Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1520 ggr
Feelicia
2014-11-11 20:51
0

Överrörlig?

Märkte idag att jag kunde liksom ta min tumme ända ner till handleden och att jag kunde böja armen så att armbågs knölen var typ på andra sidan.

Min bror är överrörlig .

Men vet inte om jag är de vad tror ni?

Scorpio97
2014-11-11 20:58
0

Ja, det låter så tycker jag. Jag är själv lätt överrörlig, men märker inte av det speciellt mycket själv. Var en sjukgymnast som sa det till mig, men en skolsyster kanske också kan kolla?

//Jessie

[Tilde]
2014-11-11 21:01
0

Tummen ner till handleden med hjälp av andra handen kan väl många..? 😃 Det med armbågen förstod jag inte riktigt, men det lät lite "svårare"?

Feelicia
2014-11-11 21:02
0

#1               Okej!

De spelar väl inte så stor roll om man har de, vad kan hända typ om man har de?;)

Scorpio97
2014-11-11 21:05
0

#3 Min sjukgymnast sa att man kan få problem med lederna om man är väldigt överrörlig. Jag hade dock så lite så det inte gjorde något. Men det kan ju vara bra att kolla upp.

//Jessie

Feelicia
2014-11-11 21:11
0

#3                     de är en sjukdom i min släkt kommer inte ihåg vad den heter me man har typ ont i lederna, dock har nog inte jag de.

Käcker bara fingrarna och armarna och dom typ hoppar ur led ibland.

Kadoor
2014-11-11 21:11
0

Är man överrörlig kan man få problem med lederna, som #4 skrev. :)
Min lillasyrra är överrörlig och får lätt ont i händerna om hon håller på ett visst sätt, när hon tex äter eller skriver. Och det har med hennes leder & överrörlighet att göra. Har man inte så jätteilla så är det nog ingen fara, men om man mår dåligt av det och det stör vardagen bör man kolla upp det. En sjukgymnast kan hjälpa en med övningar som man kan göra för att underlätta det hela. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

jela96
2014-11-12 09:05
0

Om du känner att det är jobbigt eller är orolig så gå till en sjukgymnast och dra inte ner tummen på det sättet även om du kan. Jag är överrörlig i benen och att bara ex. Åka karusell får benet att hoppa ur led. Kan även röra mina fötter på onormala sätt men man ska undvika att göra saker som inte är naturligt. Har träffat ett sjukgymnast och det hjälper så om du är orolig eller att det är jobbigt för dig rekommenderar jag sjukgymnast. Men det är absolut inte säkert att du är överrörlig på ett sätt som skadar dig.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[rumelle]
2014-11-12 11:40
0

Jag är överrörlig och mina armar kan böjas ganska mkt åt fel håll. Samma sak med mina fingrar, brukar få ont när jag skriver då fingertippen böjs så mycket bakåt, men funkar om man lindar ett plåster om yttersta leden för extra stöd. Får ofta ont i armbågslederna när jag bär tunga matkassar eller liknande, men går bra om jag lyfter kassen en aning så att armen är ngt böjd.
Man kan säker kontakta vårdcentralen om råd om man lider av det, men det är inget jag själv har gjort då det inte är ngt stort problem för mig.