Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 2101 ggr
[Tilde]
0

Ljusast foundation?

Vilka märken har en riktigt ljus foundation? 🤔 De flesta har typ Ivory som ljusast och den blir för mörk på mig under vintern. T.om. vissa som säljer Porcelain är ibland väldigt gul i tonen och blir därför för mörk, som exempelvis Elf:s foundation…

Så vad rekommenderar ni för oss bleka snögubbar? 🙂

Gladasvampen
0

Jag köper mac cosmetics vita foundation och blandar ut med makeupstores milky. Men tror att milky är bra för dem flesta blekfisar. Tyvärr är jag så sjukt blek att jag i princip skulle kunna ha vitt ansiktsmink på vintern :)

Larissa
1

Makeupstore har otroligt många olika färger, både ljusa och mörka och dessutom många olika modeller så de passar alla sorters hudtyper! :)

[rumelle]
0

Make up stores matte foundation i färgen milk funkar bra för mig som är hyfsat blek.

[Tilde]
0

#1 Tack för tipset, ska kolla upp den om den passar eller ej. Vit foundation visste jag inte ens fanns. 😛 Den lär jag nog inte behöva i alla fall, hah

[Tilde]
0

Får gå in på Makeup store på mellandagsrean kanske 👍

Officielle
0

#5 Rekommenderar INTE make up stores matt foundation. Köpte den i milky och färgen passade mig verkligen superbra! 

Tyvärr var den väldigt tjock och torkade på huden efter bara sekunder. Det var omöjligt att blanda ut den. Dessutom gav den mig stora, röda utslag i ansiktet. När jag slutade använda den försvann utslagen och när jag testade den igen kom de tillbaka. 

Rekommenderar Maybelline Fit me's 110. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[M1nho]
0

Lumene cc cream light , ingen foundation, men brukar använda den på vintern och jag är blek. Är den första "light" som jag faktiskt tycker har varit väldigt ljusbrun och inte sådär orange/gul.

Annars tycker jag också att Maybelline Fit me's 110 är bra.

Larissa
0

Jag har bla. matt foundation från makeupstore, och jag tycker den funkar bra för mig :)

Håller med om att den är vädigt tjock och lite svårapplicerad, men jag tycker inte den är så tjock att den inte går att applicera jämnt och bra, utan jag är nöjd med den!

Har oxå maybellines fit me, men tycker den inte täcker så mycket. Men ja om du inte vill ha så mycket täckning så borde 110 passa bra då den färgen är vädligt blek och den är bra i övrigt!

[Tilde]
0

#6 Oj det låter verkligen inte bra! Är den mycket parfymerad eller nått? Jag har också känslig hy och har fått utslag tidigare av tre olika produkter… 

#7 Hur väl täcker den? :) Inte för jag vill se kakig ut, men ibland vill ju huden inte samarbeta så väl under vinterhalvåret. 🤪

Maybelline fit me 110 letar jag verkligen efter men jag har så svårt att hitta den här! Får kolla runt när jag ska upp till Västerås under julen :)

Lia
0

Jag rekommenderar att gå in på Kicks och få skannat vilken nyans du ska ha :) Då kan det inte bli annat än rätt!

Carrosh
0

#9 Om du har känslig hy kan jag rekommendera att du provar BB eller CC cream. Det är fuktgivande och samtidigt så får du en jämn nyans i ansiktet. De borde ju finnas i rätt ljusa nyanser.  Har själv fått mina förpackningar, så jag har inte provat ut i butik. Men det kan ju vara något att prova iaf :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Skogsraah
0

Tikei.se borde du spana in! När jag hade min "värsta" gothar-period hade jag deras näst ljusaste och deeen var ljus.

Mineralsmink som sitter sjukt bra, ser matt och fint ut, är billigt och det är superbra service från stället. Dessutom är tikeis smink helt cruelty free och veganskt 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Tilde]
1

#10 Har funderat på det, men det känns som de skulle försöka få en att köpa en så dyr foundation då 😂

#11 Den är inte känslig, jag brukar normalt använda foundation då de flesta BB creams eller CC creams jag har testat har varit för mörka (så de används endast på sommaren)… Men jag måste då använda en flytande då andra sorter nästan torkar ut min hud trots en bra fuktgivande bas. 🤔 Men jag ska kolla efter en CC cream tror jag, har velat testa det ett tag och finns det i min ljusa nyans så kan det ju vara värt ett försök :)

#12 Vet du om de skickar till Danmark? Har hört mycket om dem, men tänker alltid att det är ju en svensk sida och då brukar frakten vara så fruktansvärt dyr.. :/ Kan kolla in där i alla fall och se🙂

[M1nho]
0

Den är ju inte  helt fulltäckande såklart, men tycker ändå den täcker bra.  Brukar få rodnad runt ögonen samt näsa & kinder och tycker det försvinner.  Jag har väldigt känslig hud, problem med eksem och liknande och den har funkat bra.  Sen helt okej pris tycker jag.

Lia
0

#13 Nej, sen får man ju en "kod" och får gå och titta själv efter en billig och bra produkt, eller få hjälp att hitta en i sin prisklass :)

Skogsraah
0

#13 Nej jag är inte säker! Men har för mig att de skickar inom norden 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Officielle
0

Frakten på Tikei är gratis, i alla fall till Sverige! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Halcyon
0

Fit me har en riktigt ljus i sitt sortement!

we're always chasing that paradise

[Tilde]
1

#14 Låter bra! Då ska jag skriva upp den och se om jag inte kan hitta i affär :)

#15 Aha, men då är det ju något jag kan testa. 👍

#16 #17 Hittade precis på deras hemsida att frakt inom EU kostar 39 kr. Det är ju inte så hemskt i alla fall :) Blir nog att köpa in därifrån nästa gång!

Sugar Mist
0

Fit me har väldigt, väldigt, väldigt ljusa Foundations och med deras tillhörande puder kommer man lätt upp i en ljus ton.

-

Vardigsjälv
0

Pale complexion snow är en foundation för extra ljus hy. Finns på kicks och Åhléns bland annat. Fråga där. Använder den själv, och den är riktigt bra!