Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2283 ggr
thatgirl101
0

Indragen bröstvårta?

Jag är en sjuttonåring tjej som har en fråga. Det är nämligen så att jag föddes med en indragen bröstvårta (den andra är normal). Jag tycker att det är så otroligt fult. Jag är livrädd för att någonsin behöva visa det för en kille ifall man ska ha sex eller så (är oskuld). Han kommer ju tycka att det ser fult och onormalt ut. Är det fler som också har indragen/indragna bröstvårta/bröstvårtor?

Semper_Solus
22

Jag har inte det, men ville bara säga att bara du hittar en riktigt bra kille så kommer han inte bry sig om det alls, då kommer han bara att tänka på hur fin du är i helhet och inte små "onödiga" detaljer. 
Jag t.ex skulle aldrig tänka att min flickvän är ful eller onormal, jag tycker att hon är världens finaste tjej och inga detaljer som enligt henne är fula förstör min bild av henne. Man ska inte vara ytlig.
Har du en kille sen som detta blir ett stort problem för så är han, enligt mig, inte en "värdig" pojkvän. Hoppas att du hittar någon som inte tänker på sånt, då behöver du aldrig oroa dig för småfel längre (:

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

ChristineL
11

Inget bröst är det andra likt och kan därför inte kallas normalt eller onormalt ;) Och brösten förändras hela livet!

[MikeW]
9

Bryr din framtidiga pojkvän bara om din bröstvårta då är han ingen bra pojkvän att ha.

[cookies]
6

Håller med Mike. Skulle jag vara tjej så skulle jag i alla fall inte vilja ha en kille som tycker att förhållandet hänger på en bröstvårta. Många killar skulle typ "okej, och? nu fortsätter vi förhållandet istället". Visst, har du inte sagt något så blir det ju en överraskning, men det är inget som ett förhållande ska hänga på.

Dvärgis1234
0

Jag vet inte vad du går igenom men kom ihåg att om du träffar någon som verkligen gillar dig kommer dom inte att och bry sig om det för allt handlar inte om utseende du är väldigt vacker precis som du är :) ❤️

[Raubtier]
1

De kommer nog inte märka det, jag har ingen indragen bröstvårta men jag har otroligt olika i storleken dvs en hel storlek olika men ingen har märkt det. Älskar personen dig kommer den se mer än bara en indragen bröstvårta hehe :-)

Frosstis
0

förstår inte skillnaden mellan en vanlig och en indragen nipple, googlade men förstår ej :p

J0554N
0

jupp. båda. Har hört att det är ärftligt

Strong people don't put others down, they lift them up. 

fsigge
0

#7 den är typ platt😉

Frida

maskrosbarn1312
4

hade en tjej m d men älskade henne och hennes bröst:) hon störde sig men jag tyckte hon och den var underbar :)