Gymnasievalet
Hej! Alla som ska söka till gymnasiet nu i vinter, hade varit interessant att veta vad ni ska söka och vart ni vill gå. Själv kommer jag att söka naturbrukslinjen, inriktning hund på ForshagaAkademin.:)
@vendelasandell på instagram.
Jag ansöker nog till en kocklinje eftersom att laga mat är en passion för mig. Vettefan vilket gymnasie men kock ska jag bli =)
Jag ska söka till vård&omsorg på Yrkesgymnasiet Örebro och S.O.S på Plusgymnasiet i Skövde, sen får jag se senare vilket jag ska gå på. Måste ju ha nånstans att bo om jag ska läsa i Skövde :)
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Jag vill gå naturvetenskap. Går ännu i 8:an :)
//Flöffo
Ts, är du värmlänning? :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
#4 Nej, jag är inte värmlänning. Hurså? :)
Jag går redan gymnasiet, men tar och svarar ändå hihih! 😃
Går första året på realgymnasiet, inriktning djurvård. Är väldigt nöjd med mitt val och trivs riktigt bra. Alla lärare och elever är trevliga, vi har en bra stämning och skolan är mysig. Lokalerna är fräscha osv. En toppenskola! Dock vet jag inte hur det är på de andra Realgymnasierna runt om i landet, men det verkar vara riktigt bra där med. :)
Ska förresten läsa till NV-spåret(naturvetenskap) så att jag får högskolebehörighet.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Jag går redan ettan, men kan ju dela med mig av mina erfarenheter av gymnasievalet iaf! Jag går Sam. Jag har/hade verkligen ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor, så kände att en bred linje var det bästa för mig. Natur var aldrig ett alternativ då jag inte alls är duktig på att plugga och är urusel/gillar inte alls matte och NO. Är supernöjd med mitt val av linje! Och skola också. Lycka till med valen!!
we're always chasing that paradise
Kul att höra vad ni andra ska välja. Även ni som redan går. :) Jag känner mig säker på mitt val vilket känns väldigt skönt.
5# Tänkte eftersom forshaga ligger i värmland. Är nämligen karlstad bo :)
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Jag går redan ettan, men jag går bygg och anläggning. Jag har ingen aning om vad jag verkligen ville jobba med så jag tog en lärlingslinje, kändes som att det var en bra grej att kunna om det är nått småfix hemma eller så.
Ska väl gå ut skolan och jobba lite sen kanske jag hoppar in på mån djurlinje:)
Jag går i 8an, men antingen så ska jag gå på Ihgr eller på hermods gymnasium :)
Be the best version of you.
- Zoella
#11 min brorsa går på IHGR han älskar det! :)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
#12 Jaså! :D vad kul att han tycker om det!! :) Jag tycker det verkar som en riktigt bra skola. Om jag var bättre på engelska skulle jag inte tvekat, men nu är jag inte så jättebra på det så det känns som att jag inte kmemr förstå så mycket om jag börjar där, haha. :(
Be the best version of you.
- Zoella
Kommer nog gå Hum med kulturintriktning. :)
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Jag vill gå antingen bild eller musik, men vet inte vilken skola än då jag har 2 att välja på wä (dock har inte den ena skolan musik, I cry)
Vill gå samhälls eller estet! Vill kanske bli jurist men vet inte vilken linje man ska välja?
#16 Egentligen spelar det inte jättestor roll vad du väljer på gymnasiet. Så länge du pluggar en linje som du får högskolebehörighet med så går allt att lösa efter gymnasiet. Jag fick mer eller mindre känslan av att gymnasiet var livsvgörande, men insåg snabbt att så länge man får högskolebehörighet så går allt att lösa. Vill du bli jurist så är samhälle en bra idé. Lite beroende på var du bor så finns det även inriktningar inom samhälle, kika lite på olika skolors utbud av kurser, vad du skulle läsa om du valde en viss linje hos en viss skola. Det kan skilja sig åt lite. :) Tänk på att välja något du skulle tycka var roligt också, annars blir det olidligt. Kan tillägga att jag läser SamSam. :)