Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2803 ggr
powerade
0

vad har ni köpt?

vaf har ni köpt för julklappar? vad till vilken ålder och vilket kön. tänkte att man kunde få idéer utav det:))

powerade
0

ska givetvis stå *vad*

Gladasvampen
0

Har bara köpt julklappar till kompisarna på the body shop. Kompisarna är mellan 17 och 20 år :)

För mina föräldrar, syster, och släkten i allmänhet har jag tillverkat hemmagjorda julklappar. Bland annat hemmagjord body scrub, fimosmycken, djur pom-poms. Ska även gjuta ljus och tvålar nu under veckan :)

[Tilde]
1

Till sambon, 24-årig kille: Påslakanset, långärmad tröja + "zombie"-strumpor, drömfångare (från en på iFokus)

Till syster, 24-årig tjej: Infinity-systerarmband (matchande till oss båda), hennes i silver och mitt i guld. Ska även göra ett fint kort till det

Till bror, 21-årig kille: Touch screen-handskar (alltså vantar som man inte behöver ta av för att använda mobil och liknande)

Sen har jag köpt matchande julstrumpor till hela familjen som en bonus 😃 Vi syskon skulle egentligen inte köpa något till varandra, men jag kunde inte motstå! hihi

Har inte bestämt julklapp till mamma och pappa än då jag köper ihop med syskonen. Till svärföräldrarna köper jag nog lite dyrare choklad eller nått.

NordicSunset
0

Jag har inte köpt något än. Brukar oftast komma på något eget att göra men iår står det still i min hjärna! x) På fredag ska vi på jul på liseberg och där finns det ju en lite gammaldags julmarknad. Så kommer nog köpa något där!

Be the best version of you.

• Zoella
Fridaaaa
0

Min faster (50+): En ljuslykta med varg
Farmor samt mormor och morfar: Fotoram med ett foto på mig och mina syskon
Lillebror (14 ½ år): Datorspel eller t-shirt, inte 100% bestämt mig
Svärmor och hennes man: (40+) Chokladask och ev någon lott
Svåger och hans sambo: Biobiljetter
Syrran (22 år): Bestämt men finns på iFokus så skriver ej ut
Mina föräldrar: 40 + och 50 +): Bestämt men mamma finns på iFokus

Är dem jag köpt till än så länge har några kvar men noll idéer xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[LUV]
0

har inte så många att köpa julklappar till men har bland annat gjort ett litet ihopplock av hemgjorda grejer till mamma: bodyscrub gjord av mandelolja, råsocker och vanilj, ett ljus gjort av gamla ljusstumpar och vaniljdoft, ska även göra veganska chokladtryfflar men det får vänta tills lite närmare jul! har även köpt en bok på tradera!

till lillebror har jag köpt en fin tröja på myrorna!

till lillasyster har jag köpt lite smyckestillbehör(pärlor m.m) på tradera då hon gillar att pyssla!

till en vän har jag köpt ett nagellack från 100 % pure!

till en annan vän har jag köpt en bok jag hittade på tradera!

IceTee
1

Pojkvän, 23 år (men ibland börjar jag undra…) har fått en Zelda spel till sitt ds!

Medarbetare på Skor iFokus

[[Mellebelle]]
2

pojkvän 23- sockervaddsmaskin, snusdosa i plåt och vindbyxor från intersport.

lillebror 12år- led skosnören, neonglösögon och nå sånna där smällare som man kastar på golvet.

storasyster 21år- söta tofflor, cupcake läppsyl

pappa 50 nånting- slipsnål

lossas pappa- snusdosa i plåt

storebror- världens historias årsbok, en sån där imusic kudde

mamma 51-hårtork

systerdotter 3år- pärlor som man kan göra smycken av, käpphäst

[Tilde]
2

Så har jag bestämt julklapp till mamma och pappa! Det blir 3 st 3-pack av fina designervinglas som jag köper ihop med mina två syskon 🙂

Flöffo
1

Till min kompis: ett halsband, julkort och en parfym. Hon är tjej och 14 år

Till min andra kompis tänkte jag köpa Subway-kakor eller godis. Tror det blir godis.

//Flöffo

[Älskamig]
0

Mamma: Ett halsband med ett två hjärtan på. Hon ska även få en parfym hade jag tänkt.

Pappa: En äggkopp som ser ut som en vispskål. Han samlar på äggkoppar. 😃 Han ska få något mer med, såklart. 

Bror, 14 år: Tvspel tror jag. 

Systrar mellan 29-33 år med respektive: Matkorgar

Syskonbarnen; 

Tjej 5 år: Pärl-set och undervattensdjur
Tjej 5 år: Pärl-set och målarbok
Kille 4 år: Traktor och målarbok
Tjej 3 år: Pärl-set och "matkorg" (leksaksmat :P)
Kille 2 år: Bilbana och en mugg med Blixten McQueen.

Juliastrom
0

Min syster på 16 år har fått massa smink, sjal, neccesär accesoarer osv
Min gudson, 1.5 år, har fått badleksaker (till badkar), body, två pekböcker.
Min mamma, 41 år, ska få följa med mig till Kicks och välja ut tre sminkprodukter.
Min pappa, 41 år, lite te och kaffeprodukter.

