Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 1089 ggr
Fridaaaa
1

Vad kan man hitta på?

Är en sån grymt tråkig söndag. Blåser på rätt bra ute fortfarande så skogstur blir det absolut inte. Internet strular till och från på datorn också.

Vad kan man hitta på?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

taggigarosen
0

spela spel

baka

Maria
0

En perfekt dag dag för sällskapsspel, varm choklad och lyssna på skön musik.

/Maria

Fridaaaa
0

#1 Inga roliga spel att spela
Vet inte vad jag skulle baka i så fall som är nyttigt

#2 Vi har i princip inga sällskapsspel och sambon vill ej spela 😕

taggigarosen
0

Matbröd som inte innehåller en massa socker är inte så onyttigt. Man kan ha i riven morot så blir det saftigt

Maria
0

Har du ingen kortlek eller några tärningar? Då kan man spela ganska mycket.

/Maria

taggigarosen
4

jag brukar spela yatzi ensam ibland. Då vinner jag alltid 😃

Fridaaaa
0

#4 Äter dessvärre inte morot.  Har knappt något glutenfritt mjöl hemma så räcker inte till det 😕

#5 Tärningar har jag men inte kortlek tyvärr. Vi har enbart Monopol och Sverigespelet men inget kul eller lätt att spela själv 😕

[Tilde]
1

Jag tänkte träna ikväll, men innan dess ska jag fixa klart min uppgift tills imorgon… Hehe inte så kul kanske. 😃 Just nu sitter jag på pinterest och pinnar träningsoutfits och outfits inför sommaren.

Annars kan du städa, pyssla, rita/måla/skriva, osv… :)

Fridaaaa
0

#8 Ja jag skulle ha pluggat och göra klart ett arbete men fungerar inte så bra när internet krånglar hela tiden samt det hänger sig 😕 så sket sig.

Är ingen pyssel&målarmänniska så har ingenting sånt hemma alls tyvärr, :/

felle-j
0

Se en film?

Fridaaaa
0

#10 Internet krånglar en massa så kan inte det 😕 (har knappt några dvd-filmer längre) Skriver från mobilen nu nämligen

felle-j
0

Aha, då blir det svårt att se en film. Läsa en bok eller skriva något?

Flöffo
10

Läs en bok, spela något instrument, fota något, stirra på något, försök hitta din superkraft, härma olika personer/karaktärer, måla, sortera böcker i bokhyllan, städa ditt rum, tänd och släck lampan, träna, skriv en lista med saker du ska göra innan du dör.

//Flöffo

Fridaaaa
0

Enbart seriösa förslag som man verkligen kan göra tack!
Och gärna inga förslag som redan kommit upp som förslag 😉

NoEnd
0

Träna, träffa kompisar, städa, läsa något? :)

Fridaaaa
0

#15 Vill helst göra något hemma, vill inte ut och köra i ovädret mer än nödvändigt. 
Ingenting att läsa hemma, redan läst det lilla jag har 😕 (ingen bokläsarälskade direkt). Men tack ändå!

Ja städa kommer jag få göra lite men går snabbt.

Nackdelen med att bo långt ut på landet: Långt till stan, affärer mm 😕

Flöffo
10

#14 Det var ju seriösa förslag :c

//Flöffo

Fridaaaa
0

#17 Skrev rent allmänt men nja några av dina förslag tar jag inte som så seriösa men vissa var det. (tända och släcka lampan, "hitta inre superkraft" t.ex). Men det är jag det 😛

Vill ha förslag på saker som man kan göra alltså "aktivering" av något slag, som då t.ex film (om det hade gått).

Flöffo
2

#18 Jahopp, okej då. Spela in en video? Umgås med djuren? Experimentera med smink/kläder?

//Flöffo

Fridaaaa
0

#19 Redan varit ute en lång stund hos kaninerna, och varit ut med hundarna, katterna sover :/ Så redan fixat mycket med dem, finns inget mer att göra tyvärr.

Så helt tom på idéer vad jag ska göra, hela dagen är bara så himla tråkig och seg när man är begränsad :/ En av få nackdelar med livetpå landet :/

[SisselaJ]
0

Har jag tråkigt brukar jag titta på dokumentärer på youtube. Det finns massa intressant där så om du nu har internet på mobilen så borde det ju fungera, om du gillar dokumentärer. :) Annars kan du rensa i din garderob, locka håret, sortera bland t.ex. ditt smink eller något du har stökigt bland. Sådant som håller en sysselsatt en längre stund och som känns nödvändigt att göra, så att dagen inte känns onödig! Allt kanske inte är roligt men kanske att föredra framför att sitta och glo i soffan ;)

Everlyn
2

Jag gillar dina idéer Flöffö, imorgon ska jag skriva en lista på hundra saker jag vill göra innan jag dör, så tack för det! 👍
Nu är dagen slut antar jag, kom du på något att göra Fridaakesson? 🙂

Fridaaaa
1

#22 Ja dock har dagen gått extremt segt xD Blev lite tv-spelande, ännu mer pyssel med djuren samt internet började fungera så kunde börja med skolarbete igen plus film 🙂

Flöffo
8

#22 Kul att jag kunde hjälpa någon i alla fall! :)

//Flöffo

Fridaaaa
0

#24 Dock inte sagt att du inte hjälpt till alls men ok…

Flöffo
6

#25 Tog det som att du redan gjort eller inte ville/inte kunde göra något av det jag nämnt, var inte elakt menat om du nu tolkade det så :)

//Flöffo

Fridaaaa
0

#26 Nej jag skrev att vissa saker inte var seriösa (för att de inte går att göra eller direkt är aktivitet" men skrev inte allt 😉

Flöffo
1

okaj

//Flöffo