Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2244 ggr
Nareg80
0

önska sig i julklapp

HEJ! Jag har ett ganska konstigt problem, jag vet inte vad jag ska önska mig i julklapp😇 Det ända jag vet är typ ett biokort, bra böcker, mysdress och saker från the body shop. Det är typ det. Jag kommer inte på något mer så jag undraar om ni har någtra tips på roliga grejer som jag kan önska mig i julklapp? Jag är en tjej på 13 år. Blir jätteglad för tips🙂

Gladasvampen
14

Varför önska sig saker som du inte behöver eller vill ha? Bara för att önska sig? Bara för att få grejer? 

Tycker det är sjukt tråkigt och ganska konstigt att man känner sig tvungen att önska sig saker. Varför inte bara njuta av julen som den är? Du önskar ju dig redan en massa saker, räcker inte dessa? :)

Nareg80
1

asså jag vet liksom att jag önskar mig fler saker man jag kommer inte på vad🤪 kanske låter lite konstigt. Det är ju också det att de i min släkt kommer ju köpa klappar till mig, men det blir svårt om de har så lite att välja på eftersom att mina föräldrar typ kommer köpa allt detta. Jag kanske låter helt vrickad, men jag vet  liksom att jag önskar mig fler saker men kommer liksom inte på  vad😛

tlover
13

Om du inte kan komma på vad du annars önskar dig kan du ju önska dig ett träd planterat, en get som ges till en fattig familj, en kaffebuske som ges för att en familj ska få inkomst osv.

Jag blir alltid glad då jag får sånt och det blev jag även i din ålder.

l'm back

Gronstedt
7

… eller en gåva till Röda korset, Rädda barnen, UNICEF, Cancerfonden eller liknande i ditt namn, om du nu inte kan komma på något du verkligen vill ha för egen räkning. Eller ett lån på några dollar till någon på KIVA.

Lia
1

När jag var 13 fick jag ett par fina guldörhängen. Kanske något smycke?

Nareg80
0

Tack för alla svar:)

Flöffo
2

Pengar? Då kan du ju köpa det du faktiskt vill ha.

//Flöffo

Whippet
0

Prydnader, smycken, godiis mm

I'm out Vilar huvudet i handen

axa
5

Om du inte kommer på vad det är, är det nog inte nödvändigt.

Som på reklamen - önska dig ingenting

[Tilde]
3

Pengar är bra att önska sig om du inte vet vad du vill ha! Då kan det gå till nödvändiga saker framöver, eller så kan du skänka bort en del eller kanske spara ihop till något du verkligen vill ha (en resa eller liknande kanske?) 🙂

powerade
0

Jag själv gillar att göra naglarna snygga och önskat mig nått glitter och sånna stripes så man kan göra ränder lätt:) även har jag önskat mig ett nagellack som ändrar färg beroende på graderna:) kanske något sådant om du gillar sånt villsäga:)