Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 871 ggr
beatrice89
0

Sitter i skiten.

Hej!

Jag sitter verkligen i skiten. Är skyldig en kompis 15.000 kr och hon ska ha dom innan månaden är slut.

Jag är arbetslös och får in 1000 i månaden. Äger inget av direkt värde…
Det jag har är väll massa kläder och en stereo och ett wii spel…

Vad gör jag nu?! Hon vill inte ge mig mer tid…

Scorpio97
2

Det är väl inte så mycket mer du kan göra än att sälja det du kan sälja, och sedan hoppas att hon kan vänta med resten.

//Jessie

Lexie82
0

.

Lia
1

Kan du inte låna från någon släkting? Varför har din vän så brått? Vet hon inte om att du inte har några pengar? Varför lånade du så mycket när du inte kan betala tillbaka?

beatrice89
0

Lånade pengar till advokat… Hon vet mycket väl om min situation men bryr sig inte.

Lia
0

#4 Aha, låter inte mycket till vän? Då antar jag att du inte kan låna av någon annan heller :/ Försök prata med henne igen!

beatrice89
0

Hon har nu gått med på att jag måste betala 5000 kr den här månaden! Mycket bättre än 15.000 men vet inte hur jag ska få ihop det…

Lia
0

#6 Har du kollat med din familj? Bra att hon är ändrade sig! Var det länge sen du lånade?

beatrice89
0

7# Jo det var ett tag sen men ska bli skönt att snart bli av med alla skulder…
Har tyvärr inte kontakt med min familj :/

Rumblebee
1

Enda jag kan råda är att du kollar igenom vad du har för saker du kan sälja. Både sådant som står framme samt det som kan finnas i lådor och i källaren eller på vinden om du har sådant. Ävrn om du själv kanske tycker att du har mycket "skräp" så kan det finnas de som har intresse av det, någons skräp är en annans skatt typ. Ärligt talat begriper jag inte ens hur du kan överleva på 1000:- i månaden, med tanke på räkningar och mat.