Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1541 ggr
maränghjärta
2015-01-07 17:51
0

Rädd!!!

Hej på er jag är skit rädd har tidigare skrivit att jag är rädd för att jag har socker beroende. Det har jag och kan verkligen inte sluta jag är inte över viktig utannonserade viktig och måste gå.upp i vikt och sluta äta godis idag har jag bestämt mig för att sluta med godis men när jag var i affären så var det så att jag köpte en marabou choklad :( jag måste lägga av har sagt till mig själv att jag skall få fuska på fredag och lördag eller en utav dagarna iaf. Snälla finns det någon som har erfarenhet av detta googlar sjukdomar man kan få av socker för att skrämma upp mig själv men det hjäler inte men tyvärr så har jag nästan alla syptom på diabetes. Jag har haft mkt klåda i undelivet,dimmig syn,yrsel och socker behov. Jätte rädd har haft mitt socker beroende i ca 5 månader. Vill börja träna och ta tag i mitt liv igen. Jag blir lite yr, aggressiv och mår dåligt av att inte äta socker hur lång tid tar det innan det försvinner. Snälla inga dumma kommentarer mår dåligt över detta på riktigt. Hur skall jag göra alltid varit glad i socker men nu går det överstyr höll mig bara till lördagar när jag var liten vi har mkt hjärt sjukdomar i släkten drf måste jag ta tag i mitt liv är 16 år och går första året på gymnasiet och är riktigt stressad detta ger mig en tanke eftersom att jag har Add som adhd fast åt andra hållet drf belönar jag mig själv när jag klarat av prov,läxor eller bara dagen. Plz hjälp tack!

monstermash
2015-01-07 18:03
0

Tja, det första är att sluta belöna dig med godsaker. Du får hitta något annat som motiverar dig istället för godis.

Det andra, är det socker du ska sluta med eller onyttiga saker? För det är en förjävla stor skillnad, folk som inte äter socker äter inte heller frukt eller någonting med socker i och det tvekar jag på att du ska börja med.

maränghjärta
2015-01-07 18:33
0

Hej, nej jag skall inte sluta äta frukt men villa lösa sluta med rent socker som bullar,godis,sockerbiten i te osv att dra ner på de.

[KB46ghx]
2015-01-07 18:34
0

Det jag gjorde när jag skulle sluta vara beroende var att äta JÄTTE mycket kakor osv och sedan gick jag ut och sprang och efter det ville jag inte ha något sött i 2 veckor!

maränghjärta
2015-01-07 21:11
0

#3 haha okej. Tyvärr biter inte det där för mig funderar på att hitta ett nytt belöningssystem system tex äta en liten ruta marabou choklad varje kväll om jag inte ätit godis på hela dan som en choklad kalender. Och sen när man blivit av med det värsta så skiter man i rutan eller börja tugga mkt tugguni typ mint extra?

powerade
2015-01-08 01:46
0

Jag har typ samma problem… eller har haft heh men dock har jag bara tnkt på att sluta jag inte kommer jag få diabetes eller bli fet.. inget man vill:/ Men iallafall så extras bubble mint tuggummi gjorde att ja int va sugen på nått under den tiden ja tugga dom:/

WarMinerTool
2015-01-08 18:00
0

Hitta något annat gott fast inte onyttigt, sen drar du ner på godiset så att det blir mindre och mindre.

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

WarMinerTool
2015-01-08 18:04
0

Dricker du mycket? Är du ovanligt törstig och går på toa ofta?

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!