Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 1131 ggr
Vardigsjälv
1

Orkar inte

Är så himla deppig just nu. Har förlorat jättemånga kompisar nu när alla har börjat sjuan. De har börjat typ ha stringtrosor, tjuvröka, dricka, ha sex, liksom vi är bara tretton år. Alla kompisar som verkligen har varit helt underbara förr har blivit värsta bitcharna nu. Så himla jobbigt har ju inga kvar längre. Vad ska jag göra? Vill bara flytta här ifrån just nu. Ville bara skriva av mig:/

hahael
3

Dock är ju stringtrosor som vilket typ av klädesplagg som helst och kanske något dem föredrar över vanliga trosor? Dock kan ju såklart det vara grupptryck och dem känner att man måste ha den typen av trosor, vilket såklart är fel. 

Förstår verkligen hur jobbigt det är, har själv haft kompisar som "försökt växa upp" men istället bettet sig grisigt istället.

Klart att laxen ska ha en jolle

Knasper
0

Det viktigaste är inte att ha stringtrosor eller att tjuvröka.

Det är du, som är det viktigaste! Alltid!

dansafastingenser
0

Går i åttan nu, och dom kommer att vara jävliga (om du har riktig otur) tills du börjar åttan och i värsta fall så slutar dom aldrig vara såna- men det finns oftast någon som "blir som vanligt" igen efter en tid. Hitta andra vänner i andra klassen, det gjorde en tjej som började min klass precis. Hon var vänlös och småmobbad hela sjuan men när hon började vår klass (fortf. samma skola) så är hon populäraste typ- hon är jättesmart i matte, ser bra ut och alla älskar henne!! Hon har inte bytt skola, bara bytt klass och ALLA hatar hennes gamla klass nu pga. vad dom gjorde mot henne. Ifall det går utför- du kan alltid byta klass/skola. Tänk på det!!!! Tänk på att det finns en utväg- så börja inte röka. En cigarett=8 minuter av ditt liv. 2 timmar och 32 min av ditt liv kastar du iväg på ett paket,..

/äckligt anonym.

[VampireGirlElvira]1
0

Man ska inte göra sånt trams så som dom andra håller på med! Skit i vad dom andra gör! Man ska inte supa, röka, ha sex här och där som dom andra omogna ungdomarna gör! Var dig själv! Låt dom andra förstöra sina liv genom att leka rövare!

Vardigsjälv
0

Det är det att man måste göra det för att passa in, annars blir man utfryst

[VampireGirlElvira]1
1

Varför heter du "Vardigsjälv" här i tonåringarifokus när du inte är dig själv? Strunta i vad dom andra gör för tusan! Jag blev utfryst i vilket fall som helst när jag var 14-15 år! Jag försökte att vara "en av dom", men jag blev nollad, utfryst, mobbad, slagen, sparkad, spottad, dom kastade iskallt vatten på mig på vintern, dom kallade mig för fula ord och sånt BARA för att jag försökte att vara en av dom! Det är det dummaste man kan göra!!! Sanningen gör ont, så är det! Dom kommer bara att göra sånna saker ifall du "blir en av dom"! Och dom kommer i vilket fall som helst att göra sånna saker även om du är "osynlig" för dom! Dom kommer alltid på något sattyg att göra. Man SKA alltid vara sig själv! Och ingen falsk j*vla människa som dom! Och som jag skrev så gör sanningen ont! Man ska ha skin på näsan, och försöka att stå ut med skolåren ÄVEN om det är ett rent helvete!

Skogsraah
3

#6 Det är väl precis så att TS är sig själv och att hon då tappar sina vänner? Verkar som att hon lever upp till sitt nick, om det är det som är det viktiga här.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[VampireGirlElvira]1
0

Ursäkta mig för det här. Men jag skulle hellre bli utfryst än att låta mig vara en falsk person. Man ska vara sig själv, och ingen annan med felaktig attityd som vissa andra.

pennydog
0

Tror inte att det är så kul att vara utfryst och veta att andra pratar bakom din rygg❤️

Skogsraah
0

#8 Jag förstår ditt resonemang, men TS verkar inte vara falsk så jag förstår inte varför det är relevant kritik mot henom.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[134643]
0

Människor förändras, det är hela sanningen. Man hittar andra intressen, tycker att andra saker är viktiga osv. Visst att det kan vara grupptryck osv, men tror ändå att det helt enkelt bara är att inse att ni växt ifrån varandra. Att trycka ner dina gamla komisar för deras val kommer inte att ta dig någonstans, inte heller att försöka förvandla tillbaka dem. Försök att hitta nya vänner som har samma prioriteringar som du har. Hitta människor du trivs med, helt enkelt :)