Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 716 ggr
pinocchio96
0

Bra locktång?

Hejsan!
är det någon som har något bra tips på en bra locktång?
har långt och tjockt hår så någon som kan ge ett tips på något bra hade jag vart väldigt tacksam ^^

[134643]
0

Vilken typ av locktång vill du ha? 😃 Jag använder oftast babyliss icurl, ser ut som en plattång fast har rundade kanter typ. Kan alltså användas som både platt- och locktång. Annars gillar jag kontångar, tror remington och babyliss har rätt bra sådana. Finns ju lite olika tjocklekar och så. Sen har jag en rätt gammal från babyliss, vet inte om den finns kvar, där man snurrar håret runt tången och sedan klämmer ihop det med en grej haha, svårt att förklara.

Det beror lite på viken sorts lockar du vill få. För att få riktiga korskruvar använder jag den sista, den man virar runt och sedan trycker ihop håret. Lite mjukare och större lockar gör jag med icurlen, tycker den är riktigt lätt att använda faktiskt och lätt att få lockarna där man vill ha dem.  För lite mindre och lösare lockar använder jag kontången. Hoppas det var till någon hjälp alls 😃

pinocchio96
0

#1 hmm.. vilken typ av lockar har jag nog inte bestämt mig för än :)  Tror jag tänker mig lite större och lösare lockar!
haha nej jag förstår precis hur du menar, min gamla var sån!

Tack så jättemycket för ditt svar :D gav mig en massa hjälp!!

ostbollen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Mitt hår är också rätt tjockt och jag har en fantastiskt locktång! Den heter Babyliss secret curl. Lockarna håller ca 4 dagar (wow). Den kostar tyvärr 1000kr. När man är klar ser man ut som… Ett monster! Haha! Den gör som väldigt "tajta" korkskruvar, men man kan borsta ut dom och forma dom lite hur man vill! Kolla på denna videon då du ser hur den ser ut , hur man gör osv.. https://m.youtube.com/watch?v=Mk6KpVKOVrE BILDEN: dagen efter (då har jag borstat dom och sovit på dom) vs precis när dom var klara

[134643]
1

#3 Åh, har läst om just secret curl, den verkar väldigt lättanvänd i alla fall. Du har inte haft problem med att håret trasslar sig och fastnar i 'maskinen'? ^^