Datum på engelska
Hur säger man datum på engelska? Jag är ganska säker på hur man skriver dem men har ingen aning om hur de uttalas. :p De jag behöver hjälp med är: 15th of March, 28th of July och 30rd of April. Alltså jag kan själva månaden och det men jag skulle behöva hjälp med siffran, skriv gärna med bokstäver.
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Fifteenth of march, twenty-eighth of july, thirtieth of april.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
First, second, third, fourth, fifth, sixth, seventh, eighth, nineth är de siffror som de kan sluta på när det är 20e 30e och så vidare. Sen har vi tenth, eleventh, twelveth, thirteenth, fourteenth, fifteenth, sixteenth, seventeenth, eighteenth, nineteenth, twentieth. Thirtieth. Thirty-first. Twenty-first, Twenty-second och så vidare.
#1 Tack! ^^
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Dubbelpost, har strul med nätet.
Bara en liten rättelse också, inom engelskan säger man månaden först och datumet efter så;
March 15th, July 28th och April 30th
March fifteenth, July twenty-eighth, April thirtieth
Klicka på Högtalarsymbolen i rutan så kommer du höra hur de uttlas :)
https://translate.google.se/#en/sv/March%2015th.%20July%2028th.%20April%2030th
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#5 Dom säger det på båda vis. :)
När vi skriver datum/månad/år så skriver dom månad/datum/år. Så 9/11 för oss är nionde november men för dom är det elfte september.
Tilläggs att jag pratar om amerikanare, dom gör säkert annorlunda i australien och UK.
#7 Ja det är UK som jag har kontakt med :P Fått "skäll" när jag inte använt den ordningen
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
1st 2nd 3rd 4th 5th 6th 7th 8th 9th 10th 11th 12th 13th 14th 15th 16th 17th 18th 19th 20th 21st 22nd 23rd 24th 25th 26th 27th 28th 29th 30th 31st 32nd 33rd 34th 35th….