varje gång du knäcker dom.
Jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv knäckt fingrarna eller liknande, tycker det gör så jäkla ont!
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
#12 Min handled och min axel har hoppat urled för ungefär ett år sedan men jag har vant mig med det nu
Har du problem med lederna eller över rörlighet? Jag knäcker inte fingrarna men jag har överrörliga leder så benen hoppar lätt ur led.
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Min bror har över rörlighet.
Men är det ifall man typ kan böja armen åt andra hållet och få ner tummen till handleden?