Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1120 ggr
[Älskamig]
2014-12-04 07:23
0

Orolig.

Jag är en tjej på 17 år. Förra veckan hade jag sex med min pojkvän, på söndagen. Oskyddat. Jag äter ppiller, men för säkerhetsskull så tog jag ett dagen-efter-piller, då jag ätit antibiotika som kan påverka ppiller-effekten (enligt läkaren!). 
Han kom inte i mig, vad jag märkte i alla fall. Dock vet jag att det alltid finns en chans att bli gravid av försatsen och innan "han drar sig ur" .. 

Har även ätit dåligt. Äter inget alls om dagarna i skolan, utan enbart frukost och middag hemma. Försökt dra ner på kolhydrater den senaste veckan, och har minskat rejält med maten. 

Vart orolig och stressad även det senaste. 

Nu har jag panik! Slutade med hormonpillret i söndags, och tog sockerpiller i måndags… Har fortfarande inte fått min mens… 😕Är människa nog att inse att jag kommer ta grav.test utifall mensen inte kommer. Fast undrar om det är någon som haft liknande "problem" ? Kan mensen komma efter 5e sockerpillret?

[Murvel]
2014-12-04 09:22
1

Hej,

Om du äter ppiller (regelbundet, som de ska tas) så hade du inte "oskyddat" sex på så sätt. Eftersom du även tog ett dagen efter piller borde du inte behöva oroa dig för graviditet. Om du känner dig stressad och äter dåligt etc, så kan kroppen påverkas och därmed mensen påverkas. 

Min mens kommer efter det fjärde sockerpillret. Det är olika för alla och när du tagit preventivmedel ett tag så märker du hur det fungerar för just dig. Efter hur många sockerpiller brukar du få din mens? Eller är det första kartan?

Jag hoppas för övrigt att du snart kommer att kunna äta mer igen. Det är väldigt tärande för kroppen att inte få i sig tillräckligt med kalorier - det är trots allt det som gör att vi orkar tänka, andas, leva :)

[Älskamig]
2014-12-04 19:37
0

#1: Fick min mens ikväll 😊 Så antar att det är samma som för dig, efter fjärde pillret.  kom ihåg att jag fick det förra gången med.