Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 664 ggr
Djuralex
1

"biased" WWI

Okej, så jag vet att den här frågan är lite irrelevant till den här sidan MEN det finns ingen annan sida riktigt som jag tyckte passade sååå..

Iaf, vi ska göra en presentation om en "biased" artikel om WWI (den ska vara på engelska) och jag har JÄTTESVÅRT att hitta en "biased" artikel.

Så om nån känner till en kan ni SNÄLLA linka den i kommentarerna för presentationen är IMORGON och jag vet inte ens vilken artikel jag ska presentera..

Tack sååå mycket för hjälp! //Djuralex

Ikajo
1

Mitt tips är att du försöker hitta en vinklad artikel. Alltså en text som bara berättar från ett håll. Sådana borde du kunna hitta lite lättare. Kolla vilka länder som deltog i kriget och se om du kan hitta en artikel från det landet.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[Tilde]
1

Kan ju exempelvis vara vinklad från ett perspektiv där skribenten tror att förintelsen är påhittad eller liknande. Finns nog massvis med sådana artiklar.

Djuralex
0

Tack! #1 Jo, asså fick reda på att biased betyder vinklad haha, det är bara svårt för alla moderna artiklar är väldigt neutrala så det är lite svårare att hitta nuförtiden..

#2 Tack! Var inte förintelsen under WWII dock?

[Tilde]
0

#3 Oj sorry, jag läste det som om du ville ha från WW2 😂 Det kan ju vara om något liknande då fast som hände under första världskriget som folk är emot. Eller kanske något om Svarta handen som låg bakom attentatet genom att läsa vinklade artiklar om dem.

Elinmatsdotter
0

Användningen av närvgas, tror visssa förnekade att det användes :)

Djuralex
0

#4 haha, det är lugnt, tack så mycket! 🙂

#5 Tack för tipset! 🙂