Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1374 ggr
[Joy]
0

Skolan är sk*t

Usch, vet inte ens vart jag ska börja med.. Gymnasiet jag går på var helt underbart till en början, jag hade fina vänner och bra lärare. Mina vänner hoppade av en efter en och lärare har även de börjat sluta eller sjukskriva sig. Allt som finns kvar är en klass.. En klass där jag känner mig helt ensam och bortglömd. Det finns en jag umgås med, men vi har inget gemensamt och för att vara ärlig, förlåt, så gillar jag henne inte alls. Att behöva vakna upp och behöva inse att det är skola igen är det värsta, jag spenderar raster ensam då jag undviker 'henne' och vid vissa tillfällen gråter jag mig röd inne på toan. För någon vecka sedan tog jag upp detta med mina föräldrar, de lovade att allt skulle bli bra och jag skulle få byta klass. Grejen är den att på skolan jag vill gå på får jag inte bara hoppa in i klassen jag vill börja i, utan måste börja om i ettan efter sommar.. Jag vet inte vad jag ska göra.. Vad hade ni gjort? Hoppa av kan jag inte göra efter den nya skollagen då jag är under arton.

Mitralis
0

Usch, låter jobbigt det där. 
Nu är det i och för sig 20 år sedan som jag gick i gymnasiet. Men som jag kommer ihåg det så var det olika grupper i alla ämnen. Vi samhällare hade lektioner med naturare och andra klasser.  Jag umgicks minst lika mycket med folk från andra klasser som de i min egen. Prova att söka dej till andra klasser och åldersgrupper. Du kan ju kanske hitta nån utanför din klass? 
Försök att härda ut. Om du fortfarande vill byta till sommaren så går det säkert att ordna. Det är väldigt många lov och helger och lediga dagar på vårterminen.
Lycka till 🙂

[Joy]
0

#1 Nej inte alls så faktiskt, vi går på en väldigt liten skola så alla klasser har lektioner var för sig, tyvärr. Hade ju varit lättare om det varit så :)

Elinmatsdotter
2

Försök att jobba med dom andra i klassen med tex grupp arbete så kanske dom fattar att du e en Nice människa ;) Själv hade jag bytat och tat smällen att man inte tar studenten med dom som e jämngamla :)

Moalinn
1

Håller med #3, byt om du inte trivs! Jag själv bet ihop och hoppades på att det skulle bli bättre, vilket det inte blev så gymnasiet var den värsta tiden i mitt liv och jag önskar ingen att gå igenom detsamma. Så byyyyt om det inte känns rätt, även om du då går med de som är ett år yngre så kan det vara värt det.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Joy]
0

#3 Grejen är ju den att vi haft ett par grupparbeten men det hjälps inte, alla är redan indelade i "grupper". Tror det hela hänger på att de som bor på internatet är super tajta och vi som pendlar hamnat lite utanför. 

#4 Kanske borde jag byta ändå, ett år extra är ju ingenting om de resterande 3åren blir bra. :)

Elinmatsdotter
0

Aha internat ja då blir det svårt om man inte bor där. Dom som pendla integrera aldrig helt hundra när jag gick på internat 😛

[EmmiieErixon]
0

lever precis som du gör just nu! Det är pestjobbigt! Hade jag varit du så hade jag bytt! Jag orkar faktiskt själv inte gå igenom ett byte men om du känner att du orkar så go for it!