Skummt sms bedragare
Det är första gången jag stöt på bedragare jag fick ett konstigt sms via paex igår som hade en länk till blocket sida där man skulle ge ut kontouppgifter tyckte de såg skumt ut tog kontakt med blocket på stört. Det stod att jag skulle betala 132 kr som tur är betalde jag inget då jag är pank typ. Kommer nu akta mej för att köpa via internet och kolla upp skumma mejl och sms som inte verkar normala . Har ni stöt på bedragare ? Via sms eller mejl
Skriv bedragare istället, för annars blir din text lite rolig 😃 Sorry! Bidrag är något som ger pengar!

Mvh Stephanie 

Bedragare menar du? (bidragare är något annat).
Ja jag har fått från "telia" (har inte ens telia" och även försökt från skatteverket (alltså att de säger att de är därifrån)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aa bedragare :)
Får främst mail, och det sker ganska ofta. Alla hamnar i skräpposten så det är ju skönt!
Har fått mail från typ "Swedbank" där de vill att man ska uppdatera kontouppgifter och grejer, men jag har inte ens Swedbank… Ser man något som ser skumt ut bör man kontakta företaget via deras riktiga hemsida och fråga (OM man vet vilket företaget är, annars anmäl mailet eller liknande som spam).