Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: mode-och-skönhet
Läst 861 ggr
Kokburra
3

Ta två hål till i örat

Hej! Jo, det är så att jag behöver lite råd om hur jag ska göra. Funderar på att ta två hål till i höger öra, så att jag har tre hål där. Har länge velat ha det, men är lite osäker. Isåfall så ska jag göra det imorgon. Men jag behöver lite råd om hur ni tycker att jag ska göra, tycker ni att det är fint med tre hål i ena örat? Är lite nojig, men jag har samtidigt alltid velat ha det. Så vad tycker ni, kan man få problem med infektioner och sånt när man har så många hål i ett öra?

Lexie82
1

Infektioner och liknande kan man ju alltid få, men så länge du håller dig till örsnibben så bör risken vara ganska liten. Jag har tre hål i ena örat och ett hål i det andra. Det tycker jag är snyggt. Men det viktiga är ju vad DU tycker är snyggt.

MoaHermansson
0

Jag tycker det är snyggt, tycker det är ännu snyggare om man har 2 hål på ena örat och 3 på andra.

taylor__lambert
0

Själv tycker jag inte det är snyggt, men det är ju vad du tycker, sen håller du dig till öronloben (eller öronsnibb som det även kallas) så är infektionsrisken mindre och ju närmre brosken du kommer desto mer infektioner kommer det bli och kroppen kommer försöka stöta bort så mycket som möjligt.

Jag tycker att ett på lob, ett på helix, industrial kan vara snyggt det med, men lob och helix är snyggast om man inte går till överdrift. Även uttöjningar kan bli snyggt om det inte överdrivs.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

powerade
1

Tycker det är snyggt med många hål, men skulle verkligen inte tipsa om att göra 2 samtidigt.. man kan få jäääääkligt ont.. jag hade tagit ett nu sen vänta ett tag sen tagit nästa!

[rumelle]
1

Gör som du själv känner för men gå till en riktig piercare som göra det med en kanyl och inte en pistol.

Kokburra
0

#5 vad är kanyl? Varför kan man inte ta med sån där pistol?:)

mellissas
1

Om du tar två hål samtidigt kan det blir större risk att det blir infekterat så jag säger som #4 att vänta lite efter att du tagit första hålet. 

HÄR kan du läsa om varför man inte ska piercas med pistol.

powerade
0

Du gör ju som du själv vill men läs först å bestäm sen:)

powerade
0
Carrosh
0

Fundera inte så mycket på vad andra kan tyckas tänka och tycka om hur det ser ut. Har själv fyra stycken i ena örat, och det är för att jag själv trivs med det, sen kvittar det vad andra säger.

Och jag säger som #5, gör det hos en riktig piercare, med kanyl, och läs gärna länken hon skickade. Det är skrämmande att håltagningspistoler fortfarande är lagliga i det här landet. 😡

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Kokburra
0

Usch, visste inte att pistol var så dåligt. Har tagit mina två andra hål med det, men då visste jag inte något om det. Men finns det någon åldersgräns på att ta hål i öronen hos en riktig piercare? Och gör det inte typ väldigt ont när man bara sticker in en nål i örat, eller hur går det till när man tar med kanyl?

Carrosh
0

Det är skonsammare på alla sätt och vis med kanyl, går ungefär lika snabbt, och känns inte lika illa (vad jag själv tycker då). Det är ledsamt att det är så dåligt med sådan här information, då ett företag (som Blomdahls) uttalar sig utan kunskap, och folk tyvärr går på det. Fri tillgång ungefär. Men men, nu ska jag inte snöa in på det.

Åldersgräns är alltid 18 år, men med målsmans tillstånd kan man pierca sig om man är omyndig. Då behöver målsman oftast följa med och legitimera sig.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!