Ta kontakt med killen?
Har redan skrivit detta på en annan sajt här på iFokus, men ville ha tips här med. Det är så att jag är så sjukt intresserad av en kille som kanske inte ens vet vem jag är, men jag vill ändå försöka ta kontakt med honom. Han är min brors kompis och är ibland hemma hos oss på middagar, vi brukar inte prata direkt utan bara typ fråga om dem kan skicka salladen typ.. Dock så sitter vi ofta och har ögonkontakt väldigt, väldigt länge. Han är 4 år äldre, men det gör inte något i mitt fall, kanske i hans? Hahah men det spelar ingen roll för jag vill just bara veta HUR jag ska ta kontakt med honom! Hjälp!!! Är tjej om inte det framgått. De enda svaret jag fått är att jag ska prata med min bror, men vi har inte så bra relation så det kommer inte fungera (vi träffas typ 2 ggr per tredje månad). Och sen också att jag ska prata med han killen, men vad ska jag prata med honom om? Hur ska jag börja en konversation?
Puttar upp inlägget*
Börja med något random.. Ex) "Sommar eller vinter?" "Hund eller katt"? Inga hej va gör du.. det blir lätt stelt då :)
Hahaha du kan ju typ alltid råka springa in i han typ när han kommer från toan eller nåt ;) annars är det bästa och prata med han eller ta kontakt via facebook om du inte redan är vän med han så skicka en vänförfråga. Ögonkontakt som du säger att ni har är alltid positivt så försökt och le eller nåt när han tittar på dig :) Hoppas det går bra 😃
Jag började med ett enkelt hej på Facebook :) Sen har det bara rullat på! Så mitt tips är väl egentligen att börja med något som känns helt okej, ibte random eller så :)
// MT ♥
Okej, jag får se