Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1515 ggr
MynonaE
0

Dölja blåmärken/blödningar

Har blåmärken på ena axeln, på armarna och på käken som jag verkligen måste få bort tills imorgon då jag ska till skolan. Har även idrott så jag måste duscha med mina klasskompisar och vet inte hur jag ska göra? Redan testat sminkat över det men det funkar inte, speciellt inte på axeln där det är väldigt missfärgat. Börjar få panik över att det inte ska gå bort? Kan jag lägga på is eller värme eller något så att det läker tills imorgon? Fick dessa inatt så de är ca 12h gamla om det hjälper

all hjälp uppskattas!!

Cireea
4

Varför ska du dölja dom?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

MynonaE
0

#1 Vill inte att det ska synas obviously :p

Fialialej
0

Vad har hänt?

"På natten är alla katter svarta"

molam
0

Ja precis varför dölja dom, alla slår sig väl nån gång nu och då

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
0

Nu skrev vi alla samtidigt men aja

Cireea
0

#2 Ja obviously men varför vill du inte att det ska synas? 🤔

MynonaE
0

Okej, alla som inte ifrågasätter mig kan svara och komma med tips istället. Thankssss :D

molam
7

Vi ifrågasätter inte vi vill bara veta varför du känner för att dölja dom, det finns inte så mycket man kan göra för att dölja blåmärken om inte smink Funkar, Heltäckande Kläder kanske Skulle funka dock  Långärmad och en stor plöffsig halsduk

Cireea
1

Säger som #8

MynonaE
0

#8 Okej, men jag vill inte säga varför, och det är ganska oviktigt egentligen. 

Aja, får ha långärmat och en halsduk samt foundation för att täcka det på käken och säga att jag är förkyld så att jag inte kan vara med på idrotten. Nästa gång vi har idrott är på fredag så då borde det ha bleknat lite

LitenEstelle
22

Har inget tips på hur du kan dölja.. dock vill jag uppmuntra dig att ta kontakt med ungdomsmottagningen och prata med någon där ifall det skulle vara så att någon har gjort något dumt mot dig som gjort att du fått blåmärkena eller om det är så att du skadat dig själv.
Det finns väldigt bra kuratorer på ungdomsmottagningen och dom har tystnadsplikt. Jag har själv varit i kontakt med en kurator förut och det fungerade jättebra. Ibland kan det bara vara skönt att prata av sig lite.

(e.s.) 

VampireGirlElvira
0

Det enda som jag kan skriva är att det bästa med att dölja blåmärken och sånt är att täcka över med smink. Men också att kontakta ungdomsmottagningen.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."