Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 1404 ggr
Förvirradtjej
1

Ingen vågar göra något

Jag gillar en kille och jag vet att han gillar mig tillbaka. Vi båda går i samma klass i 2an på gymnasiet och han började i vår klass nu i höstas. Men det finns ett problem, vi båda är väldigt blyga och ingen vågar direkt göra något. Vi har träffats utanför skolan med kompisar rätt ofta och umgås i skolan tillsammans med andra. Igår träffades vi ensamma hemma hos honom, då kollade vi på film och han höll om mig. Men hur ska vi göra för att det ska gå mer framåt? Vill inte att ingen vågar något och att det tillslut rinner ut i sanden.

Frida B
2

Prata med honom, berätta vad du känner.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Förvirradtjej
0

#1 Vi båda vet att vi gillar varandra, eftersom att han har snackat ganska mycket med en av mina nära vänner om mig och vad han känner. Det är bara att det är så svårt att få det ur mig, då han verkar lite osäker ibland på hur han vill ha det.

Sugar Mist
3

Det blir inte bättre av att ni båda är osäkra, bara snacka med honom. Må det brista eller bära.

-

[Yllhilda]
0

Om du har svårt att förklara hur du känner så kan något så enkelt som "Jag vill bli ihop med dig" funka. Han har ju förmodligen misstänkt att du skulle vilja något sådant tidigare, och att du säger det rakt ut kanske gör att han vågar ta steget ut han med.

Frida B
1

#2 skriv det då? Skriv så som du skrev till oss! När jag var i det stadiet så att säga med min nuvarande kille sa jag faktiskt till honom att jag är sjukt osäker, jag vågar helt ärligt inte ta första steget men jag vill. Han var också osäker, men inte lika mycket som jag. Så nästa dag vi träffades tog han steget, 3 dagar senare var det han och jag :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Förvirradtjej
1

#4 nja, att fråga om han vill bli ihop känns lite barnsligt, just för tillfället #5 Det låter enklare än vad det är, funderar på att skriva ihop något under jullovet, så man slipper se honom dagen efter :) åh va gulligt, får hoppas det händer mig också!

Frida B
0

#6 klart det kan hända dig med, du får bara se till att fixa det 😃 Nej men ta tag i det du och säg att du är osäker så löser det sig nog :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Yllhilda]
0

#6 Skriv skriv. 🙂

Förvirradtjej
2

#7 #8 Ska träffa han ensam på lovet, så vi får se hur det hela slutar! :D

silversvan
1

Lycka till! Berätta gärna sedan hur det gick! :)

Nirvana_Ophelia
0

Prata med honom om din osäkerhet, låt honom veta hur du känner.  Berätta hur det gick..:)  Så vet du.  Ring gärna eller bjud ut honom på Bio, eller låt honom bjuda ut dig.:)  Han verkar klart gilla dig, så inget borde stoppa er från att vara tillsammans.:D Lycka till med killen nu!

Förvirradtjej
0

Liten uppdatering: har inte än hunnit träffa honom under lovet och vi får se om det blir av. Men jag skrev till honom och berättade hur jag känner och då förklarade han för mig att han känner detsamma. Under de senaste dagarna har vi dock inte snackat mkt, så vi får se ifall jag träffar honom innan lovet är slut.