Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2524 ggr
[Tilde]
2015-01-11 11:19
2

Stormen

Blev ni påverkade av stormen Egon? Eller bor ni där ni knappt märkte av någon vind?

Vi hade storm på runt 30 m/s och vårt staket till grannen tappade en planka och en annan sitter helt skevt. Sen blåste en stor kaninbur omkull (och vi hade dessutom säkrat den med en stor och tung sten uppe på)! Blev livrädd då jag trodde att kaninen som bodde där hade sprungit iväg eller i värsta fall blivit skadad! Som tur är hoppade hon bara runt i trädgården och åt gräs… 😂 Kan dock säga att det inte var kul att gå ut och försöka fixa en annan bur i vårt skjul när det blåste så mycket och var så mörkt…

Jag har inte gått runt och kollat området än, men jag tror vi klarade oss med mindre skador i alla fall. Det blåser dock fortfarande riktigt mycket.

LitenEstelle
2015-01-11 11:27
0

Jag och min pojkvän (snart sambo!!) råkade ut för Egon igår.. Han har 2-glas fönster i sin lägenhet och på det största fönstret gick den yttersta glasrutan helt sönder igår kväll. Så nu är där bara en tunn liten glasruta mellan oss och kylan.. vi vaknade helt förkylda haha 😕

(e.s.) 

Mysan_
2015-01-11 11:28
0

Ja, jag kunde inte sova för att det knakade i taket och ilade utomhus. 😉 Internet har varit lite dåligt också. Men vi är insnöade, det är nog det värsta 🥶

MoaHermansson
2015-01-11 11:28
0

Ett stort staket blåste ner hos oss. Sen några träd också. Våran kaninbur klarade sig iaf, och kaninerna var nere i sina hålor under marken.

Fridaaaa
2015-01-11 11:29
0

Här blåste det på rejält i Blekinge. Denna sidan Blekinge gick strömmen en stund igår och har blinkat både igår och lite idag. Internet strular mycket också just nu.
Blåser en hel del nu också.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaHermansson
2015-01-11 11:31
0

Strömmen gick tre gånger också

Scorpio97
2015-01-11 11:36
0

Blåste en del och det är ganska mycket snö ute, men annars blev vi inte påverkade. Strömmen fungerade hela tiden.

//Jessie

[Nettan120]
2015-01-11 11:38
0

Blåste riktigt bra här med ett litet träd blåste ner på vår gård och sen massa andra träd.  Sen träd mellan Aneby och Tranås går i skola i Tranås så är lite orolig i fall jag inte kan komma till skolan i morgon :(

[Tilde]
2015-01-11 12:30
0

Usch vad jobbigt ni verkar ha haft det! Vi slipper i alla fall snö och strömmen var kvar hela kvällen/natten, som tur är. Är dock fortfarande lite orolig när det blåser så mycket idag med… 😕

fsigge
2015-01-11 14:26
0

Grannens gran har blivit skev av stormen och "vilar" på den andra granen. Ja, det blåste väldigt mycket här i södra göteborg.

En vägg på vårat växthus rasade för jag inte vågade gå ut och stänga växthusdörren som hade blåst upp… Kaninerna hade buren bredvid växthuset men dom klarade sig!😞

Frida

CaptainBunchie
2015-01-11 15:11
0

Jag satt skapligt tryggt med min pojkvän i hans lilla källarboning. Men läskigt hörde hur soptunnor flög runt och vinden slog mot fönstret mitt i natten.

Träd och sånt har ramlat lite hit och dit men som tur är har det inte ramlat något som påverkat oss eller våra pollar heller. 👍

En av de anledningar jag a l d r i g skulle våga ha mina små ninisar ute. 😕
Så alla djur är trygga och varma inomhus. ~

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

lollynonna
2015-01-11 15:14
0

Jag bor så långt ifrån att jag märker ingenting:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Hippieelsa
2015-01-11 15:34
1

HAr det varit storm? Vart då? HAHAHA

Kram Elsa<3

Cillaandersson.weebly.com

Scorpio97
2015-01-11 15:37
0

Läste precis på lokaltidningens (HT) hemsida och Hudiksvall fick tydligen mest snö i hela landet. Jag bor nån kilometer utanför Hudik. 

30 millimeter från igår till i morse, och vindarna var uppmätta till 18-22 meter per sekund. 

30 millimeter låter dock mycket mindre än vad det ser ut..? Skulle gissa på att snön är åtminstone fem decimeter tjock.

//Jessie

Tipsi3
2015-01-11 17:13
0

I Södertälje-Järna ligger snön på drygt 40 cm, blåser en hel del men inte riktigt "storm". Internetuppkopplingen har påverkats lite, funkar inte av och till, men just nu är det ganska stabilt! :) Till natten blåste det värre dock, men har inte sett några fallna träd! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Tipsi3
2015-01-11 17:14
0

Fast å ena sidan, internet kanske inte har något att göra med vädret? X)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Kadoor
2015-01-11 17:35
0

Här blåste det rejält! Ett träd hade tydligen vält nere hos grannen.. 😂

#15 Tror att det gör det faktiskt! Vet inte hur det påverkas av det, men vet att min kompis hade strömavbrott på grund av stormen och att hennes internet slutade funka då. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Tilde]
2015-01-11 19:31
0

#12 Stora delar av landet, främst västkusten och södra Sverige har haft storm/orkan, även här i Danmark. Sen har det varit snöstorm på vissa ställen.

[Tuulikki]
2015-01-11 20:21
0

Bor på västkusten och märkte inte ett skit, sov mig igenom allt 😂 Men man såg spår från stormen idag när pojkvännen körde hem mig. Välta soptunnor, nedblåsta vägskyltar och träd/grenar.

[SophD]
2015-01-12 08:30
0

Vi klarade oss hyfsat. Men tycker ändå det är väldigt obehaglig när det blåser så mycket. Bor på gränsen mellan Skåne och Halland så vi märkte av det. Blåste som mest 31 s/m hos oss… Men ingen förstördes, till och med våra soptunnor klarade sig som mamma hade säkrat ;)