Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3442 ggr
[[Mellebelle]]
0

SABBT SVAR!!

Någon här inne som vet ifall detta är fejk eller om det är sant?? jag var så snabb nog att beställa hem detta och nu känns det som att det är luren rejerier. 

snabbt svar

tachttp://deal-nordica.com/ahlens/

[[Mellebelle]]
0

ursäkta för stavningen.. datorn är inte som den ska

jela96
0

Hm.. svårt att säga. Fick upp det erbjudandet på facebook och det stod 5 kommentarer som dock verkar vara borttagna..

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Carrosh
0

Vid minsta tvivel är det bättre att låta bli. Köp bara från sådana du är helt hundra på att de är seriösa.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[[Mellebelle]]
0

men va.. för när man går in på deras hemsida står det så här vilket är skumt också tycker jag. http://dealnordica.com/

[[Mellebelle]]
0

jaa ja vet.. men nu var jag så snabb så jag hann skriva in banknummer och allt skit! gör saker innan jag tänker..

[[Mellebelle]]
0

måste få veta om det är luren  så att jag hinner spärra kontot

Carrosh
0

Kolla efter om folk har skrivit något om företaget på facebook eller rejta.

\m/

[[Mellebelle]]
0

hittar inget som heter deal nordica någonstans verkar de som?

kattöga
0

Jag har inte gått in på träffarna här men det ser ut som att det kan vara scam! Kolla googleträffarna här.
Så risken är nog ganska stor att du gjort en riktig miss. Dax att tala med banker, kortspärrare och liknande………?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[[Mellebelle]]
0

när man söker på deras adress kommer det ju upp bara andras hemsidor?

[[Mellebelle]]
0

vad är scam för nått?

[[Mellebelle]]
0

det räcker väl bara att ringa och berätta vad som hänt och spärra kortet? har lyckats me detta förut då ringde jag o spärra kortet. alltså åå man blir ju less på sig själv ibland…. hur lång tid tar det att få hem ett nytt kort? har glömt

Carrosh
0

Låter inte som att det är seriöst då. Finns inte ordentlig information om företaget så är det troligtvis inte något att ha.

Efter en snabb koll på allabolag.se så hittar jag dem inte ens där. Troligtvis inte ett företag med F-skattesedel. Det är då man bör hålla ögonen öppna lite extra..

\m/

Norman Bates
0

Tydligen 1 företag med tyska ägare, kopiera länken & klistra in den där du söker på Google så hittar du mer om företaget.

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

kattöga
0

Så här rankar en site deras webbsida. Det är ju inte hundra att det är ett oseriöst företag, men risken finns.

"Företaget"/webbsidan är registrerad i Tyskland. Men dom använder en funktion för att hindra någon att veta var dom/ägarna av siten  egentligen finns…… 

Webbsidan har tydligen bara funnits i en dag! Så det verkar vara väldigt suspekt!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
0

Och är det bara någon dag gammalt, så är dom nog inte särskilt seriösa!

Meeow! 

kattöga
0

#12 Jag har aldrig behövt spärra kort själv, men det ska finnas nåt telefonnr man kan ringa för att spärra kortet direkt. Det kan va för sent att spärra kortet imorgon…… Jag hoppas någon vet vart man kan ringa….

Meeow! 

[[Mellebelle]]
0

okej.. de ännu mer tragiska var att det var min pojkväns kort så han e inte glad.. men tac iallfall för hjälpen, vi ska spärra kortet.

jela96
0

Vad har du för bank?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[[Mellebelle]]
0

jag hittade detta tror de va de jag ringde till själv när jag gick på nått förra gången… http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/sparr-av-kort/

[[Mellebelle]]
0

swedbank

kattöga
0

Ja, det kan ju vara bättre att ta det osäkra före det säkra. Visst kan det vara en seriös nystartad site…….. Jag skulle själv spärra kortet i alla fall, för säkerhets skull.

Dom har två siter på samma ip-nr, båda nästan samma namn och använder samma ip-nr.

Meeow! 

Carrosh
1

Du spärrar kortet via din bank. Det ska stå telefonnummer på hemsidan.

\m/

[[Mellebelle]]
1

Nu är det spärrat iaf!

hahah alltså jag orkar inte med livet.. nu har mitt bankkort försvunnit hittar de ingensntans förhoppningsvis är den i kompisens bil annars ha ja tappat bort den och måste spärra den också. ska man skratta eller gråta..

kattöga
5

#24 Du får be din pojkvän, föräldrar eller någon annan du litar på, att sköta om ditt bankkort och bara ge dig kontanter som du kan handla för………
Skämt åsido, hoppas du hittar ditt kort snart.

Och det var nog bra att ni spärrade din pojkväns kort, bättre att ta det säkra före det osäkra.

Meeow! 

[[Mellebelle]]
1

haha jaa men typ.. måste skärpa till mig.. :) tack!

Marika_5949
1

Denna kan vara bra för dig att ha i favoriter eller som snabbikon i telefonen :)

www.kortspärr.se

Där har du så du kan ringa direkt om det händer något i framtiden.

[[Mellebelle]]
0

haha ja verklige, tack! :)