Tjäna pengar!
Hej på er nu är det så att jag vill tjäna lite extra pengar nu inför jul så jag kan köpa massa julklappar eftersom det är lite svårt att handla julklappar till 10 personer för 400 kr. Jag hjälper till hemma och får 400 kr men jag får dom den 28 december så det är lite försent. Jag kan inte göra så mkt mer hemma eftersom jag redan har 2 sysslor per dag. Jag är 16 år gammal men vill helst få svarta pengar och inte jobba på tex mc Donalds eller liknande tack på förhand :D
Jobb som t.ex mcdonalds hade du ändå inte fått lön förrän i januari om du hade börjat nu.
Barnvakt? Promenera med hundar?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Du kanske kan fråga om du kan få din månadspeng lite tidigare?:)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Att jobba svart är verkligen inte bra. Du kanske ska fråga dina föräldrar om du får lite mer pengar så att du kan handla julklapparna till dom som du tänkt dig.
Barnvakt?
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Men nu kanske inte alla föräldrar vill lögga ut mer pengar, särskillt inte före jul, dessutom tycker jag att det är bra att man lär sig käna ihop pengar själv! jag har inte så många fler förslag än barnvakt i såna fall men lycka till!
Gud vad bra jag stavar…
Du är nog lite sent ute för att få lön innan jul tror jag. Men ja barnvakt och djurvakt är några jag kommer på. Annars göra saker och sälja.
Ta en titt här inne, där finns massa små jobb från folk som behöver olika sorters hjälp :)
Blogg: http://nouw.com/KpopLove
Barnvakt? Rasta hundar? Djurvakt? Göra mer sysslor hemma och få mer pengar?
Hälsningar Amanda och kaninerna
fråga om du kan få dina pengar tidigare för att köpa julklappar. Funkade för mig👍
Frida
Redan fått mina pengar som sagt, jag har syskon hemma och hund vill liksom inte ha mycket typ 500 till bara så alla julklappar kan bli köpta men tack för tipsen!
Kolla ifall du kan vara hundvakt. Problemet med de flesta andra jobben, om du ska jobba "på riktigt" är ju att du inte kommer få lön i tid. Så kolla med grannar osv ifall du kan hjälpa till med något mot betalning. Annars får du skylla dig själv för att du imte sparat bättre och köpa julklapparna med 400 kronor. Det går att göra, du får bara vara lite kreativ! 😃
Grejen är det att jag hade 1000 kroner från början som jag sparat sen tidigare men allt räcker som sagt inte.
Sätt upp en lapp i affären att du kan jobba extra som barn/hundvakt, städa, skotta snö eller vad du nu kan tänka dej att göra.