Byta klass-nervös
Hej! Det är så att jag ska byta klass/linje på gymnasiet, man är ju säker med sin klass nu så är såå nervös just för att jag är väldigt blyg, "dålig" att vara social. Alla har redan bildat grupper och sånt. Tips för hur man kommer in bra i en ny klass? Känns som att jag kommer sitta där ensam. Tacktack
Ingen som har bytt som kan komma med något? :))
Prata med dem är nog det bästa man kan göra. Jag är själv jätteblyg av mig men ta ett djupt andetag och börja en konversation så kommer det nog bara flyta på sen :)
Jag är också jättedålig på att ta kontakt med andra, men nu när jag började gymnasiet i höstas tänkte jag "vad är det värsta som kan hända?". Visst, det var nervöst i början och jag vågade inte prata så mycket, men försökte prata mer.
Nu vågar jag prata lite mer med andra, är inte supersocial men lite bättre är det och jag har lärt känna mycket fler personer än jag gjorde i högstadiet! Kan ha lite med skolan att göra, som är väldigt liten. Men jag har också utvecklats som person. :)
Ett simpelt hej kan starta en hel vänskap. Så testa att säga hej när du träffar dina klasskompisar och försök prata med några. Fråga lite saker osv. Det kommer flyta på sen, som #2 säger. Andra klarar av det, så varför skulle inte du göra det? ;)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -