Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 853 ggr
taylor__lambert
1

P-piller

Vet inte vart jag ska ta vägen snart, har provat så många olika p-piller.

Jag har nu Evra plåstret, den funkar super dock måste jag ta två plåster och efter samråd med UMO så sa dom att det inte var så bra, men vad ska jag göra liksom? Jag har så ont att jag nästan tvingats ringa ambulans, blödningarna är så kraftiga och varar i 2 veckor. Dom vill att jag ska prova den nya som kommit ut, kommer inte ihåg namnet, men den kostar 300:- för bara 3 mån, det har jag ju inte råd med!

Någon som har liknande smärtor/blödningar?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[EvelinaL]
0

Har du pratat med din barnmorska om detta. Det är rätt vanligt att vara överkänslig mot gestagen (inte hundra på stavningen). Jag är det och när jag hade p-stav så blödde jag konstant och hade väldigt ont plus att jag fick hemska humörsvägningar. Det finns p-piller utan detta och isåfall är det ju värt att byta. Jag har nu själv nuva-ring och får inga blödningar dock är de dyra men det är det enda som funkat hitils så jag tycker det är värt det.

taylor__lambert
0

#1 ja under de år jag har varit hos UMO har jag ju hållit kontakten med BM:n som finns där och försökt att hitta något som passar, har provat dessa piller: cerazette, neovletta, cilest & qlaira men ingen har riktigt funkat, vet inte heller vilka som innehåller vad och hur mycket :/ 

Vill ju inte slänga ut pengar i sjön liksom då det är så det känns när man prövar något och hoppas så skiter det sig helt. BM:n har sagt att jag ska prova nu att få blödning i januari, då jag varit utan det i 6 mån (vilket jag tycker är skönt) funkar det inte ska de överväga att skicka mig någon annanstans och göra ultraljud, vet inte vad det skulle hjälpa dock då de sällan hittar felet med mig.

[Quasadin]
0

P-stav funkar prima för mig, stoppade in den i oktober, och mina blödningar är helt väck.
Hade lite biverkningar av p-piller som jag då hade ätit i 2-3 år.
Mår hur bra som helst av pstav, men alla reagerar ju olika.
Funderat på spiral?

taylor__lambert
0

#3 funderat har jag väl gjort men vet inte om det skulle funka med spiral. Har velat testa p-stav men är som in i helvetes rädd för nålar att det aldrig skulle kunna gå.

[Quasadin]
0

#4 Tro mig, jag svimmar nästan varje gång, men du får bedövning.. och be bara om att få ligga ner så går det nog bra.
Brukar hålla upp benen / be någon hålla upp dom, då får du mer blod i huvudet = mindre risk för att svimma.
Det enda som gjorde ont (enligt personligt tycke) var bedövningen, och den sved bara.