Har knappt vänner
Jag har velat ha vänner länge. De enda vännerna jag har är två stycken i skolan men vi är så annorlunda från varandra. De tycker om helt andra saker än vad jag gör och verkar ibland tycka att jag är jobbig.
Hela mitt liv har jag tyckt om att hjälpa andra med deras problem och lyssna på det de säger, oavsett vad de snackar om. Så ifall mina kompisar mår dåligt eller frågar om råd så hjälper jag dem. Det är en självklarhet för mig. Men så fort jag försöker berätta om mina problem, eller ens säga något så verkar de tycka att jag är jobbig. Det här går mig verkligen på nerverna :/.
Som jag sa innan så har jag velat ha vänner på fritiden väldigt länge, enda sedan 4:an tror jag. Jag är ganska blyg av mig men när man väl lärt känna mig så kan jag snacka mycket ;).
Det största problemet är att det är svårt att hitta äkta vänner. Någon som inte struntar i en efter ett litet tag utan vill förbli vänner så länge som möjligt. Nu är jag ju bara 14 år gammal och kommer säkert lära känna massor av folk när jag blir äldre, men jag vill inte gå runt och vänta, hoppas på ett mirakel.
Jag är barnslig och leker fortfarande med Littlest Pet Shop, rider käpphästar/pinnhästar och samlar på modellhästar. För en del verkar det helt normalt, men där jag bor skulle det anses jäkligt konstigt. Leker med Petshops? Går du i 2:an eller???
Men om det finns någon som är som jag så får ni gärna höra av er. Jag känner mig så himla desperat. Det är inte kul att aldrig ha någon att prata med och varje dag ha så tråkigt så man dör.
Det var allt, tja!
Mvh Erika
Du kanske kan börja med någon aktivitet? Då brukar man träffa folk som dessutom har samma intresse, och då kan det vara enklare att lära känna någon. Exempelvis någon sport, kanske ridning, fotboll, skytte..?
//Jessie
Om du har några intressen, t.ex spela fotboll, anime, hundar eller liknande så kan du utnyttja det och åka på t.ex läger, konvent eller olika kurser. Finns mycket folk där och man hittar oftast vänner, dessutom har man samma intresse.
Vill du prata med någon om något random så finns jag, bara att skriva. Jag gillar att snacka med folk :)
//Flöffo
#1 Jag har tänkt på ridning men har inte tillgång till någon bra ridskola. Annars är jag inte direkt intresserad av någon "aktivitet." Det finns väl kanske fotokurser/ritkurser som jag skulle kunna gå på men annars vet jag inte… Är ingen sportmänniska direkt.
#1 #2 Tack, ska kolla upp :). Men det är ändå svårt att hitta något bra.
jag är EXAKT som du, jag känner mig typ dol 3 år men är 16 haha.. jag lär aldrig känna nya, jag träffar aldrig någon vågar inte prata med nån om dom inte pratar med mig:/ har typ EN vän.. vi träffas knappt eftersom hon har så många andra..
ja sluta leka med leksaker kanske när jag gick i 4an men tex min kompis mamma lekte med barbie tills hon va 16.