Behöva skärmskydd till Iphone 5?
Hej! Har köpt en wallet case till min vita iphone 5, men även ett skärmskydd av härdat glas. Dock kostade skrämskyddet ganska mycket, och pappa tycker jag ska lämna tillbaka den. Men jag tycker det å andra sidan är en liten summa jämfört emd vad telefonen kostade. Läste på internet att wallet case skyddar mot repor och stötar, men att skämrskyddet skyddar mot repor och sprickor.
Men vad tror ni? Behöver jag skärmskyddet när jag har wallet case till mobilen, eller hjälper wallet case också mot sprickor ifall man skulle tappa mobilen?
Alla mina vänner som har Wallet case har klarat sig ifrån sprickor, så tycker du skall hålla dig till det. De andra skyddet kan lättare gå sönder och det samlas mer smuts i det som kan förstöra mobilen innanför skalet. Tycker du skall lämna tillbaka det dyra och behålla Wallet case. :)
Ok, då kör jag nog på det :)
Jag har haft min iPhone 4 i mer än 2 år och har aldrig använt något skydd förutom skal. Den har några pyttesmå repor men dom syns bara om man kollar noga. Enligt mig är det onödigt att lägga pengar på sånt, men du har ju redan köpt så. Bestäm du :)
//Flöffo
jag tycker inte alls om skyddsfilmerna man kan köpa till telefoner .. tycker telefonen känns smutsig efter en tid och man får inte riktigt samma känsla, får hellre en repa i skärmen än att ha det faktiskt, har på 4 år aldrig haft skyddsfilm och haft "walletcase" endast några enstaka gånger och fått totalt 3 repor som faktiskt märks på totalt 2 telefoner, oh då har jag telefonen i stallet , den har tappats o slarvats med.. och enda sättet dessa repor märks på är om man har telefonen låst och ljuset reflekteras på ett speciellt sätt. märks inte alls under användning av telefonen :) rekommenderar dock att endera ha som TS ett "walletcase" eller ett skal som har en kant som är "högre" än själva skärmen, då är det skalet som tar den kraftiga stöten om den skulle ramla i golvet :)
Jag köpte ett trepack skärmskydd för 20kr för att ha på då jag ofta har mobil och nycklar i samma ficka. Köpte senare ett walletcase men har ändå kvar skyddsfilmen. Den stör mig inte och bra att ha om jag vill byta till ett enkelt skal igen :) men jag skulle aldrig lagt dyra pengar på ett skärmskydd.
Jag har ett skärmskydd av härdat glas och jag tycker definitivt att du ska använda ditt! När man har satt på det så känns skärmen precis som vanligt och bildkvaliten försämras inte alls som med vissa plastskärmskydd. Dessutom, på mjuka plastskärmskydd blir det ju så att om det släpper lite i ett hörn så kommer det in smuts som sätter sig under skyddet och det leder till att det släpper mer och mer och mer. Så blir det inte med ett glaskärmskydd eftersom det är hårt. På så sätt är ett glasskydd mer hygieniskt (för det fastnar inte smuts under och det går även att torka av ytlig smuts på ett annat sätt ) + att det sitter längre. Sen blir det inga bubblor heller. Visst, att sätta på det är lite klurigt , men annars ser jag inga nackdelar. Det är väl investerade pengar. En släkting till mig har fått hela sitt skärmskydd krossat efter att hon tappade mobilen, men skärmen under är fortfarande intakt. Det hade kunnat kosta mycket om skärmen behövt repareras, men nu slapp hon det! Jag vet inte hur mycket du betalade för ditt , men jag betalade bara 79 kr, vilket verkligen inte är dyrt med tanke på vad en skärmreparation kostar… (jag har faktiskt ett wallet case också, men man vet aldrig. Telefonen kan glida ur handen när fodralet är öppet och landar den lite fel då så kan skärmen lätt krossas).
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
Jag vågar inte använda annat än plånboksskal eftersom jag tappar mobilen rätt ofta haha, den har aldrig spruckit när jag har använt plånboksskal. 🙂