Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 675 ggr
[Nothronychus]
0

Någon som kan tyska?

Kan någon som kan lite basic tyska rätta mina grammatiska fel som ni hittar i alla fall, i en text? Hade varit mycket hjälpsamt :)

[Nothronychus]
0

Ein Künstler aus Österreich

Francis Lawrence ist ein genial Regisseur. Er hat Filme sowie Catching Fire, I am Legend und Constantine gemacht. Er ist 28 März 1971 im Wien, Österreich gewohnt.  Am Anfang auf seine Karriere hat Francis Musikvideos gemacht. Mit Künstlers zumBeispiel Britney Spears, Jennifer Lopez und OK go. Catching fire ist der größte und beliebtesten Film daß er gemacht hat.  Er hat eine Frau aber keiner Kinder. Francis gut Kritiken bekommt. Viele Menschen geliebt seine Filme.

RobinEH
0

Jag fick MVG i tyska steg 3. Kan dock säga att jag glömt det mesta. Men eventuellt kan lite sitta kvar.

**Mit Künstlers zumBeispiel Britney Spears, Jennifer Lopez und OK go. **"ZumBeispiel" skall vad jag vet vara särskrivet.

**Viele Menschen geliebt seine Filme. **Här står det ju (tror jag) att "Många människor älskade hans filmer". Det låter för mig som att han dött eller att det numer går dåligt för honom. Bättre skulle enligt mig vara om det stod "Många människor älskar hans filmer" eller "Hans filmer har älskats av många". Du skulle möjligtvis även kunna skriva ihop de sista två meningarna till en mening.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Nothronychus]
0

Tack vad snällt! Vad ska jag i såna fall skriva istället? Det är svårt har bara pluggat tyska i 2 år och att skriva egna texter känns annorlunda.