Skolan HJÄLP!
När jag började sexan, alltså i år så bytte jag och mina 2 bästisar skola eftersom våran gamla skola blev de tjej bråk varje dag, de var jätte stökigt och jobbigt i klassrummet.
Och idag fick vi reda på att 3 st från vår gamla klass ska komma på besök nästa vecka.
Dom som startade bråken .
Jag älskar min klass som den är, jag går i klass 5-6 och de går 9 st där alltså 2 killar och 7 tjejer.
Vi går på en kristen skola vilket betyder att man FÅR inte svära, vara dum, allmänt otrevlig.. vilket dom är!
Vad ska jag göra?
#0 Du vet ju inte om dom har ändrats?
I'm out 
Jo, de vet jag jag går i samma innebandy lag som dom!
#2 Jaha, okej.
I'm out 
Om dom sen börjar på din skola så kanske dom inte alls är så. Dom kanske vill börja om, ha en ny start. Se inte på dom så, glöm det gamla och ta det som det kommer!
Och om nu reglerna på skolan är att ni inte får svära och bråka, så borde dom antagligen bli avstängda efter några varningar. Men vem vet, kanske har dom plötsligt blivit jätte snälla :-)
Hände samma sak för mig, eller nästan. Värsta divan började i våran klass och en annan tjej i klassen blev till diva med henne. Innan hade vi värsta dröm klassen. Nu bara vi bråkar och skriker fula ord till varandra…
Finns nog inte så mycket att göra:/ "vänd andra kinden till"
Gud vad bra jag stavar…