Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1475 ggr
[KB46ghx]
3

Min jävla lärare

Jag måste bara få skriva av mig lite! Fick fucking D i mitt favoritämne i hela skolan vilket är geografi. Jag hade alla rätt på alla prov, men fick endå D??? Sen så händer det att jag räcker upp handen i klassrummet för att jag behöver hjälp, hon ser mig och sätter sig ner på sin plats och väntar tills det är någon annan som räcker upp handen. Kan sitta en hel lektion utan att få hjälp! Vad fan ska jag göra? Grejen är att om jag säger till rektorn om hur hon beter sig så kommer det spridas till alla andra lärare att jag sagt det och sen kommer jag alla lärare mot mig! Hjälp!! Vad ska jag göra??

uz00x
1

Diskriminering är aldrig okej för en lärare. Prata med din rektor och be om att få detta sagt anonymt från din sida? :)

Edit:

Jag har själv klagat på rektorn ang lärare på min gamla skola (bytte precis) En som var allt för närgången, och tyvärr var vi många som tyckte han var obehaglig. 

En annan lärare var vääldigt nertryckande mot elever, ingen av dem blev av med jobbet eller så, inte ens när en lärare slog en elev hände det, men det r viktigt att försöka då de kommer få en tillrättarvisning :)

00eme05
1

För några år sen hände exakt samma sak mot mig. Kännde mig utanför, läraren hade haft klassen länge och jag hade flyttat dit. Det känndes som om han ville ha ut mig ur klassen. Än idag ångrar jag att jag aldrig sa till någon om detta. Så gör som #1 sa. H*n har faktiskt rätt. Du måste prata med någon så kommer du må mycket bättre när allt är gjort :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[KB46ghx]
0

Okej jag gör nog så då