Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2392 ggr
anonymous.
0

Dermatillomani

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

OBS SNÄLLA SKRIV INGET ELAKT TILL MIG T.EX. USCH VAD ÄCKLIGT ELLER NÅGOT SÅNT, SNÄLLA 😢

Hej jag är en tjej 13 år och jag biter på mina naglar och finger toppen. Jag har gjort det över 2 år eller mer. Jag minns iaf jag hållde på i 4an också så det är lång tid. Jag brukar äta huden & naglarna som jag biter av. Jag river mig själv och är religiös. Jag lider lite av depression också. Lider jag av Dermatillomani?

Här är en bild och p.s. När jag är hungrig eller är ledsen/arg/nervös så biter jag ganska mycket och de e svårt o inte bita. Det är som sluta röka. Brukar bita så det börjar blöda.. Och mina händer skakas ibland av det. Är beroende. När jag har bitit för mycket på händerna börjar jag på fötterna fast det är bara huden då.

Det gröna på fingret är bara från en färgpenna.

[0123]
0

skaffa dig tuggummi och tugga på istället eller stoppa ner händerna i fickorna och tänk på annat…verkligen tvinga dig själv att sluta..de hjälpte mig med att sluta knäppa med fingrarna så nu gör ja inte det längre 🙂

anonymous.
0

Jag har försökt med det och det fungerar inte.

anonymous.
0

Kan berätta mer jag har haft och har självmordstankar, gråter till sömn ibland, har attitydsproblem, jag skrattar men inom mig djupt inne gråter jag, hatar att leva. om jag hittar en glasbit på golvet som jag gjorde engång så måste jag skära min arm med den för det känns inte mycket då. har tagit massa alvedon/ipren tabletter för mår dåligt och kan verkligen inte sluta äta min hud och naglar.

anonymous.
0

Brukar bita på läppen också så huden går bort så äter jag huden med och min läpp börjar alltid blöda. Gjorde ett test på internet och fick 63/100

[0123]
0

🤐 ojoj…det här var oväntat…hur kommer det sig att du blivit sån där?

anonymous.
0

#5 vet inte. stress är en av dem iallafall.

Cindy S
3

Snälla vänd dig tills BUP eller ungdomsspsyk.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[0123]
0

#5 Det jag använder för lindra stress och oroligheter är att tänka på musik det får mig att bara "glömma" bort detta nu elr också bara tvinga mig själv att ta det lungt o följa med flödet bara. vet inte om detta hjälper dig men det min erfarenhet som fungerar 🙂

Rumblebee
0

Tycker att du bör hitta någon som du kan prata med och få hjälp av med tanke på att du skadar dig själv. Det kan leda till att du får hemska infektioner i och med att du håller på tills du börjar blöda. Jag brukar också vara på mina naglar och riva bort bitar, det som triggar mig är tristess och negativa känslor. Det gäller verkligen att man hittar på något som avleder en; läsa, spela, titta på film eller pyssla med något. Eller alltid ha något i närheten att äta om det triggas av hunger. Varifrån kommer din stress?

anonymous.
0

Jag försöker dölja mina fingrar inför alla. Några har sett och alltid sagt och härmat hur jag biter " varför är dina fingrar handikappade "

" varför är dom så röda "

" varför skakar dina händer "

anonymous.
0

#9 skolan, religion, depression, bråk med många i skolan, haters.

anonymous.
0

#7 ungdomsspyk? vad gör dom där? men tror ni alla att jag lider av dermatillomani?

GiraffTunga
0

Jag tror det.

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
1

Nej jag tror du lider mer av Dermatillofagi. Det är typ dermatillomani fast dermatillofagi så äter man sin hud som man tar bort från kroppen.

You can not judge me unless you know me.

Cindy S
1

#12 Du får prata ut om ditt beteende,vilket förhoppningsvis hjälper. De kanske vet hur man behabdlar det. Jag är mest orolig över dina självmordstankar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Axorm99
0

Var stark! *kram*