Orättvist!
Jag tycker att det här var riktigt orättvist. Det kanske inte är en sån stor sak, men det är det för mig som älskar att fara och resa. Mina 2 systrar och mamma ska fara och resa till Teneriffa för att mamma blev bjuden på en resa från min systers pojkvän. Visst, hon blev bjuden. Men! dom åker den 7 februari och jag fyller år den 22 februari, så jag tycker att det är så orättvist! Jag tycker att dom kunde göra så att jag också får komma med… 😕
Vad tycker ni om det här?.. ;/
Har du frågat varför inte du med medbjuden? Låter taskigt =(
Vadå. Din mamma har fått turen att blivit bjuden på en utomlandsresa av din systers pojkvän, självklart ska din syster (som är ihop med killen) också med. men syster nr 2 då? blev hon också bjuden?
Och hur gamla är dom? Är det bara du som är minderårig kanske ?
#2 Jag har frågat, men inte fått svar ännu. Det är väldigt taskigt.. :(
#3 Ja, jag tror att min andra syster (emma) som är 18…. Att mamma betalade hennes resa.
#4 Frida är 18 och emma också. Jag är 14..
Jag misstänker för att det är att du är minderårig. Att dom vill kunna ut och festa etc. Vilket jag kan hålla med om kan kännas orättvist. Tycker du ska kompenseras redigt på din födelsedag isf.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
#7 Men jag fick ju komma med tidigare till Spanien.. :/
#8 Va dina systrar 18 då också?
#9 Nej, Frida var 16 och Emma 17 då.
#10 Well, there you go. Då va ni 3 som inte kunde festa loss. Nu är du själv med det.
Fråga om det är pga du är yngre då. Säg sen att du ändå vill med och så🙂
#12 Jag är tveksam att de skulle ändra sig om de ställt in sig på att festa och så där nere. Det är isf bättre om TS pushar på att bli kompenserad på andra sätt. Typ att hon fanimej ska ha en moppe när hon fyller eller nått..om hon är intresserad av något sådant..Nått rejält ska det va. ;)
#11 dom festade loss ändå. Dom hade inte 18 gräns i spanien
#14 Ah ok, tänkte mer på vad dina föräldrar sätter för gräns när det kommer till drickande osv. Inte vad uteställena har för gräns. När ni va i spanien och dem festade, va gjorde du då?
#15 jag och Frida var ju nyktra. Vi satt och pratade med massa folk och badade. Emma och mamma var inte så fulla iaf, så det var bra. Allting har förresten löst sig nu, jag, emma, Frida och Fridas pojkvän ska ordna så jag ska få komma med dom nästa gång till Cypern i augusti! :)
De kanske vill ge dig det i tidig födelsedagspresent.
Fråga!