Mormor, 60 år, fågelmatare som ser ut som en flugsvamp.
Faster, 32,  halsband med mitt och hennes citat på.

Juliastrom
0

Andra syster, 7 år, Monster Highpussel och biobiljetter =)

Moalinn
0

Har inte köpt något än men detta är vad jag planerar på att köpa.

Mamma: Dammsugarpåsar, for sure. Sen något annat kul.
Pappa: Han önskar sig ikea glas, så han får några ikea glas.
Syster, 26år: Almanacka med bilder på hennes son
Syster, 32år: ?
Syster, 34 år: ?
Syster, 37 år: ?
Tjejkompis, 19år: En fin ask med någon söt liten prydnadsgrej och några lappar med olika minnen + bilder från när vi var mindre.
Tjejkompis, 19 år: Vill köpa ett 3D pussel men hittar inget lämpligt. Ett 4D stadspussel hade varit stencoolt men då skulle det varit Reykjavik vilket inte verkar finnas. Får se vad jag hittar helt enkelt.
Farmor, gammal: Canvastavla på solndegång fotograferad i Danmark
Mormor, gammal: ?
Faster & farbror, också gamla: Chokladask kanske?

haha 😟

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Lia
0

#2 Tack, då vet jag vad min svägerska ska få! 😃

Whippet
0

#3 Var köpte du ,Infinity syster armbandet ? har nämligen tänkt på att köpa det till min syrra och mig 😊

I'm out Vilar huvudet i handen

[Tilde]
0

#16 Köpte det på Etsy! Fanns flera stycken, men jag valde ett jag tyckte var stilrent och fint :) Kan försöka hitta länken om du vill.

Whippet
0

#17 aha, ja tack det vore bra med en länk:)

[Tilde]
0

#18 Här är länken.

Det finns nog billigare på eBay, men jag tänkte att detta förmodligen är av bättre kvalité (och kommer hit snabbare än om det skickas från Kina), även om det inte är äkta silver eller så… 🙂 Finns också dyrare på Etsy som är äkta silver om du hellre vill ha det. :)

Semper_Solus
0

Bror 24 år: En äggkokarmaskin (rätt awesome, ungefär som en brödrost fast med ägg) och ett ölglas med vatten "inbyggt" i kanterna som man kan frysa till is för att hålla drickan kall utan att behöva använda isbitar som tar upp plats  :)

Bror 21 år: En eldriven värme/kyl-fläkt och ett par rollspels-tärningar :))

Flickvän 15 år:  Ååh jag vill verkligen skriva vad jag köpt men hon har iFokus och kan se.. blöh.. 🤤

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Whippet
0

#19 Tack! Ska beställa nu ;)

[Twiggys]
0

kvinna 51 år: Köpte en necessär fylld med smink ( märken hon använder)till min mamma. Gick väl på 800kr Kvinna 20 år Har köpt perfym till tjejen samt skrivit ett personligtcheckhäfte i olika valörer ( 10 st massage, 10 st "hjälp mig nu med va fan som helst" ,5 st " bjud mig på bio" Kvinnor 15, 17, 23, 26 . Syrrorna kommer jag att ge 5st 'hjälp mig mad vad som helst 'vardera. Jag brukar vara ett offer när de ska få gjort jobbiga saker. Så det kan lika gärna få vara julklappar ^^

powerade
0

Själv har jag nu beställt ett läppstift och nagellack från Yves för 79 kr och får med en lotion och fleecejacka på köpet så hon får väl alltihop, hon är 16 min pojkvän har jag tänkt typ en parfym eftersom han inte kan säga vad han vill ha, även han är 16:) min pappa på typ 48(?) fick en blå sktubborste ( till ryggen) för typ 20 kr på coop.. men han vill verkligen inte ha något och avskyr julen:) mormor 65 ska få en handdtvål med lult av vanilj, så har mamma köpt ett armband och beställt örhänge och halsband också som var något liknande:)

Moalinn
0

#14 Fyller på

Har inte köpt något än men detta är vad jag planerar på att köpa.

Mamma: Dammsugarpåsar, for sure. Sen något annat kul.
Pappa: Han önskar sig ikea glas, så han får några ikea glas.
Syster, 26år: Almanacka med bilder på hennes son
Syster, 32år: Godare kaffe och choklad
Syster, 34 år: Godare kaffe och choklad
Syster, 37 år: ?
Tjejkompis, 19år: En fin ask med någon söt liten prydnadsgrej och några lappar med olika minnen + bilder från när vi var mindre.
Tjejkompis, 19 år: Vill köpa ett 3D pussel men hittar inget lämpligt. Ett 4D stadspussel hade varit stencoolt men då skulle det varit Reykjavik vilket inte verkar finnas. Får se vad jag hittar helt enkelt.
Farmor, gammal: Canvastavla på solndegång fotograferad i Danmark
Mormor, gammal: Kanske en bild på sin bortgångna hund, eller en chokladask.
Faster & farbror, också gamla: Chokladask kanske?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

panini
0

Har inte köpt någonting. Ska antagligen köpa julklappar dagen innan jul, vilket inte kommer vara så kul. Ser liksom framför mig vilket kaos och köer det kommer att vara.. :/

MINA_
0

Lillebror 10 år: En skylander Bästa kompisar finns på iFokus så kan inte skriva… Har inte bestämt till någon annan än