Hjälp, jag är rädd!
Jag är rädd, jag ska gå på bio med en kille, och äta med honom på fredag(dejt). Saken är den, att ingen av oss är över 15 år. Jag är rädd, för jag vet att det kommer sluta med att vi blir tillsammans och typ, gifter oss, eller bryter upp. Jag är på gränsen till en panikattack,och vet inte vad jag ska göra. Vi gillar samma saker, han är snäll så det är inte det att jag inte gillar honom. Jag gissar att jag är rädd, rädd för att han inte kommer vilja ha npgot med mig att göra,matt han inte vill träffas igen. Jag vet att ni tänker, men ni är bara 13-14, det är inte på riktigt, men tänk om jag blir kär i honom, jag är rädd. Jag vill inte vänta, tänk om jag inte tar den här chansen, och han är "den rätte" ? Jag är på gränsen till tårar, nyss kunde jag inte sluta le och ville nästan skratta högt. Hjälp.
Bright light creates black shadows.
Never say never and Never say Forever
Har varit i en liknande sits när jag var yngre. Gjorde till och med slut med en kille efter nästan tre år ihop just på grund av att det blev FÖR seriöst, bra o underbart och jag var FÖR ung, oerfaren o vilsen. Inget fel med det, givetvis var det extremt jobbigt och jag var ledsen och mådde jättedåligt. Men är han den rätta, då kommer det ju bli ni ändå även om ni bryter upp efter några månader eller år för att ni inte varit redo, eller hur?
Idag är jag sambo med en kille jag träffade första gången för över sju år sedan, (då var jag 15-16. Inte samma som min första kan vara att tillägga.) Han hade känslor för mig då men jag ville bara vara vänner, var då rädd för att binda mig pågrund av föregående relation. Vi tappade kontakten av och till just för att vi tyckte om varandra, och vi var kära, det var vi. Men jag var inte redo. Och ja, vi bor ihop sen ett år tillbaka och har en hund ihop ^^,
Lätt att säga, självklart. Man kan tro att det bara handlar om tur, ödet eller karma eller vad som helst. Så som jag ser det:Ska det vara så ska det vara och det gäller allt. Ska du baka bullar så ska du gedamig baka 100 stycken! Och ska du vara med honom, då kommer det bli så oavsett om det är nu eller om ni börjar dejta efter att ha träffats på mataffären om tio år.
Nu blev det ganska mycket och lite enformigt och tjatigt, men du kommer förhoppningsvis få fler och vettigare svar ;)
Sluta tänk så mycket och njut av varandras sällskap. Var dig själv även om hjärtat dunkar i bröstet av nervositet. Har varit där själv.
Bion låter asbra men att käka kan bli lite jobbigare, speciellt när ni är unga. Om du är såpass nervös skulle jag kanske till och med föreslå att ni nöjer er med bion, och tar maten till en andra dejt!
All kärlek är på riktigt ! Bara att åldern kan avgöra dess stadier. Håller med #2 ! Njut ! Men inget ska tvingas fram , jag är 23 och hade också varit nervig för o träffa en ny människa , det är en helt normal instinktiv upplevelse. Hoppas eran träff blir super mysig ! :-)
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth