Bild
Ja… suck.. min 14-åring har börjat
Jag hoppas hon slutar för sin egen skull. Jag har rökt sen jag var 13 år (dumma mig).
Men jag ska sluta nu… har dålig kondition, högt blodtryck mm

Oj.. Jag har inte ens provat i hela mitt liv.
Lycka till!
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Min son började med röka när han vart 14 år.
Jag har förmanat honom. Om hans hälsa…vad det kostar osv.
Men han struntar i det. Så vad ska man göra? Jag hoppas bara att han inser att det är dumt framöver.
#2 bra gjort. Börja aldrig…. kram

Jag gjorde ett tappert försök med det där när jag gick på högstadiet men gav upp efter ett tag. Jag kan ju inte ta halsbloss
Snusar gör jag istället.
Första snusen jag tog var en göteborgs rapé. Mår fortfarande illa av lukten. Den upplevelsen var inte rolig. Värre än fylla, inte kul. Gick upp till grov lös, snusade det ett bra tag. Slutade för två somrar sedan. Sedan förra våren började jag med nikotinfri snus (har behovet att alltid ha något i munnen) och sedan var jag fast igen. Men nu snusar jag bara catch mini, det finns så många goda smaker på dem. 
Mjo, inte särskilt kul detdär. Flera i min klass röker. Flera i mina parallelklasser röker. Många i min skola röker.
Har gjort det några gånger, några av mina gamla kompisar gjorde det. Var dock ganska länge sen nu. Men blev ändå lite arg på min kompis igår, när hon hade lånat sin pappas jacka och hittat ett halvt packet cigaretter i fickan och slängde det. Fy på mig.
Värd på Choklad iFokus
Jag är 50 år nu, men glömmer inte hur det kunde vara under skoltiden.När jag började i högstadiet fick mina föräldrar hem en lapp från skolan där de skulle svara på om jag fick börja röka eller ej.
På den tiden rökte min mor, men mina föräldrar svarade ett bestämt nej. Men det är ju så att då det är förbjudet så är det extra lockande att testa.
Så naturligtvis gjorde även jag det någon gång i sjuan. Någon gång blev jag bjuden, och nästa gång knyckte jag några från morsan.
Men jag märkte fort att rökning var inget för mej. Och i dag är man verkligen tacksam för det, dels för hälsans skull, men också för ekonomins skull.
Bokstavligt talat går pengarna upp i rök. Och det smakade helt enkelt vedervärdigt.

#5, min mamma har också göteborgs rapé nu, men hon började med cath mini "den lille svarte". haha :P
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Otroligt många i min skola röker, både i skolan, på skolgården, rasterna, på skolresor osv.
Själv skulle det aldrig falla mig in - det är ju så vansinnigt äckligt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
många på min skola röker och snusar. Inte alls ovanligt att de gör både och..
Jag skulle aldrig få för mig att ens prova. tycker det är hemskt äckligt och kan knappt gå förbi ngn som röker utan att hålla andan ;)
Jag har testat, men ush så äckligt…. Aldrig mer! 
Tänk att jag har rökt ända sedan jag var 13 år. Jag fyller 40 år i sommar.
Det som skrämmer mig mest är KOL. För även om jag slutar röka nu (vilket jag planerar) så kan jag få KOL iallafall. Men det blir ju så klart värre ifall jag fortsätter röka.
Nåt annat som irriterar mig med rökning är att det luktar så illa. Det sätter sig i kläder, på händer och i håret. Det skullle jag vilja slippa.

En drös av mina kompisar röker. Två av dom konstant den ena regelbundet sen 12års ålder, är nu 16. Två andra som räker när dom har/får tag i cigg men nästan dagligen numera. En som feströker och en drös som röker när dom får cigg. Jag är den enda i vårt gäng som inte röker (har endast testat) så jag känner mig rätt stolt att jag klarat grupptrycket & det får jag ofta höra från rökkompisarna :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag har aldrig provat röka, det är jag stolt över
Tycker att det luktar så förbannat illa, så jag lär inte prova senare heller…

Mvh Stephanie 

Jag började röka när jag var 12-13 där någonstans åh har inte slutat.
Faktiskt inget något jag planerar att göra just nu heller.
Även om jag vet att de är dumt.
Har en mamma och pappa som röker, så var itne svårt att sno av dom, speciellt inte av pappa som kom hem till Sverige var 3 månad med massa limpor och trodde ju inte jag rökte.
Sen när han stack från Sverige helt så löste man på annat sätt.
Sedan har jag 3 små systrar, tvillingarna ( som kommer efter mig ) röker inte, har inte ens provat.
Yngsta systerna däremot har testat oh tjuvröker ibland.
Men oj va jag skäller på henne ii telefon.
Vad har jag att säga egentligen?
// Liinda
som ickerökare känner man cigarettlukten mycket väl. Gamla fimpar i askkoppar luktar verkligen bedrövligt 
kag röker iinte och inte helldr någon annann i min familj. Har inte ens provat och vill inte. Med det är jättemånga på min skla som både röker och snusar
Jag umgås med rökare, jag blir erbjuden cigaretter och jag är bland dem… MEN jag tänker aldrig röka! Räcker med att min mamma gör det och det är så jäkla äckligt!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Tror det faktum att min både min mamma och pappa röker har gjort så jag hållt mig borta, har aldrig testat ens.

Blää, var själv en rökare redan när jag var 14år sluta när jag var så där 24. Nu hoppas jag att de itne fastnar för rökning eftersom det smakar ju illa första gg. Sen stinker man fimp dessutom.

rökte i 6 år innan jag slutade för ett år sen (är 20 år) började snusa istället, men det är mer beroende framkallande än ciggaretter. Usch och fy för mitt humör om jag inte får en snus på morgonen :P
Skulle aldrig börja röka igen, det är ofräscht och man luktar illa :/ det som förvånar mig är att så många i min klass hackade på mig och sa dryga kommentarer om att jag rökte, nu sista året så röker iallafall hälften av dom bla några av dom som sa taskiga saker. Varför vill man börja röka nu liksom?
Det finns en till anledning till att jag inte vill börja röka (eller snusa, eller använda droger för den delen)… Jag skulle bli så jäkla beroende! 

Mvh Stephanie 

Det man aldrig provat på får man inget begär efter heller!!! (eget citat).
Ruset är inte värt kraschlandningen!! (citat från en bok jag precis läst).
Röker cigaretter själv….tyvärr!!! Men har däremot aldrig testat droger. Mycket för att jag insåg att jag snabbt blev beroende av vanliga cigaretter.
Aldrig rökt och inga planer på att göra det heller har kompisar som röker som försökt få mej att ens smaka men jag säger alltid nej, finns bbara nackdelar med att röka ingen fördel!.
Våga stå emot grupptryck , det gör dej starkare också!

Ja rökning. Jag har rökt sedan jag var 15, tyvärr.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag är snart 14, och massa på min skola röker. Jag haraldrig testat, jag drömde en gång för typ 2 år sen att jag provade, och jag "kommer ihåg" hur illa jag tyckte det smakade. Och min morfar har rökt i typ 30 år, och han har precis fått nån lungsjukdom och astma tack vare rökningen, så jag kommer aldrig ens testa!
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jag umgås med kompisar som röker. Ibland händer det även att jag fest röker på fester osv. Men det är absolut ingenting jag kommer att bli beroende av och tänker inte. Mina vänner säger (dom som inte röker)
- Du säger att du inte kommer att börja, men det här är en början.
Men nej det är det inte enligt mig. Jag (till skillnad från många andra tjejer) KAN kontrolera mig.

#27 Säg inte för mycket du! Flera av mina kompisar började med att fest röka och tyckte att dom kunde kontrollera sig men ändå är dom fast i skiten nu. Det är inte kontrollen som styr en utan beroendet som sakta smyger sig på en
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Orka röka.
Mamma röker, pappa röker och snusar. Och jag hatar verkligen röken! försökt få dom att sluta men de går inget bra.
Har aldrig testat och kommer aldrig göra det heller.
Massor på min skola röker och snusar, killarna slänger snus i taket o på väggarna. Moget.
Jag säger det till er nu ungdommar! BÖRJA ALDRIG!
Själv har jag en jävla kamp mot det där. Började för 3, snart 4 år sedan.
Har aldrig rökt och aldrig snusat :) Har inga planer på att göra det heller :)
Emma
har aldrig rökt -kommer aldrig göra!
men de som är inärheten av rökare får oxå i sig samma som den som röker….
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
#2 HAHAHHAHA alltså förlåt mig alla här inne men jag kan inte hantera detta HAHAHAHAHAHAH
Aldrig rökt en cigg. Har dock testat grönt två gånger när jag blev bjuden 😇
Vänta bara tills min trolldryck börjat verka
Har aldrig rökt och har inga planer på att göra det hellre. Sedan så har jag ett avtal med mina föräldrar, röker jag inte betalar de mitt körkort. Hade aldrig gjort det iallafall, men blir ju en extra anledning.
// Nadja
Jag började röka när jag hade feströkt lite för mycket.. Det var riktigt Nice att ta en cigg och ett glas kall mjölk när man var bakis dagen efter ,och där var jag fast i över ett år , kostade sjukt mycket pengar , jag har barn och jag fick sju jävla dåligt samvete över det för att jag hade klagat över Att hans pappa röker i mängder.. Jag kände mig som en riktigt dubbel morals SKIT, jag vart gravid tidigt i våras och har inte rört en cigg sen dess . Ska ha barn vilken dag som helst nu , så vi får se om röksuget kommer tillbaka, gör det inte det , Och även om det gör det , tänker jag aldrig lägga mig i den skiten igen . Fy .
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Alltså… Vad är ens meningen med rökning? Varför testa, varför förstöra för sig själv?
Så. J*vla. Vidrigt.
Tänker aldrig röka i hela mitt liv.
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Det är riktigt vidrigt. Jag kysste en tjej som precis hade rökt, hon blev jätteledsen när hon såg min min efteråt ^^
Började röka som 17 åring och gör det nu med tyvärr fortsätter pga psykiska problemen dämpas eller försvinner. Kan inte heller sluta röka pga en vana men tappa ner ska man göra när allt är lugnt :)